באסט. בעל בית חדש בזיסמן



סופ"ש של החתמות בלאומית
ברק חקלאי ,27/11/2010

זר חדש לעירוני ר"ג: ארמון באסט (24, 1.88) בוגר מכללת אוהיו לו תהיה זו קבוצה ראשונה מחוץ לארה"ב. אלעד כנפו (21, 2.01) עזב סופית את בארי וחתם בעירוני נהריה. אופיר לוי (23, 1.90) השכיל להבין אחרי משחק אחד בלבד תחת חנן הירשוביץ' שהוא לא הולך לקבל הזדמנות והחליט לנדוד להוד השרון שחיפשה רכז לצידו של ג'יטים יאנג זמן רב. עומר שמידט שרצה יותר דק' משחק ממה שקיבל ביבנה הצטרף לעפולה ויעזור לאבי אליהו בהובלת הכדור.


זה לקח להם לא מעט זמן אך בסופו של דבר רן אשר והנהלת עירוני ר"ג מצאו אמריקאי שני ועוד בעמדה הכי חלשה שלהם העונה, עמדת הרכז. ארמון באסט בן ה-24 שסיים את קריירת המכללות שלו בעונה החולפת במדי אוהיו כאשר הוא קולע 17.1 נק', מוסר 4.5 אס' וקוטף 3.3 רב'. בקיץ חיפש הגארד קבוצה בליגה הטובה בעולם וערך אימונים עם לא פחות משש קבוצות שונות וכן השתתף בליגת הקיץ בוגאס יחד עם ניו אורלינס הורנטס אך בסופו של דבר מאמציו נכשלו והוא הלך לשחק בליגת הפיתוח.

כשמסתכלים על הרזומה של באסט נדלקת ישר נורה אדומה מהסיבה הפשוטה שבארבע עונותיו בקולג'ים הוא הספיק לעבור בשלוש מכללות שונות (אינדיאנה, אלאבמה ואוהיו). האם זה מסמל על בעיית הסתגלות?

עירוני ר"ג מדורגת כרגע במקום האחרון עם אותו מספר נקודות כמו הפועל בארי ועירוני נהריה. ביום שלישי הקרוב ייפגשו באסט וחבריו החדשים את הפועל לב השרון בזיסמן כאשר כל תוצאה למעט ניצחון תחשב לאכזבה גדולה.

אופיר לוי בהוד השרון

לקבוצה של חי דוידי יש בעיה בעמדת הגארדים וזה לא חדש. ג'יטים יאנג נותן מספרים של סופרסטאר אך כשהוא נסגר או פחות טוב לקו האחורי של הוד השרון אין מענה הולם. אלעד ונטורה שחזר לשחק לפני חודש דווקא נתן יופי של משחקים אך הוא שוב נפצע וייעדר תקופה מסוימת.

דוידי הבין שכדי לא להיכנס למאבקי התחתית הגועשים של הלאומית הוא חייב להביא גארד ישראלי שיוכל לעזור ליאנג בהולכת הכדור והחליט להחתים את אופיר לוי. בוגר מחלקת הנוער של הפועל י-ם החל את העונה האחרונה באליצור רמלה ודווקא ההתחלה הייתה מעודדת מאוד מבחינתו. 8.6 נק' ב-18 דק' הוא תרם לרמלאים בשמונת המשחקים בהן נטל חלק. משחקו הטוב ביותר היה דווקא מול המועדון החדש שלו כאשר הוא צלף 16 נק', מסר 3 אס' ולקח 3 רב'.

לוי כאמור גדל בהפועל י-ם ושיחק עם הקבוצה הבוגרת של המועדון בעונתו המקצוענית הראשונה. לאחר מכן ירד לבית"ר בנימינה עימה העמיד 11.7 נק' ב-20.4 דק'. תחנותיו הבאות היו לב השרון, עירוני אשקלון ועירוני נס ציונה מהליגה הארצית.

הוד השרון תצא השבוע למשחק לא קל בכלל ב"מבצר" מול הילדים של אוהד יתום ויקנעם/מגידו. ניצחון בעמק והבחורים של חי דוידי יכולים להסתכל למעלה, הפסד והם חזרה בתחתית.


לוי. מצא מקום טוב

אלעד קנפו אמר שלום ל"בור"

אחרי כמעט שנתיים וחצי במדים האדומים של הפועל בארי אמר אלעד קנפו שלום וחתם בעירוני נהריה של מיקי גורקה. לפורוורד בוגר מחלקת הנוער של הפועל ב"ש הייתה תקופה לא רעה בכלל בקיבוץ אך משהו בעונה הנוכחית פשוט לא הסתדר לו. 4.8 נק', 4 רב' ב-15.1 דק' היו לו בממוצע למשחק וגם הוא יודע שהוא יכול היה לתרום יותר אם היה מקבל עוד הזדמנויות.

בעין שרה אין ספק בכלל שהוא אמור לקבל דק' משחק רבות כי בסגל של גורקה אין יותר מדי גבוהים ישראלים. יהיה מעניין לראות את שיתוף הפעולה שלו עם ג'ייסון ג'ונסון שעד עכשיו נותן מספרים מדהימים.

נהריה כמו ר"ג ובארי מדורגת במקום האחרון עם שני ניצחונות בלבד מול שישה הפסדים. אולם ה"קווים" בכפ"ס יחכה לכנפו וקבוצתו החדשה ביום שלישי הקרוב ולא יהיה להם קל בכלל להשיג שם ניצחון.


כנפו. מקווה להוכיח את עצמו

שמידט גם יחזק את עפולה

רועי פרל וקבוצתו לא נרגעים. אחרי ההחתמה הגדולה של בראיינט מרקסון החליטו בעמק לצרף גם את הגארד בן ה-23 שלא מצא את מקומו באליצור יבנה. בשמונת המשחקים ששיחק במדי קבוצתו של נתי כהן תרם שמידט 3 נק' בלבד בקצת יותר מ-10 דק' למשחק.

את הליגה הלאומית פגש הצעיר בן ה-23 לראשונה בעונת 06/07 כששיחק במכבי אשדוד. לאחר שנתיים בדרום עבר לבנימינה בה העמיד את הממוצעים הטובים בקריירה, 15 נק', 2.5 רב' ו-2.8 אס' ב-32 דק' משחק. למרות היכולת הטובה שלו בנימינה ששיחקה ללא זר ובעקבות כך ירדה לליגה הארצית.

את העונה החולפת העביר הגארד הצעיר בהפועל נצרת עילית. פציעה מתמשכת מנעה ממנו להשלים את העונה במלואה ומספריו נפגעו מכך. 10.4 נק' ב-20 דק' למשחק הוא תרם לנצרתים מה שלא ממש עזר להם כי בסופו של דבר הם ירדו לארצית (ונכון להיום גם בדרך לליגה א').

הפועל "מרנין" טבעון תהיה היריבה הבאה של רועי פרל ושחקניו ואין ספק שיהיה חם ולוהט באולם הפיס בטבעון ביום שלישי הקרוב. איזו קבוצה תצא מרצף ההפסדים שלה? שאלה טובה.


שמידט. יעזור לאליהו בקו האחורי






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();