דן. מרקסון הגיע גם בגללו



עפולה החתימה את ברייאנט מרקסון
ברק חקלאי ,27/11/2010

הפורוורד האמריקאי המצוין מגיע לקדנציה רביעית בישראל ויחזק מאוד את הקבוצה מהעמק שסבלה מבחירת זרים רעה בתחילת העונה. "היו לי הצעות ממספר קבוצות בליגת העל אך הן לא היו מספיק טובות. הלכתי אחרי הלב וטל דן אותו אני מעריך מאוד".

מתגלגלים מהספסל 2

מי אמר שלהפועל עפולה אין כוונות רציניות העונה. המועדון שהחל את הליגה עם סימני שאלה רבים, בעיקר תקציביים, כנראה החליט לעשות סוויץ' במחשבה ואחרי שנפלו שם בגדול עם מאוריס ג'וזף (ושום מילה על דרנל יוג'ה), החתימו שחקן מוכח בישראל שגם בליגת העל נתן מספרים לא רעים בכלל. בראיינט מרקסון (27, 1.98) יהיה הזר השני שלהם בסגל ויוריד מהנטל העצום על אבי אליהו וטל דן שבמחזורים האחרונים משפיע מאוד על הקבוצה (שני הפסדים רצופים במשחקים אותם הם היו צריכים לקחת).

מרקסון, ילדי מונרוביה, קליפורניה שיחק בקולג'ים באוניברסיטת יוטה במשך שלוש עונות, ורק בשנה האחרונה הפך לשחקן חמישייה קבוע. ממוצעיו באותה עונה עמדו על 13.4 נקודות ו-5.4 ריבאונדים למשחק ובסיומה הוא אף נבחר לחמישיית השנה השלישית של מחוז מאונטיין וסט. לליגה הטובה בעולם הוא לא נבחר למרות שרבים ניבאו לו סיכוי לא רע לסיבוב שני.

תחנתו הראשונה באירופה הייתה אפולון פטראס מליגת העל היוונית שם שיחק תחת ארז ביטמן. האמריקאי שותף בשבעה משחקים במדי היוונים בהם קלע 15.1 נקודות בממוצע, אך שוחרר לאחר שקבוצתו הפסידה בחמישה משחקים ברציפות. עם שחרורו חזר לארה"ב ושיחק ביוטה איגלס מליגת ה-CBA.

בינואר 2006 הגיע לראשונה לארץ הקודש וחתם במכבי ראשון לציון. לכתומים הוא סייע להישאר בליגת העל עם ממוצע של 13.4 נקודות ו-4.2 ריבאונדים ב-27 דק' משחק בממוצע. האמריקאי בן ה-27 המשיך לעונה שנייה עם ראשון אך הישגיו היו פחות טובים והוא קלע בממוצע 8.3 נקודות ב-18 דק'.

את עונת 2008/2009 החל במועדון הארגנטינאי ליברטאד. 17 משחקים הספיק לשחק עם הדרום אמריקאים בהם קלע בממוצע 10.4 נק' למשחק. לישראל הוא שב במרץ 2009 שוב לעיר היין וסיים בה את העונה.

בעונה החולפת היה מרקסון אחד מהזרים הבולטים בליגה הלאומית כששיחק תחת גלעד כץ באליצור יבנה. 23.1 נק', 8.3 רב', 3.5 אס' ב-כמעט 40% מחוץ לקשת הוא נתן מדי ערב אך גם יכולתו המשובחת לא עזרה לחבורה מהשפלה להגיע למטרות שלה כשהיא מסיימת רק במקום השישי ומודחת כבר בשלב רבע הגמר ע"י הפועל יקנעם/מגידו.

עפולה מדורגת במקום השמיני בטבלה עם ארבעה ניצחונות מול ארבעה הפסדים והיא כאמור נמצאת במומנטום שלילי אחרי שני ההפסדים הרצופים שלה בשבועיים האחרונים ליקנעם/מגידו ב"מבצר" ובבית לבאר יעקב משלשת הניצחון המדהימה של איתי לוי. בשבוע הבא ייצאו שחקניו של רועי פרל למשחק לא קל בכלל אצל הפועל "מרנין" טבעון שגם היא מגיעה חבולה אחרי שני הפסדים רצופים.


מרקסון במדי אליצור יבנה בעונה החולפת







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();