ארנולד. ברוך שובך לליגה



עונת 10/11 יוצאת לדרך - הפועל חולון
ספסל ,14/10/2010

אחרי עוד קיץ של חוסר ודאות, הסגולים נכנסו אחרונים להכנות ורק ברגע האחרון ליקטו שלושה זרים. ובכל זאת, ככה התחילה גם העונה הקודמת של דני פרנקו, לא?

איפה היינו ומה עשינו?
אחרי שנתיים של תארים, בחולון חזרו לקרקע. תחת עמיר עוזי נקלעו הסגולים לפתיחת העונה הגרועה בתולדותיהם ולתחתית הטבלה. הגעתו של מיקי דורסמן, שערך מהפכה בסגל, הפיחה תקווה לפלייאוף עליון, אבל הקבוצה סיימה את העונה הרגילה במקום האחרון בטבלה ורק בסיום סדרה מותחת של חמישה משחקים מול עירוני נהריה, נשארה בליגה בשיניים.

אני יודע מה עשית בקיץ האחרון
תחילת הקיץ דווקא הייתה מבטיחה. דורסמן חתם על חוזה לשלוש עונות ותוך פחות מחודש אסף סגל ישראלי עמוק ומרשים שכלל את מורן רוט, עמית בן-דוד, ג'יימי ארנולד, ניר כהן ודגן יבזורי. השמועות ריננו על זרים גדולים כמו פי.ג'יי טאקר, גארי פורבס, דנילו פינוק ואחרים, אבל בפועל הזמן חלף והקבוצה לא החתימה אף אחד.

מהר מאוד התברר שבין החלומות לבין המציאות התקציבית יש פערים גדולים מאוד ורגע לפני החגים, דורסמן החזיר את המפתחות ובמקומו קודם דני פרנקו מעמדת העוזר המוזרה מלכתחילה לעמדת המאמן הראשי המוכרת לו הרבה יותר.

האוהדים עשו הכל כדי לגייס כספים ובסופו של דבר לא רק שהקבוצה הצליחה להבטיח את מקומה בליגה, היא גם עשתה את זה עם שחרור של שחקן אחד בלבד (יבזורי) ולא כפי שחשבנו תחילה. אף על פי כן, היא עדיין החלה את העונה מאוד מאוחר, צירפה זרים והחלה במשחקי אימון הרבה אחרי כולם והתוצאות בולטות לעין: כמעט הדחה מגביע המדינה בטבעון ויכולת חלשה מאוד בגביע הליגה.

הנפשות הפועלות
הצטרפו: ניר כהן (הפועל עפולה), ג'יימי ארנולד (ארמאני מילאנו), מורן רוט (עירוני אשקלון), עמית בן דוד (מכבי חיפה), ריץ' מלצר (ריו גרנאדה), רוברט היית (רג'יו אמיליה), אור רון (אליצור יבנה), עידו סטולרו (הפועל לב השרון), עידו אזולאי (עלה מהנוער), קאסיב פאואל (טריקאלה)
נשארו:
עזבו: וייקין קלי, טייטוס אייבורי, ארז מרקוביץ', סשה בראטיץ', יריב יצקן, שון דניאל, ניב ברקוביץ', אנטוניו גרייבס, ליאור ליפשיץ, יוני ניר, ג'ון תומאס

סגל הקבוצה

החוליה הכי חזקה בשרשרת
ממבט ראשוני, הסגל הישראלי של חולון לא נופל כמעט מאף קבוצה בליגה. מורן רוט וג'יימי ארנולד יכלו לפתוח בכל חמישייה כשני הישראלים, ניר כהן הוא גיבוי מצוין לגבוהים ועמית בן-דוד כבר שנים עושה עבודה גדולה בשקט. גם לעידו סטולרו ואור רון הצעירים יהיה מה למכור כאשר יקבלו את הצ'אנסים שלהם.

זרים תמיד אפשר לאסוף תוך כדי תנועה (כפי שעשתה חולון עם בריאן טולברט בקדנציה הקודמת של פרנקו), אבל הישראלים הם אלו שעושים את ההבדל. אמנם ארנולד כבר מעט מעבר לשיאו וגם בן-דוד לא צעיר, אבל אם תשאלו את מורן רוט, אז אחרי העונה שעברה במושבת הזקנים של אשקלון שניהם נראים לו כילדים מהנוער.

החוליה הכי חלשה בשרשרת
גם בקדנציה הקודמת של פרנקו פתחה חולון את ההכנות אחרונה, אבל איכשהו הקסמים שלו עבדו וכבר במחזורים הראשונים היא נתנה הרגשה שהיא בדרך לעונה גדולה. הפעם, נדמה שהיא יצאה לדרך אפילו יותר מאוחר, ובניגוד ללואיס פלורס ודרון וושינגטון שהגיעו בכושר טוב, הזרים הפעם עוד לא ממש בכיוון.

אמנם בליגה של 27 מחזורים, שממילא ההכרעות שלה נקבעות בסדרות של הטוב מחמישה משחקים אי שם באפריל, יש מספיק זמן לתיקונים וכיוונונים עדינים. ועם זאת, חשוב שבחולון יזכרו כיצד הפתיחה הנוראית אשתקד השפיעה על העונה כולה ודירדרה סגל של פלייאוף עליון למאבקי הישארות. גם עמי מנור, יו"ר הקבוצה המיתולוגי בשנות ה-90, יוכל לצטט את אחיו ולספר לפרנקו שקסמים עובדים יום כן, יום לא.

איש המפתח
אחרי שנתיים בניכר, ג'יימי ארנולד חוזר ארצה ולראשונה זה קורה לו בקבוצה ללא שאיפות צמרת. גם בגיל 35, מגוון היכולות ההתקפיות שלו - כולל הג'אמפ הוק הכי טוב ביבשת - מספק לחולון זר לכל דבר עם דרכון ישראלי.

בתחילת עונתו האחרונה בארץ עם ירושלים, ראינו ארנולד מעט אחר. כזה שגם שומר ומוסר מדי פעם. בחולון, שהזרים שלה אמורים להיות מאוד דומיננטיים בהתקפה, הוא יתבקש לא רק לעשות את זה, אלא גם לקחת מנהיגות וללמד את הרוקי'ס את הלקחים שלמד בעצמו כאשר רק הגיע לכאן כזר ירוק בכפר בלום. נקודות אנחנו יודעים שהוא יודע לעשות, מנהיגות לא ראינו ממנו מספיק.

התקווה הלבנה
לפי איך שהקריירה שלו בבוגרים הלכה עד כה, עידו סטולרו ממש לא היה בכיוון של מועמד לתגלית העונה בליגת העל. מקסימום בליגה הלאומית. אבל אם הגארד הנתנייתי ינצל את הזדמנות הפז שתעמוד לרשותו - לפחות עד שהסגל של הקבוצה יתאזן - אז אולי מה שלא הלך לו בליגת המשנה יצלח בליגת העל.

סטולרו ידע שנים נהדרות כנער, בהן זכה עם שרת נתניה באליפות בתי הספר ועם אליצור באליפות הליגה לנוער, אבל מאז לא ממש מצא את עצמו. בעונה בה קו השלוש התרחק מעט, קלעי מצוין כמוהו יוכל להיות נשק יעיל, אבל כדי להפוך לשחקן לגיטימי, הוא יצטרך להוסיף אלמנטים רבים נוספים למשחקו.

השאלות הבוערות
1. בריאן טולברט יחכה עוד הרבה זמן להצעת חוזה?
2. האם גם השנה נראה את מיקי דורסמן ביציע כאשר הקבוצה תתחיל לגמגם?
3. נו, אז מה קורה עם התכנונים להקמת אולם ע"ש עופר אשד ז"ל?

נתונים היסטוריים
מתחילים עונה 45 בליגת העל
עונה ראשונה בליגה: 53/54
שחקנים בעונה הראשונה: מרסל חפץ, פרדי כהן, צחי פלד, סמי חודרה, רודי וינברג
סה"כ משחקים: 987
סה"כ ניצחונות: 505
סה"כ הפסדים: 482
אחוז הצלחה: 51.6%
מיקום שיא (ליגה סדירה): 1, בעונת 07/08
עונות בפלייאוף: 12. מאזן: 21 ניצחונות - 30 הפסדים
תארים: אליפות המדינה 07/08, גביע המדינה 2009

טבלת מלך הסלים של הקבוצה
1. עופר אשד 7,495 נקודות
2. רמי צייג-ברק 3,475 נקודות
3. ישראל אלימלך 3,452 נקודות
4. ניב בוגין 2,775 נקודות
5. דזי בארמור 2,089 נקודות






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();