בירנבוים. פותח עונה שנייה בבית מכבי



עונת 10/11 יוצאת לדרך - מכבי ראשל"צ
צוד בדיחי ,14/10/2010

עם הסגל הכי צעיר בליגה והמאמן הכי וותיק בליגה, הכתומים מעיר היין כבר לא בונים על צמרת, מבחינתם הישארות בליגה תוך קידום הצעירים יהיה מספיק טוב.

איפה היינו ומה עשינו?
מצד אחד, את העונה הקודמת החלה ראשון עם ארבעה הפסדים רצופים. מצד שני כשההגרלה מזמנת לך את מכבי ת"א, הפועל ירושלים, גלבוע/גליל ומכבי חיפה בארבעת מחזורי הפתיחה, אתה יודע מראש שאת העונה תפתח ברגל שמאל. הכתומים התאוששו בהמשך ואפילו לקחו משחק פלייאוף אחד במלחה, אבל לא ממש איימו על הפיינל פור.

מחוץ למגרש התמודדה ראשון עם טרגדיה אישית של הפורוורד הזר רוד גריזארד, שאיבד את בתו לאחר מחלה ממש בסיום העונה הרגילה. אחד הרגעים הנוגעים ללב היה כאשר יהוא אורלנד דמע בריאיון לאחר הנצחון במלחה ואמר: "הכדורסל לא חשוב ברגעים כאלה. רוד, אנחנו אוהבים אותך".

אני יודע מה עשית בקיץ האחרון
במהלך הקיץ נראתה ראשון כמו תחנת הרכבת בעיר. רוב הסגל מהעונה הקודמת עזב, ובמקומם הגיעו הרבה פנים חדשות, כאשר כמעט לכל החדשים, הישראלים והזרים, העונה הקרובה תהיה העונה הראשונה בליגת העל (מה שאי אפשר לומר על המאמן של ראשון).

הסגל של הכתומים, כמו תמיד כשבונים קבוצת צעירים, הוא בגדר תעלומה. אם הכל מתחבר ודופק כמו שצריך (סטייל נתניה בעונה שעברה), אפשר לבנות שלד שירוץ ביחד אפילו כמה עונות, והכל טוב ויפה. מצד שני, אם זה מתפרק, כולם מנסים לברוח כמה שיותר מהר מהאוניה הטובעת, ולפחות כרגע, זה נראה יותר כמו האופציה השנייה.

הנפשות הפועלות
הצטרפו: ניצן חנוכי (הפועל עפולה), טמיר אריאלי (הפועל קריית טבעון), ג'ייסון תומאס (עירוני ר"ג), דניס קלמנטה (אוניברסיטת קנזס סטייט), ריימאר מורגן (אוניברסיטת מישיגן סטייט), טל קרפלס (אליצור יבנה), אייל שולמן (הפועל יקנעם/מגידו), ליעד פורמן (קריית אתא), עודד שעשוע (עירוני נהריה), דוויין מיצ'ל (הפועל חולון), שגיב דוד (עלה מהנוער)
נשארו: איגור נסטרנקו (עונה 3), דארל טאקר (עונה 2), ארון מגי (עונה 2), יהוא אורלנד (עונה 2).
עזבו: אבי בן-שימול, רוד גריזארד, רז זהביאן, יוני מורן, איתי לב, מאיר טפירו, לארי אובאנון, אוגונה אוניקווה

סגל הקבוצה

החוליה הכי חזקה בשרשרת
על הקווים עומד אפי בירנבוים, המאמן הוותיק והמנוסה ביותר בליגה. והוא לא רק ותיק, אפי. הוא כריזמטי, שועל כדורסל, ומחזיק ברזומה שמאמנים רבים היו מתקנאים בו.

בירנבוים ידוע כפצצת אנרגיה, ואם יש מישהו שהיית רוצה לראות מכניס לאטרף את השחקנים בטיים אאוט מכריע, אפי הוא האיש. גם לעובדה שהוא ממשיך שנה שניה ברצף במועדון יש חשיבות. בעונה הקודמת אפי הגיע למועדון אחרי קריירה קצרה ולא ממש מוצלחת במכבי ת"א, העונה הוא יוכל לשכוח מכל הבלאגן שהיה לו שם, ואולי אפילו לנצח פעם אחת את מכבי במהלך העונה כפי שהיה נוהג לעשות פעם מדי עונה.

בראשון מקווים כי הוותק והניסיון הרבים של אפי יכסו על חוסר הניסיון של הצעירים בקבוצה ובסוף העונה תוכל ראשל"צ להיות אחת משמונה הקבוצות שנאבקות על מקום בפיינל פור ולא מהשתיים שנאבקות נגד הירידה.

החוליה הכי חלשה בשרשרת
כפי שנכתב קודם, הקבוצה הלא ממש מנוסה שנבנתה בבית מכבי עלולה להתרסק ולגרום לנפילה כואבת. רבים מהשחקנים החדשים הם בגדר סימן שאלה שעד שלא תתחיל הליגה אי אפשר לדעת בדיוק מה הם שווים, כי על משחקי ההכנה, ובמיוחד רבע גמר גביע הליגה, בו שימשה ראשון קישוט לא מזיק למכבי תל אביב, עדיף שלא לדבר.

חוסר הניסיון של השחקנים ישחק בהחלט לרעתה של ראשון. אם היא תדע להתגבר עליו, זה יהיה נחמד, אבל אם, כפי שקורה בדרך כלל, הדברים לא יעבדו, הקבוצה עלולה להיקלע לבור שלא תוכל לצאת ממנו, וספק גדול אם דוויין מיצ'ל או ארון מגי האנוכיים יוכלו לקחת מנהיגות על החבורה הצעירה הזאת.

איש המפתח
בטורניר המכללות האחרון, דניס קלמנטה הגיע לשיא בדיוק ברגע הנכון. ההצגות האישיות האדירות שלו היוו את הדובדבן שבעונת סיניור יוצאת מן הכלל, ולקחו את קנזס סטייט מרחק סינדרלה אחת (באטלר) מפיינל פור היסטורי.

מהר מאוד יבין הפורטו-ריקני שבכדורסל המקצועני אין ימי חסד. לגארד הזריז, ששיתף בעבר פעולה עם ג'ק מקלינטון ובריאן אוסברי, יש זריזות יוצאת דופן, אבל כבר כרוקי באירופה הוא מקבל משימה קשה מאוד ולא בטוח בכלל שלכתומים תהיה סבלנות כלפיו. במידה והוא יתאקלם בזריזות, יהיה לאפי לא רק רכז מצוין, אלא גם שחקן שכיף לראות.

התקווה הלבנה
בקבוצה עם כל כך הרבה צעירים, באמת שקשה לבחור את המועמד לתגלית. ובכל זאת, נדמה שהעונה יש לטל קרפלס הזדמנות אמיתית להצליח סוף סוף בקבוצה בה גדל. הפורוורד עזב בקיץ שעבר כדי להתחשל בלאומית ועשה עונה יפה באליצור יבנה, במדיה פרח בפלייאוף. אחרי שהוכיח שיש לו מה למכור גם בנבחרת העתודה, אפשר רק לקוות שהוא יקבל דקות איכותיות גם בליגת העל.

השאלות הבוערות
1. כמה משחקים ינהל רועי חגאי העונה בזמן שאפי כבר נשלח לחדרי ההלבשה אחרי שתי טכניות?
2. האם יהוא אורלנד ירגיש בכלל שהקשת זזה חצי מטר אחורה?
3. האם הכתומים מראשון יגיעו עד לגמר כמו הכתומים של הולנד או יפסידו בקרב כמו אלה של גוש קטיף?

נתונים היסטוריים
מתחילים עונה 23 בליגה
עונה ראשונה בליגה: 88/89
שחקנים בעונה הראשונה: ריצ'י ריילפורד, חיים זלוטיקמן, מיקי ברקוביץ', אמיר כץ, קורקי נלסון, רוני בוסני, יואל כהן
522 משחקים
241 נצחונות
281 הפסדים
אחוז הצלחה: 46.1%
מקום שיא (ליגה סדירה): 2 בעונת 90/91
עונות בפלייאוף העליון: 6 עונות. 9 נצחונות - 16 הפסדים
תארים: אין

טבלת מלך הסלים של הקבוצה
1. מיקי ברקוביץ' 1,974 נקודות
2. לושיוס דייויס 1,135 נקודות
3. ג'יימס גאלי 1,130 נקודות
4. חיים זלוטיקמן 1,106 נקודות
5. דורון ג'מצ'י 1,054 נקודות






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();