ליצני השרון
ספסל ,30/09/2010

עמית ביר-כץ, רגב סימון ועידן שרון יובילו השנה את מכבי הוד השרון הצנועה בליגה הלאומית. בשיחה פתוחה הם שיתפו אותנו בחוויות שלהם בנוער, סיפרו על תחילת הקריירה בבוגרים, על העונה הקרובה ועל האימונים המצחיקים עם חי דוידי.

האחד התחיל לשחק כדורסל כי הוא פשוט היה גבוה, השני הלך אחרי ההורים והשלישי שיחק כי כולם שיחקו. בעונה הקרובה יעלו על הפרקט באולם עתידים בהוד השרון עמית ביר-כץ, רגב סימון ועידן שרון, שלושה שחקנים צעירים שצפויים לקבל לא מעט דקות משחק ממאמנם, חי דוידי, שבתקציב מינימום הצליח להעמיד קבוצה לא רעה בכלל שתלויה המון כמו כל קבוצה קטנה וצנועה קודם כול בחיבור האנושי בין השחקנים.

עמית ביר-כץ כמו לא מעט גבוהים בארץ ובעולם התחיל לשחק כדורסל בגיל מאוחר ובהתחלה הכישרון לא נטף ממנו בלשון המעטה. "התחלתי לשחק בכיתה ו', לא הייתי טוב. נרשמתי לביה"ס לכדורסל באליאנס של מכבי ת"א. בכיתה ז' עליתי לקבוצות הליגה, הייתי ממש נורא, שיחקתי בקבוצה השלישית של מכבי, כבר אז הייתי גבוה, משהו כמו 1.75". אבל אז בא השינוי. "בסוף כיתה ח' ראו שאני גבוה אז החליטו לקדם אותי והתחלתי לשחק בנערים לאומית עם סטיב קפלן ואח"כ בנוער לאומית עם אלי קנטי ואבי אבן".

לרגב סימון לא הייתה מחשבה אחרת חוץ מכדורסל. הבית שלו נושם את המשחק מאז ומתמיד. "התחלתי לשחק כדורסל בכיתה א' בזכות אימא שלי, הילה, שהיא מאמנת ולפני זה היא הייתה שחקנית. היא גילדה את דרור חג'ג', אפיק ניסים, צפריר וולפר וארז מרקוביץ'. גם אבא שלי שיחק בקבוצות ככה שהרקע של הבית שלי הוא כדורסל נטו. התחלתי אצל אימא שלי בביה"ס לכדורסל ואז התקדמתי למחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ. התקדמתי בקבוצות לנערים ולנוער שם אימן אותי נדב זילברשטיין".

הצעיר בחבורה, עידן שרון, הספיק לעבור בארבע קבוצות שונות בגילאי הנוער ובדרך להגיד לא למכבי ת"א. "התחלתי לשחק בכיתה א' בהפועל כפ"ס, ואח"כ עברנו לגור בהוד השרון אז עברתי גם לקבוצה שם. בכיתה ט' ננו גינזבורג ראה אותי באיזה משחק נערים והוא לקח אותי לרמה"ש. סיימתי שם את גיל הנערים ורציתי ללכת לקבוצה בנוער לאומית והקבוצה של רמה"ש ירדה לארצית. הייתה לי הצעה לעבור למכבי ת"א דרך חי שהיה שם במערכת אבל רציתי לשחק וידעתי שיהיו שם שחקנים כמו טישמן על העמדה שלי והעדפתי ללכת למכבי פ"ת. במקביל שיחקתי גם בתיכון העירוני אחד העם".

"באתי ממכבי וחשבתי שהכול יהיה לי קל"

ביר-כץ, "המבוגר האחראי" בחבורה, סיים את גיל הנוער במכבי ת"א ורצה לשנות אווירה. "קיבלתי מלגה לשחק בקולג' בסנט ג'ונס ובפפרדיין אבל הצבא לא הסכים לתת לי את הספורטאי עילוי כמו שניב ברקוביץ' וגל מקל קיבלו. התבאסתי מאוד מזה". לאחר שצה"ל דחה אותו עבר הסנטר לשחק בהפועל לב השרון אך הוא לא הצליח להתחבר לחבורה אותה אימן אז יניב וייצמן. "העונה הראשונה שלי בבוגרים בלב השרון הייתה מאוד קשה. באתי אליה בגישה לא טובה כי הצבא דחה לי את הבקשה לנסוע למכללות. הייתי שם נורא לאנשים. באתי ממכבי ושם הכול היה לי מאוד פשוט, הייתי הכי גדול. ואז אתה מגיע לקבוצה בוגרת ומשחק מולך מתן סימן-טוב שהוא גדול ממך ב-50 ק"ג וזר (מרכוס מוריסון) שקופץ לשמיים, זה לא קל. הבעיה הייתה קודם כל אצלי. מאז מאוד השתנתי, מבחינת המשחק ובעיקר בגישה שלי לכדורסל. מבחינה קבוצתית משהו פשוט לא התחבר אצלנו, כי בסגל שחקנים היינו מאד טובים עם ניר גולן, ערן אסנטי, אסף ליפשיץ, יואב אלטר ואיתמר רב".

זאת העונה הרביעית שלך בבוגרים ועדיין לא פרצת, למה זה לא קרה?

"בשנה השנייה שלי בבוגרים הייתה לי הצעה לעבור לצפון ולשחק בגליל עליון. זה היה כשהייתי ביבנה ובדיעבד אני טיפש שלא לקחתי אותה כי בהתחלה לא שיחקתי ביבנה. בעונה אח"כ בהוד השרון התחלתי טוב במשחקי אימון, קיבלתי קרדיט מאיתי ברקן והרגשתי טוב. פתאום התחילה העונה ומשום מה לא קיבלתי דקות משחק. הבעיה שלי תמיד הייתה ברגליים ובשנתיים האחרונות לקחתי את יורם מנחם שיעבוד איתי אישית ואנשים שמכירים אותי שנים אומרים שהשתפרתי מאוד בעבודת הרגליים שלי. מבחינת הצעות השנה הייתה לי הצעה ממכבי ראשל"צ ואני הייתי איטי בהחלטיות שלי והם לקחו מישהו אחר, עונה שעברה הייתה לי הצעה מר"ג של דני גוט וגם ויתרתי עליה. אין ספק שעשיתי כמה החלטות לא טובות בקריירה בנוסף לזה שלא קיבלתי יותר מדי צ'אנסים עד עכשיו. אני מאמין שהשנה עם חי זה יהיה שונה כי הוא באמת מאמין בי ואין סיבה שאני לא אפרוץ".

"אין כמו החוויה של ליגת העל לתיכונים"

סימון ושרון זכו ללמוד בבתי ספר שהשתתפו בליגת העל לתיכונים והם לא ישכחו את החוויה הזאת בחיים. סימון הגדיל לעשות וגם זכה באליפות יחד עם הגימנסיה הריאלית ראשל"צ. "אני חוויתי הצלחה מאוד גדולה בתיכונים כשזכינו באליפות. הפכנו להיות אלילים בביה"ס. זה נותן לך חשיפה מאוד גדולה, הקהל, הטלוויזיה וכל אנשי המקצוע שמגיעים לשם".

ומה ההבדל בין התיכונים לקבוצות, האם יש צורך לסגור את אחד מהמפעלים האלה?

עידן: "יש שוני גדול בין ליגת העל לתיכונים לנוער לאומית. אתה מגיע למשחק בתיכונים והאולם מפוצץ יש אווירה מדהימה ואז אתה מגיע לקבוצה ואתה משחק מול 20 איש שכולם מהמשפחות של השחקנים. לדעתי הרמה בתיכונים יותר גבוה מהקבוצות. אני חושב שאת המסגרת של הקבוצות צריך לסגור ופשוט להגדיל את כמות המשחקים בתיכונים".
רגב: אצלנו זה היה קצת יותר מסודר כי היה תיאום בין התיכון לקבוצה. היינו אותם שחקנים ככה שזה לא הפריע לנו. לדעתי זה נורמאלי שיש מספר רב של מסגרות. זה גיל שעכשיו אנחנו עוד יכולים לעבוד, להעמיס. מה זה עוד משחק בשבוע ושניים-שלושה אימונים נוספים. אם לא עכשיו אז מתי?"
עמית: "אני יכול להגיד לך שמאוד חסר לי שלא הייתי במסגרת של התיכונים. זה משהו שעד היום אני עדיין מאוד מקנא בשחקנים שחוו את החוויה הזאת".

רגב, את עונת האליפות עם הגימנסיה התחלתם רע מאוד, איך הצלחתם לעשות את הסוויץ' ולזכות בסופו של דבר בתואר?

"התחלנו את העונה לא טוב. זיו ארז התחיל את העונה בתור מאמן ראשי ולקראת אמצע העונה הוא הפך למנהל מקצועי ונדב זילברשטיין הגיע. משהו לא עבד והפסדנו הרבה משחקים. הגענו למשחק מכריע מול תיכון אליאנס שאם היינו מפסידים אותו הייתה נגמרת לנו העונה. ניצחנו אותם 40 הפרש ומאז פשוט דהרנו קדימה ואף אחד לא יכול היה לעצור אותנו. בגמר היינו כבר באופוריה. מלחה היה מפוצץ באוהדים שלנו מהגימנסיה. היובל היו מצוינים עם טל רונן וינעם אירם אבל שון דניאל, חן גונשור ואופיר מיארה פשוט השתלטו על המשחק וניצחנו אותו גם בזכות הנפילה של ינעם".

"נשברתי לא מעט פעמים, כמעט וירדתי לליגה הארצית"

עידן שרון החל למעשה בעונה שעברה את קריירת הבוגרים שלו כשעבר לשחק במכבי הוד השרון. ההתחלה לא הייתה קלה עבורו והוא מיעט לקבל דקות משחק אולם לאחר מספר מחזורים קיבל את הצ'אנס מאיתי ברקן והחזיר לו בגדול. "בהתחלה נשברתי המון פעמים. הייתי עף מאימונים כי פשוט לא הייתי טוב, לא מצאתי את עצמי. קיבלתי שוק שפתאום צועקים עליי ואני לא הכי טוב בקבוצה. לאט לאט הכנסתי לעצמי לראש שאני צריך להיכנס דרך ההגנה וזה עבד. בתחילת העונה לא שיחקתי שישה משחקים וכבר חשבתי לרדת לארצית כדי לקבל דקות ואז פתאום קיבלתי את ההזדמנות. ועדיין גם אחרי משחקים גדולים פתאום לא שיחקתי. היה משהו לא ברור מבחינת הרוטציה. גם אני מבחינת יציבות לא הייתי טוב. אני יודע שצפריר וסטנלי דיברו עם איתי וביקשו ממנו שאשחק וזה גם תרם לביטחון שלי".

היכולת הטובה זיכתה אותך בזימון לנבחרת העתודה אך לבסוף לא נסעת לאליפות אירופה, למה לא זכית להיות בסגל הסופי?

"הייתי במרחק של שבוע וחצי מלנסוע עם העתודה לאליפות אירופה באוסטריה. היו לי הרבה שיחות עם ג'ינו לגבי הנבחרת. הייתה לי פציעה מסוימת שבאמת הרסה לי את כל התוכניות. כבר נסעתי עם הנבחרת למחנה האימון בנהריה וחבל שזה לא יצא לפועל בסופו של דבר. הייתי שם הכי צעיר ויש לי עוד הזדמנות בקיץ הבא ואני חושב שהניסיון הזה יעזור לי מאוד".

לרגב סימון זאת תהיה העונה השלישית בקבוצת בוגרים. את השנתיים הקודמות הוא העביר בעיקר על הספסל של אליצור יבנה ומכבי באר יעקב. למרות יכולת טובה באימונים הוא לא זכה לקבל קרדיט ממאמניו. "בשנה הראשונה שלי ביבנה הייתה לנו תקופה לא טובה עם הקבוצה. התחלנו עם רוני צוקרמן שהוחלף ע"י עמי נאווי שנתן לי יותר הזדמנויות לשחק ואפילו פתח איתי בחמישייה אבל זה לא היה זה. בשנה שעברה בבאר יעקב משהו לא התחבר. היינו סגל מטורף עם שחקנים מצוינים כמו גלעד הירש, יועד בית יוסף, שחר כהן, איתי קרביוב ואיי.ג'יי דרייטון. אני לא יודע איך להסביר את זה. מבחינה אישית לא קיבלתי הזדמנות לשחק וזה היה לי מאוד מוזר כי עופר חירותי חיזר אחרי כל הקיץ ומאוד האמין בי. כנראה בגלל שהיינו בתחתית הוא פחד לתת לשחקן צעיר כמוני לשחק".

השנה תקבל לא מעט דקות בהוד השרון, אתה מרגיש מוכן?

"אני יודע שהשנה אקבל את הדקות כי זה מה שחי משדר לי מתחילת האימונים. אני מגיע במעמד שונה לעונה הזאת, אחרי שנתיים בבוגרים ואין פה שמות גדולים לפניי כמו שהיו ביבנה (גיא קנטור) ובאר יעקב (גלעד הירש ויועד בית יוסף). אני מרגיש בשל ומוכן לאתגר ואין לי פה שום לחץ. אני אקח את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים ומפה חובת ההוכחה עליי. אני בא מוכן ובראש של לקחת וכדי להוציא ממני את המרב".


שרון. עונת פריצה

"עידן שרון יקפוץ לפרקט יותר מירון להט"

זה לא סוד וגם אף אחד לא מנסה להסתיר את זה שלהוד השרון יחד יקנעם/מגידו ולב השרון יש את התקציב הנמוך בליגה. קבוצות כמו הבקעה, אוסישקין ויבנה בנו סגל מרשים מאוד ששחקן אחד בו מרוויח את כל מה שהשחקנים של חי דוידי מרוויחים יחד. למרות "העוני" הכלכלי של קבוצתם ביר-כץ לא חושב שזה ישפיע לרעה על קבוצתו אלא להיפך. "לדעתי עידן שרון יקפוץ לפרקט יותר מאשר ירון להט שהוא שחקן מנוסה וותיק שכבר הוכיח את עצמו גם בליגה הראשונה. אני לא רוצה לפגוע באף אחד אבל אנחנו באים רעבים ורוצים להוכיח את עצמנו. נכון שמבחינה כספית אנחנו בתחתית הטבלה אבל החומר האנושי בהוד השרון מצוין. מבחינת גארדים אני לא מרגיש נחות מאף קבוצה. גם שנה שעברה אמרו לנו שאנחנו בינוניים בסגל וניצחנו את יבנה ב-20 הפרש והיינו רחוקים שניות ניצחון על הבקעה. יש לנו פה חיבור מצוין מה שלא כ"כ היה בעונה שעברה כי כולם הגיעו מקצוות שונים. עם התוספת של גרי גדנל, קובי שרביט ועוד זר או שניים יש לנו סיכוי מאוד גדול לתת עונה טובה".

מה אתם יכולים לספר על האימונים עם חי?

עמית: "התאמנתי איתו שבוע בנערים של מכבי וקיבלתי כ"כ הרבה פיצוצים. האימונים איתו על הכיפאק. יש לו את המשפטים הכי מצחיקים בארץ. "ביר-כץ אם תשתפר תהיה חלש", "שופט אתה מוכר אותי בשני שקל", "אל תהיה בלחץ מהלחץ". היה לנו משחק בנערים של מכבי, אני לא זוכר מי היה המאמן השני. היה איזה שופט וחי שיגע אותו, רץ אחריו על כל המגרש, הגיע לספסל של הקבוצה השנייה, הושיב את המאמן של היריבה והמשיך לשגע את השופט. עוד קטע מצחיק איתו זה הגופיות באימונים. הוא דרש מאיתנו להביא ארבעה צבעים שונים של גופיות. פתאום באמצע האימון הוא היה שואל אותנו למי יש גופייה בצבע ירוק כהה, אין דברים כאלה.
רגב: "אני הגעתי לכאן רק בגלל חי. ביר-כץ סיפר לי עליו דברים וגם מהשיחות איתו הוא עשה לי את הרושם של בחור חבל על הזמן".
עמית: "היו לי הצעות השנה מר"ג ואוסישקין עם כסף הרבה יותר גדול אבל נשארתי רק בגללו בקבוצה. ידעתי שהוא ייתן לי את הדקות ואת הקרדיט. יש הבדל בין חי של לפני ואחרי האימון לזמן האימון עצמו. אף אחד לא מדבר איתו או פונה אליו באימון כי יש את הכבוד ההדדי הזה".

אתם אומנם צעירים אבל בטוח צברתם כל מיני חוויות מצחיקות במהלך השנים, ספרו לנו על כמה?

עמית: "יש לי כ"כ הרבה סיפורים אבל אני אתן לך שניים מובחרים. זכור לי אירוע בגמר ליגת העל לתיכונים בשנת 2007 שאנטון שוטבין ואני הגענו למלחה כדי להשתתף בתחרות ההטבעות שם. אני יותר נכון באתי לעזור לו לנצח אבל חירבתי לו את התחרות כשזרקתי לו כדורים במקום אליו פגעתי בקרש וכל מיני דברים בסגנון. חבר אמיתי אני. האירוע השני קרה בעונה שעברה. אני מעריץ גדול של דוויט הווארד. היה פורים ובאמצע אימון אמרתי לעמית שמחון שיחכה שנייה, רצתי לחדר הלבשה הכנתי מראש טייס כחול עם גלימה, חזרתי, זמזמתי את המנגינה של סופרמן, שמחון זרק לי את הכדור לאוויר, הטבעתי וברחתי חזרה לחדר הלבשה".


ביר-כץ. מאוהב בדוויט הווארד

ולסיום מספר שאלות קצרות

מי יפרוץ השנה בהוד השרון?

עידן: "אין פה ספק בכלל, רגב סימון ובגדול".
ביר-כץ: "אני מצטרף פה לעידן, רגב ייתן עונה גדולה"
רגב: "אני מקווה בשביל ביר-כץ שהוא יפרוץ"

לאן תגיע הוד השרון בסוף העונה?

עמית: "פלייאוף עליון, חד משמעית"
רגב: "גם אני מאמין שנצליח להגיע לפלייאוף ואולי יותר"
עידן: "אליפות"

אלופה?

עידן: "הפועל ת"א"
עמית: "הפועל ת"א"
רגב: "הפועל ת"א"

שתי היורדות?

עידן: הפועל יקנעם/מגידו, הפועל לב השרון
עמית: הפועל יקנעם/מגידו, הפועל לב השרון
רגב: הפועל יקנעם/מגידו, הפועל לב השרון

שחקן העונה?

עידן: "איתי לב"
עמית: "יותם שירן"
רגב: "אופיר פרחי"

זר העונה?

רגב: "ברייאן אוסברי"
עידן: "אל פישר"
עידן: "אדריאן אוטר"

תגלית העונה?

עידן: "איתן רוטנברג"
עמית: "תום חבקין"
רגב: "גיא לביא"

מאמן העונה?

עידן: "שרון אברהמי"
עמית: "ויקטור סקורניק"
רגב: "נתי כהן"

שחקן ההגנה?

עמית: "יחזקאל סקוורר – הכי חזק בעולם"
רגב: "מתן נאור"
עידן: "מתן נאור"

השחקן משתפר?

עידן: "אבירם זליקוביץ'"
רגב: "יועד בית יוסף"
עמית: "אייל סולומוביץ'"







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();