הפועל עפולה
ספסל ,30/09/2010

בסוף יש כאן קבוצה. רועי פרל, עוזר המאמן בשנים האחרונות, קודם למשרה הראשית. אבי אליהו וטל דן הצטרפו, שני זרים צעירים שרוצים להצליח נחתו וכולם בעמק כבר לא יכולים לחכות לפתיחת העונה. על הדרך הם השיגו ניצחון ראשון בדרבי על יקנעם/מגידו.

כתבתו של חגי פאלק

העונה שעברה:
הקבוצה עברה עונה קשה הן מבחינה מקצועית ובעיקר מבחינה כלכלית. מבחינה מקצועית יכולה הקבוצה שהייתה עם אחד משני התקציבים הנמוכים ביותר בליגה, לרשום הישג כשהצליחה כנגד כל הסיכויים ולאחר פיגור 2:0 לשרוד בליגה אחרי ניצחון 2:3 בסדרה מרתקת בניצוחו של המאמן בעל אלף הנשמות, אלי רבי. רבי צריך לקבל פרס ישראל על כך שהצליח להישאר בקבוצה למרות שלא קיבל כ-7 משכורות וזה החלק העצוב של הקבוצה שלא הצליחה לגייס משאבים כלכליים מעבר לתקציב האדיר שהגיע מהרשות המקומית. בשנה שעברה כתבתי כאן כי החיסרון בעפולה הוא באיש שיווק מקצועי ומתברר שצדקתי. גם התהפוכות בהרכב ההנהלה לא הועילו לשחקנים שנפוצו השנה לכל עבר לא לפני שויתרו על 15% משכרם, כדי לקבל את מה שחייבים להם. הסמל הגדול גור פורת עבר דווקא ליריבה מעבר לכביש, האלופה גלבוע/גליל, והוא מסמל יותר מהכול את המשבר העמוק על מי שהייתה פעם המובילה בכדורסל בעמק. גם היו"ר הקודם, מוטי שכטמן, סיים את תפקידו עקב סיבות אישיות, ובמקומו מונה כדורסלן העבר שהפך בשנה וחצי האחרונות לחבר הנהלה – יוסי מלכה, שיחד עם בן משפחתו הלא נגמר, יוסי הררי, ינסו לשקם את המערכת.

הקיץ הנוכחי:
בעפולה נשמו לרווחה בסוף הקיץ אחרי שהצליחו כאמור להגיע להסדר עם שחקני אשתקד ועם הצוות המקצועי על פריסת חובות. הקבוצה ויתרה מרצון על עונה נוספת בליגת העל, אחרי שהבינה שתהיה זו התרסקות כלכלית, והחלה לבנות את עצמה לליגה הלאומית. בבירת העמק הבינו סוף סוף אחרי שנים שהגיע הזמן לתת את המפתחות למאמנים שגדלו בעיר ובמועדון, וההחלטה נפלה על מי שגם בימים הקשים נשאר במועדון ואימן בו בכל הגילאים. רועי פרל (33) שכבר השתפשף בליגת העל כעוזרם של אבנר יאור ואלי רבי, ושימש כעוזרו של שרון אברהמי בליגה הלאומית, ובעבר גם של יוסי בוכניק ומשה גרשון הוותיקים והמנוסים יותר. פרל מביא איתו המון רעב, המון אמוציות שאם ישפיעו בצורה חיובית על קבוצתו, היא עשויה להיות 'הסוס השחור' של הליגה. למרות הסדר פריסת החובות, בעפולה בנו קבוצה עם סגל שחקנים מעניין שאם תשחק כדורסל חיובי ותחזיר את אמון הקהל בה, בהחלט יכולה להתברג בחלק העליון של הטבלה. אבי אליהו וטל דן נחשבים לשחקנים מובילים בליגה הזו, אשד גטוע הוותיק ששיחק בכל הליגות למעט ליגת העל כבר ראה ועבר הכל ויצטרך לחבר בין הצעירים המוכשרים לצמד הזרים החדש שהרבה יוטל על כתפיהם הצעירות. אם ההנהלה תתעסק רק בצד הכלכלי ובגיוס המשאבים לפרל ולשחקניו צריכה להיות עונה שקטה.

שחקנים מובילים:

אבי אליהו
בדקות המעטות שקיבל אשתקד בהפועל חולון קבוצת נעוריו הוכיח אבי אליהו שהוא יכול להשתלב היטב בליגת העל, אך בגלל המהפכות שעבר מועדון נעוריו, ובגלל שלא הצליח למצוא קבוצה במהלך הקיץ נחת אליהו לקדנציה שנייה בעמק. הוא כבר הוכיח למרות גילו הצעיר (23), שהליגה הלאומית תפורה למידותיו. אליהו ינווט וינהיג את הקבוצה מהקו האחורי, ואם יביא את הטירוף והמנהיגות שהראה ביקנעם/מגידו לפני שנתיים, עפולה בהחלט תיהנה ממנו

בעונה שעברה: 4.4 נק' ב-15 דק'.


אליהו. בלעדיו יהיה קשה לעפולה

טל דן
עדיין לא ברור איך מכבי ראשון לציון ויתרה על בוגר מחלקת הנוער שלה, שהוכיח בעבר שהוא יכול להשתלב, אמנם ככינור שני, בליגת העל. דן כבר הוכיח שבליגה הלאומית הוא שחקן מוביל ועשה זאת בכל עונה בה שיחק הן באשדוד, והן בנס ציונה בעונה בה כמעט הדיח את עפולה בגמר-סל. בליגת העל הוא כבר רשם מספר משחקים אשתקד במדי אשקלון ועוד לפני כן באשדוד (15.8 נק' למשחק) שעלתה בסופו של דבר לליגת העל. דן יהיה בעפולה הgo to guy-, ואם השילוב בינו לבין אליהו יצליח, עפולה תהיה מסודרת בהתקפה.

בעונה שעברה: 15.7 נק' ו-6.1 רב' ב-27 דק'.


דן. הברומטר של פרל

השגרירים

ג'וזף מאוריס
ממה שראינו ביו-טוב, עפולה החתימה פחות או יותר את מה שיכלה ואת מה שהייתה צריכה. מאוריס אמנם משחק שנה ראשונה מחוץ לארה"ב, אך מדובר בסקורר רציני, שהצטיין במדי האוניברסיטה שלו – ורמונט והביא אותה לטורניר הארצי של המכללות, הישג בכל קנה מידה. השאלה הגדולה היא האם מאוריס יצליח כמו במכללות לסחוב קבוצה קטנה וצעירה בדרך להישרדות.

בעונה שעברה (מכללות): 13.9 נק' ב-29 דק'.

דרנל יוג'ה
בניגוד למאוריס, כאן מקבלת עפולה סנטר 'ירוק' מאד במושגים של אירופה, מה גם שלא יהיה השחקן הגבוה ביותר בקבוצה. יחד עם זאת מדובר בשחקן שנבחר לחמישיית העונה ולשחקן ההגנה במחוז בו שיחק, ועפולה יותר צריכה אותו כבורג הגנתי בצבע, ופחות בחלק ההתקפי למרות שקלע אשתקד 16 נק' למשחק וגם קלט כמות לא מבוטלת של כדורים חוזרים. אם יביא עימו מה שהציג – אתלטיות ורב-גוניות, עפולה תוכל להיאבק בקווים הקדמיים המובילים בליגה של הפועל ת"א, הבקעה ויבנה

בעונה שעברה (מכללות): 15 נק', 5.9 רב' ב-26 דק'.

שימו עין: אייל סולומוביץ'
מתחיל את שנתו השלישית בבוגרים, אחרי שנתיים ביקנעם/מגידו וטבעון. סולומוביץ' סך הכל עשה בחירות טובות. הוא נשאר קרוב לאזור מגוריו ובדקות שקיבל בשתי הקבוצות הוכיח שהוא גבוה רב-גוני – קליעה טובה מאד מחצי מרחק ואף מחוץ לקשת, משחק הגנה סביר, ויכולת לתת גוף לשחקנים הפיזיים והמסיביים בליגה. סולו הבין שבטבעון הוא לא יזכה השנה לשדרוג מבחינת דקות המשחק, והחליט לנדוד לעפולה שם יחלק את הדקות בחמישייה יחד עם יוג'ה. בהתאם להגדלת כמות הדקות שלו, יצטרף 'סולו' גם להגדיל את הסטיסטיקה מאשתקד: 7.5 נק', 54% מהשדה, 47% מה-3, 90% מהקו.


סולו. עבר לעפולה כדי לשחק

תחזית:
בעפולה יודעים שהם הולכים לעוד עונה של הישרדות – מקצועית וכלכלית, אבל בפעם האחרונה שזה קרה, הקבוצה עם המאמן ראובן מלול הגיעה עד לגמר-הגמר סל והייתה רחוקה משחק אחד מלעלות ליגה. קשה להאמין ולפנטז שזה יקרה (למרות שאני מכיר אחד שכן חושב על זה), ודי בטוח שרועי פרל יסתפק בלסיים את העונה בחלק העליון של הטבלה.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();