עירוני ר"ג
ספסל ,30/09/2010

לאחרונה שמענו הצהרות מכיוון קבוצתו של ויקטור סקורניק לעליית לליגת העל והשאלה הגדולה היא האם בליגה שבה יש על הנייר שתי קבוצות בולטות מעל כולן (הפועל ת"א ומ.כ הבקעה) היורדת מליגת העל תצליח לעשות את הבלתי אפשרי?

כתבתו של קלמן זהבי

העונה שעברה:
אין יותר מידי מה להגיד על העונה הקודמת של ר"ג. חוץ מכמה הבלחות וניצחונות בליגת העל שהגיעו רק לאחר שדני גוט פוטר ובמקומו מונה עוזרו, יניב בורגר, שיפגוש את האקסית כבר העונה על הקווים של לב השרון. נדלג ישר לפלייאוף התחתון בו התמודדה הקבוצה מול עירוני עפולה, וכבר הובילה 0-2 בסדרה אבל אז אלי רבי מאמן עפולה הוביל אותה אל המהפך, ר"ג איבדה את הביתיות וגם את הראש, הגיעה למשחק מס' 5 בעפולה, שהיה צמוד לכל אורכו עד שלבסוף המקומיים השתלטו על המשחק, ניצחו את הסדרה, הורידו את ר"ג ללאומית ולאחר חודש ירדו גם לליגה השנייה...

הקיץ הנוכחי:
קיץ שכלל בתוכו לא מעט תהפוכות בעקבות הירידה. ויקטור סקורניק, מאמנה של מכבי אשדוד לפני שלוש שנים הידוע יותר כמאמן קבוצת הנוער המצליחה של מכבי ת"א מתחילת שנות ה-2000 (הלפרין-קזרנובסקי-פניני). עם תחילת עבודתו החתים המאמן את ארז קוחנסקי ששיחק בשורותיו בנוער של הצהובים. הסמול פורוורד נחשב בצעירותו להבטחה גדולה וגם זכה עם נבחרת העתודה של 2004 במדליית הכסף באליפות אירופה, אך פציעות רבות כמו בעונה שעברה במדי אשדוד מנעו ממנו מלהתקדם, ובסה"כ הוא סיים את תקופתו בדרום עם ממוצעים של 7.2 נק' למשחק. החתמה מעניינת היא ולאדי ירמישין, שהגיע מהיורדת השנייה מליגת העל, עירוני נהריה, שם לא הצליח לבלוט וסיים את העונה עם 3.3 נק' ו-2.1 ריב' למשחק. בפעם האחרונה בה שיחק ירמישין בלאומית (07/08) הייתה זו הפועל יקנעם/מגידו שנהנתה משרותיו כשהוא מסיים את העונה עם 14.1 נק' 7.6 ריב' ו-1 אס' ב-27 דקות בממוצע למשחק. גם יריב יצקן הוותיק צורף על תקן המנהיג תוך כדי הבטחת ג'וב מקצועי במחלקת הנוער עם סיום הקריירה. שני הגארדים המקומיים, חן זיגדון ואור ברנר קיבלו את האשראי מסקורניק והם יובילו את ר"ג במשך העונה. איציק אוחנון הושאר לעונה נוספת וההחתמה האחרונה הייתה של ג'אי לואיס האמריקאי המאסיבי שכבר הספיק לשחק בישראל בעבר. אם הרמת-גנים באמת רוצים לעלות ליגה הם חייבים להחתים גארד זר וגם הם יודעים את זה. השאלה היא האם עד ליום שלישי הקרוב הם יצליחו לעשות את זה.

שחקנים מובילים:

איציק אוחנון
ממשיך עונה שנייה ברציפות בר"ג במטרה לכפר על מה שהיה בשנה שעברה. זכה ביחד עם נבחרת העתודה של שנת 2000 במדליית הכסף באליפות אירופה. פורוורד גבוה ואתלטי, בעל יד טובה מחצי מרחק. הראה יכולת טובה במשחקי האימון וינסה להחזיר את ר"ג לליגת העל. הבעיה המרכזית אצל הישראלי המוכשר היא היציבות או יותר נכון חוסר היציבות. במידה ויצליח לשמור על רצף משחקים טוב אין סיבה שהוא לא יהיה בין חמשת המקומיים המובילים העונה בליגה.

בעונה שעברה: 5.8 נק', 3.1 רב' ב-17 דק'.


אוחנון. יספק את הסחורה

יריב יצקן
נתן 4 עונות טובות בר"ג בין השנים 1998-2001 כשהוא קולע בליגה בממוצעים של מעל 10 נק' למשחק. כמו כן הוא חזר לר"ג לפני שתי עונות שם רשם 9.4 נק' ו-2 ריב' בממוצע. עזב לחולון בעונה שעברה אך לא בלט עם 3.2 נק' למשחק. סקורר וקלעי טהור, אתלטי וחזק. יהיה אחראי על הנהגת הקבוצה והובלת השחקנים הצעירים בה אל עבר עונה מוצלחת. יקווה לסיים את הקריירה העשירה שלו בליגת העל ולא בלאומית.

בעונה שעברה: 3.2 נק' ב-12 דק'.


יצקן. ניסיון ניסיון ניסיון

השגרירים

ג'אי לואיס
שיחק כבר בעירוני ר"ג בשנת 2007. פורוורד רחב ידיים בעל מאסה שידבר מתחת לסלים. בעונתו האחרונה בר"ג בליגת העל רשם ממוצעים מרשימים של 15.4 נק' 8 ריב' ו-1 אס' ב-18.5 דקות למשחק. עונה לאחר מכן עזב לגליל שם ירד בתפוקתו במעט ורשם 12.7 נק' 4.3 ריב' ו-1.9 אס' למשחק. כעת חוזר לקדנציה שנייה בר"ג, הפעם בליגה הלאומית. חיזוק משמועתי מאוד בצבע עבור ויקטור סקורניק שיחפה על הרכות של המקומיים מתחת לטבעת.


לואיס. תוספת כוח משמעותית

שימו עין: חן זיגדון
הרכז המוכשר קיבל את המפתחות להוביל את הקבוצה בגיל כ"כ צעיר וחובת ההוכחה עליו. את העזרה הוא יקבל מעט מאור ברנר וקצת מיצקן, לפחות עד שיגיע גארד זר. זיגדון מאוד רוצה להיות שחקן ליגת על אך בעונה שעברה היה לו מאוד קשה להוכיח את עצמו. הוא נמצא בצומת דרכים בה הוא יצטרך להוכיח שבליגה הלאומית הוא יכול לתרום לא מעט כדי באמת להגיע לליגה הראשונה דרך הדלת הראשית ולו כחלק מקבוצה (ר"ג בעונה החולפת). זריז כשד, חודר טוב, חייב לשפר את קבלת ההחלטות שלו כי אם לא יטרפו אותו בלאומית.

בעונה שעברה: 2 נק' ב-9 דק'.


זיגדון. קיבל את המפתחות

תחזית:
במצבה הנוכחי ר"ג לא מאיימת על הקבוצות הגדולות של הליגה. למרות היכולת המשופרת במשחקי האימון האחרונים היא עדיין חסרה בעמדת הגארדים וחייבת להביא ישראלי בכיר או גארד זר ויכול להיות שגם את שניהם ביחד אחרת יהיה לה מאוד קשה לעלות לליגת העל. את העונה החניכים של ויקטור סקורניק יחלו בצורה בינונית אך לקראת סוף הסיבוב הראשון הם ישפרו עמדות ויסיימו בין חמשת הקבוצות הראשונות. בסיבוב השני אחרי שיצטיידו בעוד שחקן או שניים יתחילו הרמת-גנים לטפס ואת העונה הסדירה הם יסיימו במקום השלישי אחרי האדומים מת"א ואלופת הלאומית. בסדרת חצי הגמר הם ייפגשו את הבקעה לדו קרב רציני שיוכרע במשחק האחרון לטובת...הבקעה ואנחנו נזכה לראות את ר"ג עונה נוספת בלאומית (או שהיא תעלה כמו אשדוד העונה(.


סקורניק. ג'וב ראשון אחרי שלוש שנים







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();