אליצור יבנה
ספסל ,30/09/2010

החבורה של נתי כהן תנסה לעשות את הבלתי יאומן ועלות לליגת העל. הכספים שנשפכו העונה באולם שבזי לא היו מביישים אף קבוצה בליגה הלאומית אבל התוצאה המאכזבת מול הפועל ת"א בגביע עשתה לא מעט כאב ראש למאמן ולהנהלה.

כתבתו של ברק חקלאי

העונה שעברה:
לא מעט ציפיות היו "מפרויקט הצעירים" של מוטי דניאל וגלעד כץ בתחילת העונה שעברה. את האמת, ההתחלה הייתה מצוינת, חמישה מחזורים ראשונים ללא הפסד תוך תצוגת כדורסל מרשימה מאוד סידרו ליבנאים את המקום הראשון. אלא שמכאן החלו הבעיות. אור רון, רכזה הפותח של הקבוצה, נפצע והקבוצה הסתמכה על ולארי גנדלין בהובלת הכדור. הביילרוסי/ישראלי שחקן מצוין שבעיקר יודע להפציץ מחוץ לקשת אבל מלאכת הריכוז קשה לו. לקראת אמצע העונה חלה השתפרות אבל הסיומת הרעה שכללה מספר הפסדים רצופים גרמו לאלכס צ'וברביץ' והחברים לסיים במקום השישי המאכזב ולמפגש חסר סיכוי מול יקנעם/מגידו האימתנית. את הסוף כולם יודעים. הפסד ברבע הגמר ופירוק הפרויקט.

הקיץ הנוכחי:
עפ"י תחילת הקיץ ניתן לומר שביבנה למדו מהטעויות של העונה שעברה. החתמתם של ניר גולן, צפריר וולפר, אלעד הופמן וגיא כהן – ארבעה שחקנים מוכחים בליגה הלאומית הראתה על שינוי קונספציה ועל כוננה להתמודד בצמרת הטבלה. צירופם של דבון הארדין וצ'אד טימברלייק הרימה את הציפיות בשתי דרגות נוספות. נתי כהן, למרות צניעותו, יודע טוב מאוד שפחות מעליית ליגה לא באה בחשבון אצל הבוסים שלו. חיזוק הספסל בעומר שמידט, דניאל תמיר ואופיר מיארה תעזור מאוד לכהן שיצטרך לתת ל"כוכבים" שלו דקות מנוחה.

שחקנים מובילים:

ניר גולן
ההתלבטות בינו לבין אלעד הופמן הייתה קשה אך בעקבות העונה המצוינת שנתן בקבוצת הבת שלו, הפועל לב השרון, ששדרגה אותו מכל הבחינות הבחירה הולכת אליו. גולן שנמצא בלאומית כבר שש שנים סוף סוף פרע את השטרות בעונה שעברה תוך כדי שהוא מציג משחקים מדהימים של מעל 20 ואפילו מעל 30 נק' למשחק. ביבנה לעומת זאת הוא ייאלץ לרכז יותר מאשר להיות הסקורר המוביל וגם את זה הוא יודע לעשות טוב (תקופת הנוער במכבי רעננה). יהיה מעניין לראות איך יעבוד השילוב גולן-הופמן-טימברלייק והאם השלושה לא ידרכו אחד על המשבצת של השני. עונה טובה של גולן תסדר לו את החוזה שהוא כ"כ רוצה בליגה הראשונה.

בעונה שעברה: 15.6 נק', 5.4 אס', 91% מהקו ו-43% מחוץ לקשת ב-34 דק'.

צפריר וולפר
אחרי עונה קשה מאוד בהוד השרון מגיע הפורוורד המגוון לקבוצה באמת גדולה שחושבת גבוה. החוכמה של השחקן בן ה-29 וההגנה המצוינת שלו יקנו ליבנה יתרונות שלא יהיו להרבה קבוצות אחרות בליגה. לוולפר לעומת הופמן וגולן אין ממש מחליף על הספסל ונתי כהן יצטרך לנווט את דק' המשחק שלו בצורה נכונה שלא תתיש אותו במאני טיים של העונה. לשחקן שעבר בכל נבחרות ישראל הצעירות עושה הרושם שנגמרו כבר היומרות לשחק בליגת העל והוא מצא את הנישה שלו בליגה השנייה כשחקן מן המניין.

בעונה שעברה: 9.2 נק' ו-5 רב' ב-29 דק'.


וולפר. אין לו מחליף ביבנה

השגרירים

צ'אד טימברלייק
עד היום אנחנו לא מבינים איך שחקן בסדר הגודל הזה מגיע לליגה השנייה בישראל. מי זה בכלל טימברלייק אתם שואלים? הכי טוב שתבדקו בדפי הסטטיסטיקה שלו בליגות של צ'כיה, פולין והונגריה. לגארד של יבנה יש נתונים מדהימים וחוזק פיזי שלא נראה בליגה הזאת משחקנים בעמדה שלו. כול השחקנים ששיחקו מולו במשחקי האימון התפעלו מאוד ממשחק ההתקפה שלו אך לא פחות מההגנה המרשימה ומהדרייב לגבור על היריב בכל מהלך ומהלך במשחק. עושה רושם שנתי כהן הרוויח שחקן שאם ייתן את מה שמצופה ממנו לא יישאר הרבה מאוד זמן בלאומית.

בעונה שעברה (הליגה הפולנית): 14 נק', 2.5 רב' ו-3 חט'.

דבון הארדין
אם על טימברלייק שאלנו איך הוא הגיע לכאן מה נגיד על דבון הארדין? בחירה מס' 50 בדראפט 2008. התשובה לכך פשוטה מאוד, פציעות. הסנטר האימתני שנבחר ע"י הסיאטל סופרסוניקס ולא הצליח להשיג חוזה בליגה הטובה בעולם החל לנדוד בעולם והגיע ליוון אך כבר בתחילת העונה הוא נפצע. התחנה השנייה הייתה קבוצת מרסין הטורקית אליה הצטרף באמצע עונת 08/09 בשל...פציעה. בשנה האחרונה חזר הארדין לארה"ב ושיחק בליגות החצי מקצועניות. עירוני נהריה התכוונה לשים עליו את ידה כבר בשנה שעברה אך בסופו של דבר המגעים לא הגיעו לידי מימוש ותושבי העיר יבנה יזכו לראות אותו מטביע, חוסם וקוטף ריבאונדים כאילו היו אלה קלמנטינות. למרות כל הסופרלטיבים לא מעט שחקנים שהספיקו לשחק מולו אומרים שחוץ מאתלטיות וגובה אין לו יותר מדי, חובת ההוכחה היא עליו (נקווה שמישהו ביבנה יתרגם לו את זה).

בעונה שעברה (ליגת הפיתוח של ה-NBA): 5.4 נק', 4 רב' ב-17 דק'.

שימו עין: דניאל תמיר
הסנטר הצעיר החל את העונה שעברה כנער פוסטר בהפועל י-ם ולקראת סיומה ירד ללאומית ושיחק במדי הפועל לב השרון. יותר מדי הוא לא עשה בקבוצתו של עמי נאווי אך פוטנציאל גדול ראו שיש שם. נתי כהן אוהב לקחת שחקנים כאלה ולהפוך אותם לפרויקט אישי שלו. בתור המחליף הראשון לגבוהים צפוי תמיר לקבל דק' משחק לא מועטות והוא חייב לנצל אותם, אחרת במחזור החמישי ביבנה כבר יחפשו גבוהים נוספים שיחזקו את הסגל.

בעונה שעברה: מיעט לשחק.


תמיר. יקווה לקבל דק'

תחזית:
קצת קשה להמר על יבנה כאחת שתזכה באליפות ותעפיל לליגת העל. לא מכיוון שאין אצלה את הכלים לעשות זאת אלא כי הפועל ת"א ומ.כ הבקעה נראות יותר עמוקות ולא פחות מוכשרות ממנה. אצלה בבית בטוח שיהיה קשה לנצח השאלה היא מה יהיה בחוץ. חיזק נוסף בעמדת הגבוהים הוא הכרחי לדעתנו, אבל יכול להיות שנתי כהן מתכנן דברים אחרים להמשך. התמודדות טובה של הארדין וטימברלייק מול ברדפורד את בראון ואוסברי את אוטר יכולה להיות המפתח להשגת המקום הראשון. בואו נראה ממה הם עשויים באמת.


כהן. יודע מה הציפיות ממנו







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();