הפועל ת"א
ספסל ,30/09/2010

הנה הם באים השדים האדומים. עונה ראשונה לקבוצת האוהדים בליגה הלאומית. כול תוצאה חוץ מעלייה לליגה הראשונה תהיה אכזבה גדולה אצל התל-אביבים שלא יכולים לחכות כבר לדרבי מול מכבי. ברייאן אוסברי ואדריאן אוטר יהיו המוציאים לפועל כאשר טוהר חיימוביץ' (המצוין) ומתן נאור יעזרו להם במה שצריך.

כתבתו של קלמן זהבי

אתר הבית של הפועל תל אביב

העונה שעברה:
את העונה שעברה סיימה הפועל בצורה הכי מרשימה שיש עם הבטחת העלייה מהארצית עוד לפני סיום הליגה, ועם זה לא מספיק היא זכתה גם בגביע האיגוד בפעם השלישית ברציפות. מבט קצר אל עבר הסגל של הפועל בשנה שעברה (שהתאמצה ככל שניתן להשאיר שחקנים גם לעונה הזאת) מגלה הרבה כוכבים מהלאומית כמו יריב רוקני וגל איתן ששיחקו ביחד לפני שנתיים במכבי אשדוד. ירון להט שהעלה שש קבוצות ליגה (כולל את אוסישקין) מתוכם ארבע פעמים לליגת העל, האם זאת תהיה החמישית שלו? מתן נאור שרבות דובר עליו ועל ההגנה שלו, כולל התרומה שלו לנבחרות ישראל לדורותיהן.

הקיץ הנוכחי:
קיץ עם מלא תהפוכות בת"א בין היתר שינוי השם מהפועל אוסישקין להפועל ת"א, החתמת זר ראשון בקבוצה וגם זר שני שהיו מצטייני הליגה הלאומית בשנה הקודמת ולפני שנתיים, אלעד אליהו חתם היישר מהפועל חיפה המתפרקת, והגרעין של הסגל משנה שעברה נשאר ברובו במטרה אחת, עלייה לליגת העל. בסה"כ לא הרבה החתמות, חוץ מהזרים, יחסית לעולה חדשה, אבל אחת המעניינות שבהם היא אלעד אליהו שהיה מהמצטיינים בעונת העלייה של קריית אתא לליגת העל ,קלעי שמאלי, נלחם על כל כדור. בשנה שעברה שיחק בהפועל חיפה, והראה יכולת מאוד מרשימה כשבליגה הוא מסיים עם 15.5 נק' מתוכם 65% ל-2, ו38.5% מחוץ לקשת, 4.7 ריב', ו-2.3 אס' למשחק וגם 1.3 חט' וכל זה ב-34 דקות, בהחלט נתונים מצוינים לפורוורד בן ה-25. כמו כן במועדון העלו כמה שחקני צעירים שבונים עליהם לעתיד.

שחקנים מובילים:

מתן נאור
אין הרבה מה להגיד חוץ מזה שלאחר שבשנה האחרונה החליט לחזור אל הפועל אוסישקין ובכך לרדת שתי ליגות. עזר ביתר קלות להעלות את הקבוצה של שרון אברהמי לליגה הלאומית. כאמור, בוגר נבחרות ישראל, שחקן הגנה מצטיין, בעל מוטות ידיים רחבות ומסוגל לשתק כל גארד, יודע למסור ולזרוק כשצריך ושחקן שפשוט תפור על הפועל ת"א.


נאור. יכול לעשות את ההבדל

ירון להט
קבלן עליות מרשים שעלה עם ארבע קבוצות שונות לליגת העל כולל זכייה בגביע הלאומית עם חולון, הספיק לעבור גם בקולג'ים בתחילת דרכו. את העונה האחרונה בלאומית (טרם עבר להפועל) עשה בנס ציונה שם רשם 10 נק', 4 ריב' ו-4 אס' ב-30 דקות לערב. רכז מנהיג, מהיר ואנרגטי ירד לארצית בשנה שעברה כדי להעלות את הפועל ללאומית והיה בורג משמעותי בהעפלתה לליגה השנייה.


להט. גם בגילו הוא משמעותי בלאומית

השגרירים

אדריאן אוטר
הגיע לארץ לפני שנתיים לשחק כסנטר בלב השרון הצנועה מהלאומית והוביל אותה בעונה מעולה לחצי גמר הפלייאוף כשהיא עוברת את אשדוד ונעצרת רק בהפסד לעפולה בחצי גמר 3:1. אוטר עצמו נבחר לזר העונה, תוך כדי הצגת שורה סטטיסטית נאה ביותר שכוללת 22.9 נק' 13.8 ריב' 2.6 אס' 2 חט' ו-2.7 חס' וכל זאת ב-35 דקות משחק לערב. שנה לאחר מכן עבר לבקעה ואיתה עלה לליגת העל, ולמרות שירד מעט בתפוקה עדיין עשה את שלו עם 16.2 נק' 9.6 ריב' שהציבו את הבקעה במקום הראשון לאחר סיום העונה הסדירה ואליפות בתום העונה כולה.

בעונה שעברה: 16.2 נק' ו-9.6 רב' ב-30 דק'.


אוטר. מתחיל עונה שלישית בישראל

ברייאן אוסברי
ג'ף רוזן הבעלים של מכבי חיפה הביא אותו לקריית טבעון בתקווה להעלות אותו לליגה הראשונה לירוקים של חיפה, אך כנראה להפועל ת"א היו תוכניות אחרות לגבי הפורוורד מארה"ב. שורה סטטיסטית של 27.7 נק', 7.3 ריב', 1.2 אס' ו-2.3 חט' שמו אותו לזר המצטיין של הליגה הלאומית בעונת 2009-2010. שילוב של השניים יכול להיות קטלני מאוד בקו הקדמי, שכן כל קבוצה תצטרך למצוא פתרונות אם היא לא רוצה לחטוף 40-50 נק' רק מהזרים של הפועל.

בעונה שעברה: 27.7 נק', 7.3 רב', 2.3 חט' ב-35 דק'.


אוסברי. בלתי ניתן לעצירה

שימו עין: גל איתן
הספיק להשתפשף בלאומית כששיחק עם מכבי אשדוד בעונת 08/09. קלעי שמאלי, מהיר חזק ואגרסיבי, הולך חזק אל תוך הסל ולא מפחד ממגע, עוד שומר מצוין
בקבוצת הלוחמים של אברהמי העונה. בהפועל עוד שומרים לו חסד נעורים מהזכייה בגביע המדינה לנוער כשהצטיין בגמר מול היריבה העירונית השנואה.


איתן. חוזר מפציעה

תחזית:
אם לשפוט לפי העונות הקודמות זה צריך להסתיים בעוד עלייה קלילה, וסגירת מעגל של שש שנים שיבשר את חזרתם של האדומים לליגת העל ודרבים בדיוק כמו פעם כמו שכל אוהד כדורסל רוצה. אך על בשרם של הרבה קבוצות נלמד כי הליגה הזאת היא לא קלה בכלל ולפעמים אף לא צפויה ויכולה להפתיע. אבל כשהאוהדים האדומים וההנהלה מריחים ליגת העל מישהו בכלל יכול לעצור אותם? מישהו יוכל לתת גוף העונה לרוקני-אוסברי-אוטר? מישהו יוכל לחדור את ההגנה המאסיבית? מישהו יוכל ללחץ
שתפעיל עליו שלישיית הגארדים של חיימוביץ'-להט-איתן? קשה יהיה לדעת, אבל כמו שזה נראה בקיץ, תתכוננו, תשאפו אוויר, והכינו את הכרטיסים שנה הבאה יש דרבי בנוקיה!


אברהמי. מקום ראשון הצלחה כל השאר כשלון











כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();