אנגל. מה הוא עושה בארצית?



עלייה שנייה ברציפות?
ברק חקלאי ,29/09/2010

איל אנגל ותומר דראי שני הגארדים המצוינים שזכו בעונה החולפת באליפות הליגה הארצית יחד עם מכבי פ"ת החליטו לשנות כיוון וחתמו בתחילת הקיץ בעירוני נס ציונה של המאמן נדב זילברשטיין בעלת היומרות לעלות לליגה הלאומית. רגע לפני שהעונה נפתחת מאיר פרייליכמן ישב עם שניהם לראיון משותף.

כתבתו של מאיר פרייליכמן

הם החברים הכי טובים, מכירים אחד את השני מגיל קטן ומעריכים זה את זה מאוד. איל אנגל ותומר דראי שחקניה החדשים של עירוני נס ציונה מהליגה הארצית מתחילים עונה שנייה ביחד בדיוק עם אותן ציפיות, אליפות ועלייה לליגה הלאומית.

תומר, אחרי עונה מעולה שלך, בה היית מלך הסלים במחוז הדרומי, האם יש לך איזו נקודה בה תרצה להתמקד בעונה הזו?

"אני אעשה מה שהמאמן יבקש ממני לעשות ומה שיהיה הכי טוב עבור הקבוצה. בשנה החולפת בלטתי במספר הנקודות כי הקבוצה הייתה צריכה את זה, השנה יש בקבוצה כלים התקפיים יוצאים מן הכלל כך שאני מניח שגם כמות הנקודות תתחלק אבל הדבר החשוב ביותר הוא להשיג את המטרה הקבוצתית מעבר לכך ברמה האישית אני מקווה להמשיך ולהשתפר".

אייל, לאחר כמה שנים בהן נדדת בקביעות בין הליגה הלאומית לבין ליגת העל, החלטת בעונה שעברה, בצעד שנראה לרבים כצעד מפתיע, לרדת לליגה הארצית בעקבות מאמנך נתי כהן. מה הוביל אותך לצעד הזה?

"גם אותי הצעד הזה הפתיע בהתחלה והיה לי קצת קשה להתרגל לרעיון. משום מה נוצר מצב שבספטמבר עדיין לא הייתה לי קבוצה והאופציה הכי טובה שיכולתי לחשוב עליה הייתה להמשיך לשתף פעולה עם נתי, שהוא מאמן מדהים, ושנה לפני זה היינו במרחק מכבי נתניה אחת מעלייה לליגת העל עם הוד השרון. אם לא נתי, אני לא מאמין שהייתי יורד לליגה הארצית אבל מה שחשוב הוא שהוצאנו מזה את המיטב ועלינו ליגה עם פ"ת".

מהן הציפיות שלכם מהעונה הקרובה, בה נראה שאתם מועמדים רציניים לעלייה לליגה הלאומית?

תומר: "בנס ציונה השקיעו השנה המון בבחירת השחקנים במטרה ברורה להחזיר את הקבוצה לליגה השנייה. הציפיות ברורות אך חובת ההוכחה היא עלינו השחקנים ואני מקווה שנעמוד במטרות ושנשחק כדורסל טוב כי באמת יש בקבוצה שחקנים מצוינים".
איל: "אין ספק שאנחנו אחת מהקבוצות שמועמדות לעלות ליגה והציפיות הן בהתאם לכך, אבל כמו בכל שנה, הליגה הארצית היא קשה וארוכה ונצטרך להיות מאוד מרוכזים ומחוברים בכדי להצליח במשימה. אני בטוח שכולנו נשמח אם נגשים את הציפיות של כולם מאיתנו, כמו גם שנתאכזב מאוד אם לא נצליח לעלות ליגה".

שניכם בוגרי מחלקת הנוער של רעננה (תומר) והרצליה (איל). אתם יחד כבר כמה שנים ושיתוף הפעולה ביניכם הוביל בעונה שעברה את מכבי פ"ת לעונה חלומית. האם בנס ציונה בונים עליכם כצמד שיוביל אותם בחזרה ללאומית? האם אתם בונים על המשך שיתוף הפעולה המוצלח הזה?

תומר: "אני מכיר את איל בערך מגיל הקט סל והוא ללא ספק אחד השחקנים שהיה לי הכי כיף לשתף איתם פעולה. קודם כל בגלל האישיות המדהימה והשקט הנפשי שלו ומעבר לכך הוא שחקן מצוין שתורם בכל האספקטים של המשחק ולכן מאוד קיוויתי שנשחק ביחד גם השנה ואני שמח שכך יצא ואני מקווה שנמשיך לשתף פעולה יחד גם בעתיד. לגבי העונה ברור שלשנינו מיועדים תפקידים משמעותיים בקבוצה ואני בטוח שההכרות הארוכה בנינו תעזור לקבוצה".
איל: "כמו שהוזכר, תומר ואני מכירים עוד מהקט סל, ושיחקנו ביחד בנבחרת הקדטים ובבני השרון, ועוד לפני העונה הקודמת היו לנו הרבה חווית משותפות. כשהגעתי לפ"ת בליגה הארצית בשנה שעברה, העובדה שתומר היה שם הייתה אחד הדברים היחידים שהרגיעו אותי בהתחלה. כיף לשחק עם מישהו שאתה מכיר ומכיר אותך, ועובדה שהשיתוף פעולה הזה הוכיח את עצמו. אני מאמין שבשביל זה הביאו את שנינו ביחד לנס ציונה - כדי שנתרום מהניסיון ומהשקט שלנו, וכדי לעזור למרקם הקבוצתי להתחבר מהר יותר. לגבי ההמשך, אני מניח שזה יהיה תלוי בהרבה דברים, אבל אם זה היה תלוי רק ברצון שלי אז אני אשמח לשתף עם תומר פעולה בכל מקום כי חוץ משחקן מצוין ומנהיג, הוא בעיקר חבר טוב".

אחרי עונה חלומית, כמו שציינו, אתם מגיעים לקבוצה חדשה לחלוטין. מה לדעתכם צריכה הקבוצה לעשות בכדי להתברג בצמרת ולהתמודד על העלייה?

איל: "הקבוצה נבנתה השנה מחדש, ורק שחקן אחד נשאר משנה שעברה. אנחנו עדיין עובדים על החיבור ועל להכיר אחד את השני. בגלל זה חשוב מאוד לעבור את המשחקים הראשונים בשלום עד שנהיה מחוברים ונוכל להמשיך לרוץ קדימה. חוץ מזה, צריכים לבוא לכל משחק ולקחת אותו בשיא הרצינות כי מי שמגיע שאנן בליגה הזאת יכול להפסיד גם לקבוצות תחתית".
תומר: "העונה האחרונה באמת הייתה יוצאת מן הכלל. פשוט חוויה אדירה. אבל זה שייך להיסטוריה וצריך להתחיל לצבור ניצחונות מחדש. מהניסיון שלי בליגה הזאת לא תמיד הקבוצה עם הסגל הנוצץ ביותר היא גם זו שחוגגת בסוף העונה לכן מבחינתי מאוד חשובה הדרך כי אני מאמין שבסופו של דבר אם נלך בדרך הנכונה נצליח להגשים את המטרות שלנו. אבל מה שבטוח זה שהולך להיות לנו מאבק לא קל אבל אם נבוא מוכנים נדע לצאת מנצחים".

האם לא חשתם אכזבה מסוימת שאחרי עונה מעולה מבחינה אישית וקבוצתית בעונה שעברה לא שודרגתם לקבוצה בליגה הלאומית?

איל: "העונה באמת הייתה מעולה בכל הפרמטרים והרצון היה באמת לחזור ללאומית, אבל קבוצות התחילו להתארגן מאוחר ופחדתי שאני שוב אגיע למצב שבספטמבר לא תהיה לי קבוצה. כמובן שגם חוסר הבהירות סביב מכבי פ"ת קצת אכזב אותנו במיוחד לאור כל מה שנתנו עבור הקבוצה בשנה שעברה. ההצעה מנס ציונה הגיעה בשלב יחסית מוקדם, וכשיש קבוצה רצינית, עם מטרות גבוהות, שאומרת לך שהיא מאוד רוצה אותך אז קשה לוותר על זה".

תומר: "אכזבה בטוח שלא, כי אני חושב שהגענו למקום מצוין, סגל השחקנים בקבוצה הוא לא פחות טוב מלא מעט קבוצות בליגה הלאומית. אין לי ספק שלשנינו יש מקום ואפילו מקום בכיר בליגה הלאומית אבל אני מתעסק בהווה ומבחינתי הדבר החשוב ביותר הוא שאני נהנה איפה שאני נמצא ואני בטוח שבעתיד שנינו עוד נשחק בליגה הלאומית ואני מקווה שגם באותה קבוצה".

אילו קבוצות, לדעתכם, יתמודדו השנה על העלייה מהמחוז הדרומי?

תומר: "אני חושב שהשנה יש ליגה יוצאת דופן ברמתה. המון שחקנים טובים ירדו לארצית עקב השינוי במספר הזרים בליגה הלאומית ולכן אני צופה קרבות קשים לאורך כל הדרך אבל בלי לפגוע באף קבוצה ואם הרבה כבוד לכולם אנחנו צריכים להתעסק בעצמנו. יש לנו מספיק יתרונות שאם נדע לנצל אותם יהיה קשה לנצח אותנו".
איל: "כמו שתומר אמר, הליגה השנה הרבה יותר חזקה משנה שעברה ומן הסתם גם תהיה יותר צמודה. קבוצות שיצליחו לעשות מספר רצפים של ניצחונות במהלך העונה יתמודדו על העלייה. אני יכול למנות עכשיו שש, שבע קבוצות שמועמדות לעלות ביחד איתנו אבל קשה לדעת כי כמעט כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה בליגה הזאת ורק לקראת סוף הסיבוב הראשון הדברים יתבהרו קצת".


לסיום, מה אתם מאחלים לעצמכם ולקבוצה לקראת העונה החדשה ולכבוד השנה החדשה?

איל: "אני מאחל לקבוצה בריאות, הצלחה ושכל העבודה הקשה תשתלם בעליית ליגה בסוף השנה. לעצמי אני יכול לאחל עונה בריאה ושאני אמשיך להגיע לכל אימון וגם לצאת ממנו עם חיוך על הפנים, כי אחרת זה לא שווה את זה. אה, ולעידו בלכר אני מאחל שיצליח לא לדרוך על הקו בכל פעם שהוא זורק שלשה.
תומר: "קודם כל שכולנו נהיה בריאים. אני רוצה לאחל לכולם שתהיה עונה ספורטיבית ושהקבוצה הטובה ביותר תחגוג בסיום".


דראי. ישמח לשחזר את ההישג של שנה שעברה







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();