אליהו. "מתרגש לחזור"



אליהו חוזר למכבי
ספסל ,01/09/2010

שנה אחת בלבד בספרד הספיקה לפורוורד הנבחרת, שחתם על חוזה לחמש שנים עם הצהובים ויהיה הישראלי היקר בתולדותיה: "בתוך תוכי רציתי לחזור לבית שלי ולמשפחה". הגעתו ככל הנראה תביא לשחרורו של אלישי כדיר.

אחרי עונה אחת בלבד בקאחה לבוראל, במהלכה הספיק להצטיין פעמיים בניצחונות יורוליג על מכבי ת"א ולזכות עם הקבוצה באליפות ספרד מפתיעה, חוזר ליאור אליהו לישראל. הפורוורד יהפוך לישראלי היקר בתולדות מכבי ת"א, אותה עזב רק בקיץ שעבר, תמורת 7 מיליון דולרים ברוטו לחמש העונות הבאות.

אני שמח מאוד, אפילו מתרגש", אמר אליהו לאחר החתימה, "היתה לי עונה מעניינת וחוייה מדהימה בספרד. זכיתי באליפות אבל בתוך תוכי רציתי לחזור לבית שלי שזה מכבי ולמשפחה. חוזה ארוך טווח התאים לשני הצדדים, הגענו להסכמה די מהירה. אני סומך על הצוות המקצועי ושמח לחזור ולשתף פעולה עם כל שחקני הנבחרת".

בשלוש עונותיו עם מכבי ת"א זכה אליהו בשתי אליפויות ולפני עזיבתו היה מלך הסלים הישראלי בליגת העל, תואר שהשיג קודם לכן פעמיים בימיו בגליל עליון, שגם בה שיחק שלוש שנים.

הפורוורד סבל ממספר פציעות בעונה שעברה ואחרי שהחמיר את פציעתו בפברואר, היה ספק בקשר להשתתפותו במדי הנבחרת הקיץ, אך לקראת הפלייאוף הוא החליף בסגל את סטאנקו באראץ' הפצוע וחזר להיות פקטור משמעותי בקבוצה.

בסדרת חצי הגמר נגד ריאל מדריד הוא התחיל להצטיין, ורבע אחרון גדול שלו העניק לוויטוריה את הניצחון הראשון שלה אי-פעם במשחק חמישי אחרי שמונה ניסיונות כושלים. בסדרת הגמר הדהימה קבוצתו את אלופת היורוליג ברצלונה, כשבמשחק השלישי הוא קובע שיא עונה עם 18 נק' ועוזר ללבוראל לסגור סוויפ 0:3.

הקיץ אליהו היה מהשחקנים הבולטים במדי נבחרת ישראל כשתרם 13.9 נק' והוריד 5.9 ריב' ב-23 דקות משחק בממוצע, והעפיל יחד איתה לאליפות אירופה שתיערך בקיץ הבא בליטא.

הבאתו סוללת ככל הנראה את דרכו של אלישי כדיר החוצה מן הקבוצה. עוד לפני החתימה איתו הביעו במכבי חוסר שביעות רצון ממצב הפציעה של הפורוורד, שמצידו טוען כי הוא החלים ואין לו בעיה להתחיל באימונים. אם ישוחרר, עשוי כדיר לחזור להפועל גלבוע/גליל או לשתף פעולה עם עודד קטש, בריאן רנדל ודיון דוואל בהפועל ירושלים.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();