נעימי. עשוי לעלות בחמישייה



זמן לנקמה
ספסל ,26/08/2010

נבחרת ישראל תארח הערב את משחק הבית האחרון שלה בקמפיין מול פינלנד (19:30, ערוץ 1 ו-511 ב-HD), בידיעה שניצחון, רצוי בהפרש גבוה, יקרב אותה מאוד ליורובאסקט 2011. הפינים, שהניצחון עלינו בסיבוב הראשון הוא היחיד שלהם, ינסו להפריע.

אחרי הניצחון החשוב בריגה, ישראל קרובה מאוד לכרטיס לאליפות אירופה בקיץ הבא, אבל כדי לעשות עוד צעד לעבר ליטא, היא חייבת הערב לשחזר דבר שעלה בידיה רק פעם אחת בקמפיין הזה: לנצח פעמיים ברציפות. פינלנד, הנבחרת שבגללה אפילו את המקום השני לא הבטחנו, מגיעה הערב ליד אליהו (19:30, ערוץ 1 ו-511 ב-HD) בניסיון לקלקל שוב לחבורה של אריק שיבק.

הניצחון הדרמטי באספו היה היחיד של הפינים בקמפיין עד כה והפסד הערב ישלח אותה למשחקי ההישארות בדרג א'. האנו מוטולה הוותיק, שפתח את הקמפיין עם הנבחרת, פצוע ולא ישחק, אך טימו ראניקו שהיה נוראי מול ישראל במפגש הראשון ולא קלע כלל, התאושש מפציעה.

בשני משחקי החוץ האחרונים שלה בלטביה ומונטנגרו הפסידה פינלנד ב-20 הפרש בדיוק ובישראל יקנו תוצאה דומה גם היום. פרט לחשיבות הניצחון, בנבחרת יהיו מעוניינים להשיג הפרש כמה שיותר גדול כדי לשפר את יחס הסלים, שטוב כרגע בלאו הכי מכל סגנית אפשרית בבית ג'. בנוסף, ניצחון היום יבטיח לפחות את המקום השני, כאשר אם מונטנגרו תנצח הערב באיטליה, היא תבטיח את עלייתה ותהפוך את המחזור האחרון נגדנו לפרוטוקול בלבד מבחינתה.

ראניקו הוא הקלע המצטיין של פינלנד עם 14.6 נק' למשחק, אבל לצד שלושה משחקים עם 20 נק' ומעלה, נגדנו הוא לא קלע כלל ומול מונטנגרו נעצר על 4 בלבד. עם זאת, בשני המשחקים האחרונים הוא התחיל לפרגן ומסר 10 אסיסטים לעומת 2 בלבד בשלושת המשחקים הראשונים.

ג'ראלד לי, שחתם בפרטיזן בלגרד השבוע וקלע את זריקות העונשין המכריעות מול ישראל, הוא האיום הגדול בצבע ביחד עם טאקה קוטי החזק, שהשתפר מאוד לאחרונה והוא הריבאונדר הטוב בנבחרת. שון האף ופטרי וירטאנן מסוכנים גם הם, אך סובלים מחוסר יציבות, אבל ההפתעה הגדולה של הקמפיין היא סאסו סאלין בן ה-19, שקולע 14.3 נק' למשחק ב-16.8 דק' בלבד ומוביל את המוקדמות בכמות שלשות (3.3 למשחק) ואחוזים מעבר לקשת (68.4%). סאלין אגב הוזנק לסגל רק לפני המשחק מול ישראל, אחרי ששיחק הקיץ באליפות אירופה לעתודה דרג ב'.

שיבק, שערך שינויים בחמישייה בכל משחק עד כה, עשוי להעלות בה את יובל נעימי הפעם כרכז פותח, מה שישאיר את רוברט רות'בארט כשחקן היחיד בסגל שעוד לא עלה בחמישייה. בנבחרת מבינים את החשיבות של משחק הבית האחרון ויעשו הכל כדי להגיע למשחק בפודגוריצה ביום א' בראש נקי יחסית.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();