לימונד. מקבל צ'אנס משיבק



ריגה האמת
ספסל ,23/08/2010

אחרי הפסד הבית לאיטליה, חייבת נבחרת ישראל להתאושש הערב בלטביה (20:30, שידור חי בערוץ 1) מול יריבה שכבר השביתה לא מעט שמחות לכדורסל המקומי. רביב לימונד צפוי לפתוח בחמישייה. שיבק: "אחד המשחקים הכי חשובים בקמפיין". בורשטיין: "תלויים רק בעצמנו".

עוד לפני פורטוגל, הכבשה השחורה של הכדורסל הישראלי הייתה לטביה. ותיקי הענף לא ישכחו לעולם את התבוסה 101:84 באליפות אירופה בקרלסרוהה יום אחרי הניצחון הגדול על יוון. טל בורשטיין ויניב גרין יכולים לספר כיצד הדור המוזהב שלהם פספס מדליה כבר ב-1998 בגלל הפסד סנסציוני ללטביה החלשה ברבע הגמר, אחרי שנבחרת הנוער שלהם סיימה את הבית המוקדם במאזן מושלם. יותם הלפרין אולי זוכר הפסד בקדטים שעלה בהעפלה לאליפות אירופה קיץ לאחר מכן ומולי קצורין ייזכר בתבוסת חוץ 80:57 שהייתה אחד מהגורמים לסיום עבודתו כמאמן הלאומי.

בשלושת המפגשים האחרונים בין הנבחרות ניצחה ישראל ועלתה למאזן חיובי מול הלטבים, אך אותן תבוסות כואבות לא נשכחו. הערב, אחרי שהפסידה שניים משלושת משחקיה האחרונים, ישראל חייבת לנצח בריגה כדי לשמור על סיכוייה להעפיל ליורובאסקט 2011 בליטא, כאשר מהעבר השני חייבת הנבחרת המארחת ניצחון כדי לברוח ממשחקי ההישארות בדרג א'.

המשחק בסיבוב הקודם בנוקיה היה היחיד שהלך בקלות לישראל. חניכיו של אריק שיבק הפציצו 16 שלשות באחוזים מטורפים, ברחו ליתרון עצום כבר ברבע הראשון וסידרו לקהל בנוקיה חגיגה התקפית נהדרת עם ניצחון 88:110, שבו הגיעו לא פחות משישה שחקנים שונים למאזן נקודות דו-ספרתי.

מאז כאמור פספסה ישראל הזדמנויות גדולות להישאר בראש הבית עם הפסדים מיותרים בפינלנד ולאיטליה בבית, אך מצבה עדיין לא רע בכלל, וגם אם תפסיד אחד משלושת משחקיה הנותרים (ביום חמישי פינלנד בבית, ביום ראשון מונטנגרו בחוץ), היא עדיין בעמדה טובה מאוד לסיים כאחת משתי הסגניות הטובות ביותר.

לטביה, שהופיעה בכל אליפויות אירופה בעשור שעבר, התייצבה לקמפיין המוקדמות עם סגל צעיר וחלש יחסית, שהציב לעצמו כמטרה להישאר בדרג א'. קספראס קמבאלה, אנדריס ביידרינש, יאניס בלומס והאחים ואלטרס כבר לא כאן והעסק עבר לידיים הלא מנוסות של ריכארדס קוקסיקס, יאניס סטרלניקס ואינגוס בנקביצ'ס.

הלטבים זורקים המון שלשות עד כה, אבל פרט לקוקסיקס שקולע בינתיים 3.3 שלשות למשחק ב-53%, כל היתר מדייקים באחוזים נמוכים. בעוד בחוץ ספגה הנבחרת של איינראס בגצקיס תבוסות כואבות במונטנגרו (30 הפרש), ישראל (22) ואיטליה (16), בבית מדובר בנבחרת אחרת לגמרי שגברה על איטליה ופינלנד ומתחה את מונטנגרו עד שניות הסיום.

אריק שיבק צפוי לערוך שינוי נוסף בחמישייה וע"פ "ישראל היום" יהמר על רביב לימונד בעמדת הרכז. הגארד של מנורקה היה נקודת האור היחידה בהפסד בפינלנד, אך מיעט לשחק ביתר המשחקים. בנבחרת מקווים שפרט לכספי, אליהו והלפרין הנהדרים, גם בלות'נטאל, נעימי ופניני יצליחו להתאושש מסדרת משחקים חלשה.

אתמול אמר שיבק: "המשחק הפך להיות אחד המשחקים החשובים ביותר בקמפיין הנוכחי. באימון הערב תרגלנו מספר תרגילים ואפשרויות איתן נצטרך להתמודד מול הנבחרת הלטבית. אסור לנו לשכוח כי המשחק הוא מול נבחרת שניצחה את איטליה והקשתה על חייה של נבחרת מונטנגרו. השחקנים דרוכים ומבינים היטב את חשיבות המשחק. כל מילה מיותרת ואני מקווה שנחזור מכאן עם שתי הנקודות שיעזרו לנו להמשך הדרך".

קפטן הנבחרת הלאומית, טל בורשטיין אמר ערב המשחק החשוב: "אנחנו תלויים רק בעצמנו. אנחנו באים למשחק כשאנחנו יודעים כי ניצחון הוא מאוד קריטי כדי שנוכל לעלות לאליפות אירופה. במהלך כל הקמפיין עד היום, נמצאת הנבחרת באווירה מאד טובה, אנחנו מגיעים מאוד מפוקסים ויודעים את חשיבות המשחק, יש לנו נבחרת מאוד מוכשרת ומגובשת. לצערי לעיתים אנחנו מאבדים את הריכוז בהגנה וזה בא לידי ביטוי בפינלנד. אם נבוא למשחקים שנותרו כפי שבאנו למשחקים אותם ניצחנו עד היום, אני מאמין שנשיג את המטרה. אנחנו צריכים להתעסק רק בעצמנו ולא לעשות חישובים מה עושות או תעשנה הנבחרות האחרות".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();