אברהמי. בנה סוללת כוכבים



ברייאן אוסברי חתם בהפועל ת"א
ברק חקלאי ,13/08/2010

קבוצת האוהדים עושה צעד גדול נוסף בדרך לליגת העל כשהודיעה היום על החתמתו של הזר המצטיין בלאומית בעונה החולפת. עם הפורוורד האמריקאי נראה כי מתפתחת יריבות של ממש בין העולה החדשה למ.כ הבקעה. גם ברמלה מתחילים להתעורר.

אם תרצו אין זו אגדה. הפועל ת"א החתימה שם נוסף בסוללת הכוכבים שלה. ברייאן אוסברי (24, 2.00), שחקנה של הפועל "מרנין" טבעון בעונה החולפת והזר המצטיין של הליגה הלאומית סיכם את תנאיו בעולה החדשה וצפוי לחזק מאוד את קבוצתו של שרון אברהמי. "אוסברי הוא שחקן מצוין שיוסיף לנו המון, עקבנו אחריו מאז שהגיע לארץ והתרשמנו ממנו מאוד בעונה שעברה במדי טבעון. הוא שחקן צעיר שעובד קשה ורוצה להגיע רחוק" אמר מאמנם של האדומים, שרון אברהמי.
הפורוורד שנתן מספרים מרשימים מאוד של 27.7 נק', 7.3 רב' ו-2.3 חט' עזר לטבעון לסיים את העונה הסדירה במקום השלישי. בפלייאוף העליון האמריקאי שדרג את מספריו כשהוא קולע 31.4 נק' וקוטף 8 רב', אך יכולתו לא עזרה לטבעונים והם סיימו את דרכם בסדרת חצי הגמר מול הפועל יקנעם/מגידו.

אוסברי הוא יליד מיאמי, פלורידה ואף שיחק באוניברסיטה המקומית. בקריירת המכללות שלו לא הצליח השחקן להרשים יותר מדי ועונתו הטובה ביותר הייתה בשנתו השנייה במיאמי כשקלע 11.7 נק' ולקח 6 רב' ב-30 דק'. בהמשך לא הצליח אוסברי לפרוץ וסיים את לימודיו האקדמאיים עם 8 נק' בממוצע למשחק. בקיץ שעבר נבחן השחקן במחנה של מכבי חיפה בפלורידה שם הרשים מאוד את הצוות המקצועי אך בסופו של דבר החליטו הירוקים להחתים את ג'סי פלוט-רוסה על פניו. אוסברי כאמור נלקח לקבוצת הבת של המועדון, הפועל "מרנין" טבעון. שמו של השחקן הוזכר כמועמד ללא מעט קבוצות ומפתיעה העובדה שדווקא החיפאים בחרו שלא להחתימו.

אלעד ענבר ששיחק במועדון במהלך השנתיים האחרונות שוחרר בהחלטה הדדית. ענבר היה חלק בלתי נפרד בהעפלה של הקבוצה מליגה א' לליגה הלאומית. מנהלה המקצועי של הפועל ת"א, אורי שלף, התייחס לעזיבתו של הישראלי: "אני רוצה להודות בהזדמנות זו לאלעד ענבר על שנתיים נפלאות בהן נהנינו מאחד השחקנים המוכשרים והחכמים שיצא לי לראות ולאמן".

עם החתמתו של אוסברי סגרה הקבוצה באופן סופי את הסגל שלה לעונה הקרובה. בקאדר השחקנים המרשים שבנה שרון אברהמי נמצאים שמונה שחקנים בכירים. בקו האחורי ישחקו ירון להט, גל איתן, טוהר חיימוביץ' ואלעד אליהו ובקו הקדמי מתן נאור, יריב רוקני, אדריאן אוטר ואוסברי.

גם רמלה במחתימות: גיא לביא יילמד מאילן ברקוביץ'

בקבוצתו של יניב וייצמן הייתה רגיעה מסוימת בשבועות האחרונים, אך היום הודיעה הקבוצה על החתמתו של רכז נבחרת הנוער, גיא לביא (18, 1.88). "אנחנו מאוד מאמינים בגיא והיה לנו חשוב מאוד להביא שחקן כמוהו לקבוצה. הוא יילמד הרבה מאוד מאילן ברקוביץ' וצפוי לשחק גם לידו. הדרך בה אילן הדריך ושיפר את משחקו של בר טימור בעונה שעברה הרשימה אותי מאוד ואני מצפה שיעשה את אותו הדבר גם עם גיא העונה". אמר וייצמן לאחר ההחתמה. גם ברקוביץ' התייחס להגעתו של הרכז ולעוד צעיר נוסף: "אני מאוד שמח שגיא הצטרף אלינו. שמעתי עליו דברים מאוד חיוביים. אני גם מאמין שבשנה הזאת נזכה כולם לראות את איתן רוטנברג פורץ. מדובר בשחקן מצוין שחודר, קולע ובעל נתונים מרשימים שאני אישית מאוד מחכה לשחק איתו".

לביא גדל במחלקת הנוער של מכבי רעננה. כבר בכיתה י' (07/08) שיחק עם קבוצת הנוער לאומית של המועדון. גם מבחינת נבחרות ישראל לביא עשה את צעדיו בגיל צעיר ובקיץ 2008 היה השחקן היחידי בסגל נבחרת הקדטים שקלע בספרות כפולות במסגרת אליפות אירופה עם 10.8 נק' למשחק.
לקראת עונת 09/10 כשהוא רק בן 17 הוחתם לביא על חוזה ארוך טווח בבני השרון. במקביל שיחק גם עם קבוצת הנוער של מכבי רעננה.
בקיץ האחרון לקח חלק נכבד בהשתתפות הנבחרת באליפות אירופה לנוער דרג ב' שנערכה בישראל. במהלך משחק הניצחון על נבחרת בלארוס במסגרת הבית המוקדם של האליפות התפוצץ לביא עם 31 נק' ו-6 חט'. את האליפות עצמה סיים הגארד כשהוא קולע 12 נק' ומוסר 4 אס' ב-23 דק' משחק.
לקראת העונה הקרובה הבין הצעיר המוכשר כי עליו לקבל דקות משחק והיה במו"מ עם מספר רב של קבוצות בלאומית אך בסופו של דבר חתם באליצור רמלה.

בסגל של יניב וייצמן נמצאים נכון לעכשיו אילן ברקוביץ', ליאור לוי, איתן רוטנברג, אור זינדרמן, קינה יאנג ולביא. ברמלה לא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה ובימים הקרובים צפויים להודיע על החתמות נוספות בגזרת הישראלים וזר נוסף.


לביא. תחת חסותו של ברקוביץ'







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();