נתי כהן. רוצה לעלות ליגה?



חם מהתנור: טימברלייק יפזז ביבנה, מוס בטבעון
ברק חקלאי ,11/08/2010

קבוצתו של נתי כהן סגרה את מכסת הזרים שלה כשהחתימה את הקומבו גארד, צ'אד טימברלייק (26, 1.94), שזכה בתואר האליפות בהונגריה בעונה שעברה. גם עופר רחימי מסמן V על החתמת אמריקאי ראשון כשצירף את אדריאן מוס (29, 2.04) בעל עבר עשיר באירופה. בקרוב נעלה את לוח העברות המלא של הליגה הלאומית בקיץ 2010.

דיווחים, תיקונים, תוספות והערות – ספרו לנו

בנות ישראל בטירוף, כלי התקשורת בכוננות שיא, מלונות היוקרה בארץ כבר מכינים את הסוויטות ועובדי היכל נוקיה מצחצחים את תאי הצפייה היוקרתיים. על מה כל המהומה אתם שואלים? טימברלייק בדרך לישראל. לא, לא מדובר בג'סטין טימברלייק הזמר אלא בזר החדש של אליצור יבנה, צ'אד טימברלייק (26, 1.94).
מדובר בקומבו גארד ורסטילי שיתרום ליבנאים בשני צידי המגרש. בעונה שעברה זכה באליפות הונגריה עם קבוצת ZTE אך תיפקד ככינור שני כשצבר 5.8 נק' ו-3.2 רב' ב-18 דק' למשחק.

טימברלייק הוא יליד פייטוויל, צפון קרוליינה ואת לימודיו האקדמאיים העביר במכללת פירליי השייכת לליגת ה-NIT. בעונתו האחרונה (05/06) נבחר הגארד המוכשר לשחקן העונה במחוז ה-NEC בו משחקת פירליי כשהוא מעמיד שורה סטטיסטית מרשימה של 15.2 נק', 5.5 רב', 4.2 אס' ו-1.2 חט' ב-36 דק'.

עם סיום תקופתו במכללה יצא טימברלייק לאירופה ושיחק בקבוצת ז'יכין הצ'כית שהשתתפה גם ביורו-קאפ. כבר בתחנה הראשונה שלו ביבשת הישנה השאיר הגארד רושם מצוין כשסיים את העונה עם 15.3 נק', 4.2 רב' ו-3.7 אס'. ביורו-קאפ אף שידרג את מספריו כשקלע 16 נק' ומסר 4 אס' למשחק. טימברלייק ניסה לחזור לארה"ב ושיחק עונה אחת ב-CBA אך מהר מאוד חזר לאירופה והגיע לזניץ' ירוסלאב הפולנית. מספריו המשיכו להיות מרשימים עם 14 נק', 2.5 אס' ו-3.5 חט'. כאמור בעונה האחרונה זכה באליפות בהונגריה עם קבוצת ZTE.

צפו בקליפ של טימברלייק מהשנים האחרונות

עם החתמתו של הקומבו גארד האמריקאי, נתי כהן סגר למעשה את מכסת הזרים שלו. כזכור בשבוע שעבר יבנה החתימה את הפורוורד/סנטר דבון הארדין (2.11, 24) שנבחר במקום ה-50 בדראפט 2008. נכון לעכשיו הסגל של כהן מונה שישה שחקנים בכירים כשבקו האחורי נמצאים ניר גולן, אייל שולמן וטימברלייק ובקו הקדמי ישחקו גיא כהן, צפריר וולפר והארדין. עד לפני שבוע חיפשו ביבנה עוד גארד ישראלי בכיר אך יכול להיות שבעקבות החתמתו של טימברלייק יוותרו בקבוצה על העניין.


שולמן. חבר חדש לקו האחורי

אדריאן מוס הוא הזר הראשון של טבעון


מי שמתחילה לעורר עניין בליגה היא הפועל "מרנין" טבעון שרק לאחרונה הודיע ג'ף רוזן, בעליה של מכבי חיפה, כי גם בעונה הקרובה הוא יתמוך מקצועית ובעיקר כלכלית בקבוצת הבת מהלאומית. מאמנה של הקבוצה, עופר רחימי, עובד בימים האחרונים במרץ על מנת לחזקה.

טבעון שהחלה את הכנותיה באיחור רב בעקבות ההמתנה לבוס האמריקאי הספיקה להחתים ביממה האחרונה את הזר הראשון שלה לעונת 2010/2011, אדריאן מוס (29, 2.04) ששיחק בעונה החולפת באיסברן ברמרהאבן מהליגה הראשונה בגרמניה. גם הוא בדומה לזר החדש של יבנה לא הצליח להרשים בעונת החולפת כשקלע רק 3.5 נק' וקטף 2.2 רב' ב-13 דק' למשחק. "אני מאושר ומתרגש לחתום בטבעון. ישראל היא מדינה מדהימה ואני מצפה כבר לשחק בליגה השנייה ששמעתי שהיא מאוד חזקה" אמר השחקן לאחר החתימה.

מוס נולד ביוסטון, טקסס והוא בוגר אוניברסיטת פלורידה היוקרתית בה שיחק בעונה החולפת נמרוד טישמן. הסנטר בן ה-29 לא הצליח להשאיר את חותמו בפלורידה ושנתו השנייה באוניברסיטה הייתה הטובה ביותר מבחינה סטטיסטית כשקלע 6.8 נק' וקטף 4.6 רב'. דנמרק הייתה המדינה האירופאית הראשונה בה שיחק מוס (06/07). קבוצת סימבריה רנדרס נהנתה משירותיו כשהוא צובר 26 נק' ו-11.6 רב' למשחק. יכולתו הטובה השיגה לו חוזה בספרד בקבוצת וייה דה לוס באריוס מהליגה השנייה. ב-08/09 נשאר מוס בספרד ושיחק בקבוצת קאסרס בה העמיד ממוצע של 10.2 נק' ו-6.3 רב'. כאמור בעונה האחרונה שיחק בליגה הראשונה בגרמניה.

צפו בקליפ של מוס מתקופתו בספרד

בטבעון ממשיכים לבנות במרץ את הסגל לעונה הקרובה ורק אתמול הודיעו על החתמתו של הגארד הצעיר, בר טימור (18, 1.91) שייהנה מתמיכה מקצועית מהצוות המקצועי של מכבי חיפה. בנוסף לטימור החתימה טבעון בשבוע האחרון שלושה מתאזרחים בעמדות הגארד שהשתתפו במחנה האימונים המסורתי של מכבי חיפה בפלורידה. מדובר בברט הארווי, מט שמייס וצח אוואנס. גם לדרו האוזמן יש חוזה בקבוצה אך עדיין לא ידוע אם ימשיך בקבוצה. שמותיהם של מאור שניר וטל פרסלני ששיחקו בעונה שעברה בהפועל חיפה הוזכרו כמועמדים לחזק את הטבעונים.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();