נתי כהן. בונה קבוצה אטרקטיבית



פוטנציאל ענק מגיע ליבנה
ברק חקלאי ,01/08/2010

הבחירה מס' 50 בדראפט של 2008, הסנטר דבון הארדין (23, 2.11), חתם היום (א') בקבוצתו החדשה של נתי כהן ויהווה את אחת האטרקציות המעניינות של עונת 2010/2011. איך שחקן כמוהו מגיע לליגה השנייה בישראל? כל התשובות בפנים.

אם הייתם שואלים את דבון הארדין (23, 2.11), אם בשנת 2010 הוא ימצא את עצמו מתגורר במדינת ישראל ובמקום שנקרא יבנה כנראה שהוא היה חושב שאתם לא שפויים, אבל רצה הגורל והסנטר האמריקאי שסומן כפוטנציאל גדול מגיל צעיר, אך בשל סדרה של פציעות לא הצליח לפרוץ, מגיע למחוזותינו הצנועים ובעונה הקרובה נזכה לראותו מכדרר ובעיקר מטביע באולמות הליגה הלאומית.

"מדובר בשחקן פיזי מאוד שיעזור לנו מאוד בריבאונד ההגנה שלנו וגם בכל מה שקשור למשחק הפנים. יש לו טאץ' טוב והוא מסיים טוב מתחת לסלים. הקריירה שלו לא התפתחה לכיוון שהוא רצה אבל הוא יודע שכדי להתקדם הוא חייב להתחיל מלמטה. יש לו עדיין רצון להגיע ל-NBA וזה משהו שלקחנו בחשבון לפני שהחתמנו אותו. אני מאמין ומקווה שהוא יוכל להתפתח אצלנו ולשפר את משחקו", אמר הערב מאמנה של אליצור יבנה, נתי כהן.

הארדין שנולד בלונג ביץ' שיחק בתיכון בביה"ס ניוארק היוקרתי במדינת קליפורניה. בעונתו האחרונה צבר 12 נק', 11.5 רב' ו-4.5 חסימות למשחק ונבחר ע"י העיתון סאן פרנסיסקו כרוניכל לחמישיית העונה במדינה.

בשנת 2004 הבינו במחלקת הכדורסל של אוניברסיטת קליפורניה (בה שיחק גם עמית תמיר) שהם חייבים לשים את ידם על הכישרון הגדול והם אכן הצליחו במשימה. הכוונה הייתה שהסנטר המפלצתי ישלים את ארבע השנים בקליפורניה ואז יירשם לדראפט ה-NBA, אבל לבחור היו תוכניות אחרות. לאחר שנתו השלישית כאשר הוא נתן עונת שיא עם 10.3 נק', 8.3 רב' ו-2 חס' החליט לרשום את עצמו לדראפט 2007.

בסופו של דבר מספר שעות לפני סיום ההרשמה התחרט האמריקאי, מחק את שמו והמשיך לעונה רביעית בקמפוס של הזהובים. יכול להיות שהחלטתו עלתה לו במקום בליגה הטובה בעולם מכיוון שמספריו ירדו והוא סיים את קריירת המכללות שלו עם 9.3 נק', 7.4 רב' ו-1.2 חס' למשחק. לאחר ציפייה רבה נבחר הארדין ע"י סיאטל סופרסוניקס רק במקום ה-50 של הסיבוב השני. הפוטנציאל הגדול לא הצליח להשיג חוזה בסיאטל והחל לנדוד באירופה.

תחנתו הראשונה הייתה קבוצת אגלאו היוונית בה לא הצליח להחזיק יותר מדי מעמד בעקבות פציעה. את עונת 08/09 החל באיחור לאחר שחזר מהפציעה וחתם במרסין הטורקית. בעונה החולפת חזר לארה"ב ושיחק בקבוצת טולסה מליגת הפיתוח. את העונה סיים הארדין עם ממוצעים לא מרשימים של 5.4 נק' ו-4 רב' ב-17 דק'.

צפו בקליפ של הארדין, גבוהי הליגה ראו הוזהרתם

לאחר שהחתים את הארדין כהן עדיין מחפש אחר ישראלי בכיר בעמדה מס' 3 ועוד שחקן זר בעמדות הגארד. האמריקאי מצטרף לקבוצה המלהיבה שנבנית ביבנה הכוללת את אייל שולמן וגיא כהן שהגיעו מהפועל יקנעם/מגידו, ניר גולן מהפועל לב השרון, צפריר וולפר ממכבי הוד השרון וחיים ברבי שממשיך מהעונה שעברה.


וולפר. יהנה מכל רגע העונה ביבנה






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();