טמיר אריאלי. קפטן נבחרת העתודה



המטרה: חזרה מיידית לדרג א'
ברק חקלאי ,13/07/2010

נבחרת העתודה תהיה הראשונה היום (14:30 נגד שבדיה) שעולה על הפרקט למשחק רשמי, באליפות אירופה דרג ב' באוסטריה. עם סגל שמתבסס על שחקני מכללות ולאומית, יעקב ג'ינו ינסה להחזיר עטרה ליושנה כבר הקיץ. אנחנו, כרגיל, נעקוב מקרוב.

לראשונה בהיסטוריה שלה תפתח מחר נבחרת העתודה של ישראל את השתתפותה באליפות אירופה דרג ב' עד גיל 20. אחרי שנים ארוכות של הצלחות, שכללו בין היתר שתי מדליות כסף ב-2000 ו-2004, ירדה הנבחרת של אריאל בית הלחמי מדרג א' ובשבוע וחצי הקרובים, תחת יעקב ג'ינו שלקח את העתודה לחצי הגמר האחרון שלה ב-2005, היא תנסה לחזור ל-16 הגדולות ביבשת.

ישראל שובצה לבית א' של הטורניר, בו תפגוש מחר את שבדיה (14:30), ביום שישי את גיאורגיה (14:30) וביום ראשון את הונגריה (19:00) במשחק האחרון של שלב הבתים. בסיום שלושת המחזורים, יעפילו שלוש הראשונות מהבית לשלב הבתים השני, כשהן גוררות איתן את התוצאות מהשלב הראשון. אחרי שלושה משחקים נוספים מול קבוצות בית ב' (בולגריה, פורטוגל, שוויץ ופינלנד), יעפילו שתי הראשונות לחצי הגמר מול קבוצות הבית המקביל. המנצחת במשחק זה תעפיל לדרג א'.

הנבחרת קיימה חמישה משחקי הכנה בינלאומיים, מול בולגריה שתפגוש אותנו כנראה בשלב הבתים השני ומול רומניה שמשתתפת אף היא באליפות. המאזן: שני ניצחונות על רומניה וניצחון בודד על בולגריה לעומת שני הפסדים. כמו כן קיימה העתודה שלושה משחקי אימון מול הנבחרת האולימפית, מתוכם ניצחה בשניים.

החיזוק המשמעותי של הנבחרת מגיע מכיוונו של ג'ייק כהן, אמריקאי יהודי מאוניברסיטת דייוידסון, שייתן לעתודה כח מתחת לסלים. נמרוד טישמן, שהיה מהשחקנים הבולטים באליפות אירופה לנוער אשתקד, אמור להוביל את הקו האחורי.

אחת העובדות הבולטות היא שבסגל ניתן למצוא רק שחקן אחד שקיבל דקות לגיטימיות בליגת העל בעונה שעברה: בן רייס מבני השרון. תום חבקין ואיגור נסטרנקו הרגישו ברובו המוחלט של הזמן את הספסל, כמו גם טישמן וכרמל בוכמן שעשו את זה מעבר לים במכללות.

פרט לכהן, השחקנים שהיו פקטורים משמעותיים בקבוצות שלהם בעונה שעברה מגיעים מהליגה הלאומית. יותם שירן כיכב בלב השרון, טל קרפלס, עומר רוב וטמיר אריאלי העמידו ממוצעים דו-ספרתיים ואסף אוחנה ואור עידה הבליחו מדי פעם בקבוצות צמרת.

מאמן הנבחרת יעקב ג'ינו התייחס לנבחרות אותן תפגוש באליפות: "השבדים ברמה מאוד גבוהה. הם אולי הנבחרת הכי כשרונית באליפות. לגאורגים יש סגל חזק עם שחקנים שמשחקים בליגה הספרדית והאיטלקית וגם להונגרים יש נציגות מכובדת בליגות בספרד, איטליה ויוון".

ג'ינו מאמין מאוד בשחקניו ובונה בעיקר על הרוח הקבוצתית והרצון של שחקניו להעפיל חזרה לדרג א': "אני מאוד מאמין במרקם החברתי שיש לנו בנבחרת. אין לנו בנבחרת כוכבים, יש אופי חזק לשחקנים ואני מאמין בהם. אנחנו משחקים עם רוטציה רחבה מה שמאפשר לנו ללחוץ הרבה ולרוץ בכך הזדמנות. אין לנו ריבאונדר מובהק לכן גם הגארדים עוזרים לגבוהים שלנו".

המאמן הלאומי לא מסתיר את האכזבה שלו מההכנה הלקויה של הנבחרת: "לא הייתה לנו הכנה אידיאלית כי התחלנו מאוחר בגלל אליפות צה"ל. למעשה קיבלתי את הנבחרת בתחילת יוני וזאת ההכנה הכי מאוחרת שנבחרת ישראל עשתה".

אך בסופו של דבר גם ג'ינו יודע שמי שתעפיל לדרג א' היא הנבחרת שתציג את היכולת הטובה ביותר. "אליפות כזאת לוקחים במעשים ולא בדיבורים. יש 17 נבחרות שרוצות להעפיל אבל רק שתיים יצליחו במשימה. אני מאוד מאמין ומקווה שאנחנו נצליח לעשות את זה. מבחינתי זה כמו לזכות באליפות אירופה וזה מה שאנחנו מנסים להנחיל לשחקנים".

מסגל הנבחרת נופה אתמול יונתן שטרקמן, שחקן קבוצת הנוער של מכבי ת"א בעונה שעברה ולאליפות ייסעו 12 שחקנים. טמיר אריאלי, קפטן הנבחרת, עדיין סובל מכאבים לאחר שספג מכה קשה בגיד אכילס במהלך מסע ההכנה של הנבחרת בבולגריה וברומניה אך הוא ייצא לאליפות.

סגל הנבחרת: בן רייס ותום חבקין (בני השרון), טמיר אריאלי ואיגור נסטרנקו (מכבי ראשל"צ), ג'ייק כהן (מכללת דווידסון), כרמל בוכמן (מכללת טמפל), נמרוד טישמן (מכללת פלורידה), עומר רוב (אליצור כוכב יאיר/כפ"ס), אור עידה (אליצור רמלה), יותם שירן (הפועל לב השרון), טל קרפלס (אליצור יבנה) ואסף אוחנה (מ.כ הבקעה).






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();