שיבק. שיהיה בהצלחה



אושר סבב המינויים, שיבק המאמן הלאומי
ספסל ,28/12/2009

הוועדה המקצועית אישרה את מינויו של מאמן דקסיה-מונס הבלגית, שיהפוך לשני בהיסטוריה שידריך גם את נבחרת הגברים וגם את הנשים. פרנקו ובלינקו יישארו עם הנוער והקדטים, ג'ינו יחזור להדריך את נבחרת העתודה.

הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל, עם היו"ר הזמני אילן קולבסקי, אישרה כצפוי את סבב המינויים בנבחרות: אריק שיבק לבוגרת, יעקב ג'ינו יחזור לעתודה ודני פרנקו ורובי בלינקו ימשיכו עם נבחרות הנוער והקדטים. המינויים יהפכו לרשמיים ביום חמישי.

שיבק - עבר את כל השדרה
שיבק (Shivek) בן ה-53 יהפוך למאמן השני בהיסטוריה שמדריך גם את נבחרת הגברים וגם את הנשים אחרי מויש'לה ויינקרנץ. בתפקידו האחרון באיגוד - ובישראל בכלל - הוביל את נבחרת העתודה של הלפרין, לימונד וליאור אליהו לזכייה במדליית כסף באליפות אירופה עד גיל 20 ב-2004 ולהופעה באליפות העולם עד גיל 21 שנה לאחר מכן.

שיבק, שהחל את דרכו כמאמן ראשי בליגת העל במכבי נתניה לפני 21 שנים, התפרסם כאשר הוביל את הפועל אילת מהליגה השנייה לצמרת לאומית א'. בעונת 93/94 החליף את פיני גרשון כמאמן האלופה גליל עליון, אך מאזן שלילי בליגה וכישלון במוקדמות גביע אירופה לאלופות מול קינגסטון האנגלית הביאו להחלפתו בדייויד בלאט.

בהמשך עבד בצמוד לרלף קליין בהפועל חולון בתקופת נחום מנבר ושנה אח"כ שוב ירד ללאומית ב' ולקח את מכבי רעננה עד לגמר הפלייאוף, מה שהביא אותו פעמיים לתואר מאמן העונה. בהמשך אימן את בני הרצליה, מכבי ר"ג והפועל ת"א, איתה רשם העפלה שלישית ללאומית א', אך שוב לא סיים את העונה והוחלף ע"י ארז אדלשטיין בתקופת ולדימיר גוסינסקי.

בשבע השנים האחרונות עבד רק בחו"ל. הוא התחיל בדמון אמסטרדם איתה לקח את אליפות הולנד והמשיך באנטוורפן הבלגית, איתה זכה בגביע יחד עם גור שלף. בשנתיים האחרונות חזר לאמסטרדם והוביל אותה לשתי אליפויות נוספות והופעות מכובדות במפעלים האירופאים למרות קשיים כלכליים קשים.

בתחילת אוקטובר האחרון החליף בדקסיה-מונס הבלגית את מאמן נבחרת בריטניה, כריס פינץ', שעזב במפתיע עם פתיחת העונה לליגת הפיתוח בארה"ב. אחרי 11 מחזורים, ממוקמת הקבוצה במקום השישי מבין תשע קבוצות במאזן 6:5.

משימתו הראשונה של שיבק, ששימש בעבר כעוזרם של פיני גרשון, רלף קליין ואף צביקה שרף (בנבחרת) תהיה קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2011 בו תשתתף הנבחרת בקיץ הקרוב. עקב ריבוי הנבחרות האירופאיות באליפות העולם 2010, רק 5 כרטיסים יוענקו משלב המוקדמות ואחד נוסף בטורניר ההזדמנות האחרונה. המועמד המוביל לעמדת עוזר המאמן הוא גיא גודס.

ג'ינו ופרנקו ינסו לחזור לדרג א'
יעקב ג'ינו יחזור לאמן את נבחרת העתודה, בה שימש כעוזרו של שיבק בזכייה בכסף ב-2004 והוביל כמאמן ראשי לחצי גמר אליפות אירופה שנה לאחר מכן. ג'ינו, מאמן עירוני נהריה, ינסה להחזיר את העתודה לדרג א', ממנו ירדה לראשונה בהיסטוריה הקיץ.

דני פרנקו, שהיה אמור להתקדם עם חניכיו לנבחרת העתודה, יישאר בסוף עם הנוער עקב ויתורו של עודד קטש על התפקיד. פרנקו ירד עם הנבחרת לדרג ב' בקיץ האחרון, אבל יקבל הזדמנות פז לחזור לדרג העליון כיוון שהטורניר ייערך בישראל ב-2010.

מאמן נבחרת הקדטים יישאר רובי בלינקו, שממשיך לעבוד במקביל גם באקדמיית הכדורסל של האיגוד.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();