שרף חוזר לרוסיה
ספסל ,17/11/2009

המאמן הלאומי, שמאס כנראה בסאגת מינויו לתפקיד כזה או אחר באיגוד הכדורסל, חתם בספרטק סנט פטרסבורג והוא חוזר לליגה בה אימן בעבר את דינאמו מוסקבה.

צביקה שרף חוזר לאמן קבוצות. מאמן נבחרת ישראל ופרשן ערוץ הספורט, שהיה אמור להתמנות בשבוע שעבר למנהל המקצועי ויו"ר הוועדה המקצועית באיגוד, חתם היום בספרטק סנט פטרסבורג הרוסית, בה יתפוס את מקומו של אלכסנדר טריפונוביץ' שפוטר בשבוע שעבר.

שרף אימן את דינאמו מוסקבה בעבר, ובין היתר אימן באירופה גם את אריס ופאוק סלוניקי, לימוז', ורוצלאב, מקדוניקוס. בארץ הוא אימן את מכבי דרום, בית"ר ת"א, הפועל ר"ג, אליצור נתניה, מכבי ראשל"צ, הפועל ירושלים (שתי קדנציות) ומכבי ת"א (4 קדנציות), האחרונה שבהן הסתיימה בסוף עונת 07/08 עם גמר אירופי אך ללא תארים.

שרף אימן את נבחרת ישראל לשמונה אליפויות אירופה, כולל שלוש האחרונות, אך צפוי להיפרד בקרוב מתפקידו. בשיאו הוביל את הנבחרת למקום השביעי באליפות העולם 1986. הישגי השיא שלו באירופה היו זכייה עם אריס בגביע המחזיקות ושני גמרים עם מכבי ת"א בגביע אירופה לאלופות. זאת כמובן בנוסף לעשר אליפויות ישראל ושישה גביעי המדינה.

סנט פטרסבורג פתחה את העונה עם חמישה הפסדים מחמישה משחקים, ובשבוע הבא היא תפתח את השתתפותה ביורוקאפ מול טלקום אנקרה הטורקית של חוסיין בשוק. לבאנס פילדס הנהדר, שסיים אשתקד קריירה נהדרת באוניברסיטת פיטסבורג, הוא כוכב הקבוצה.

הרוסי הבולט הוא זכאר פשוטין הוותיק (11.6 נק' למשחק), שחזר אשתקד לקבוצת נעוריו יחד עם אחיו ייבגני, שהיה המאמן ובינתיים עבר לצסק"א, לא מעט בגלל העונה המצויינת אשתקד. הקבוצה, בה שיחק אנדרו וויז'נייבסקי, הפתיעה את דינאמו מוסקבה של בלאט ושמיר ברבע גמר הפלייאוף, וסיימה במקום הרביעי ברוסיה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();