אוחנון. חוזר ארצה מבלגיה



קבוצה ביום: עירוני ר"ג
קובי גרידינגר ,21/10/2009

דניאל גוט מקבל לראשונה את המושכות בזיסמן ובתקציב מינימלי בנה קבוצה שמבקשת להיות הסוס השחור של הליגה: ארבעה זרים צעירים עם ניסיון מינורי, שני מתאזרחים שינסו לתקוע יתד בליגה הבכירה וסגל ישראלי בראשות איציק אוחנון המתקאמבק ושון דניאל הצעיר.

איפה היינו ומה עשינו?
פתיחת עונה רעה שכללה חמישה הפסדים בחמשת המשחקים הראשונים של העונה בפער ממוצע של 16.4 גרמה למיני זעזוע: רובי בלינקו, שהביא את רמת גן מרחק נגיעה מהפיינל פור, הלך, ועוזרו עמיר עוזי קודם באופן זמני למשרת המאמן. אפקט החלפת המאמן שוב עשה זאת ועמיר עוזי לקח את החבורה ש"גם פט ריילי לא יצליח איתה" לשלושה ניצחונות רצופים. הסטאטוס של עוזי שונה מזמני לקבוע ורמת גן הצליחה לנפק תחת הדרכתו מספר תצוגות יפות (כולל ניצחונות על ירושלים וחולון), אך לא הצליחה לטפס יותר מדי במעלה הטבלה. בפלייאוף התחתון חיכתה לה קרית אתא החלשה, בסדרה שהסתיימה בניצחון חלק 3:0 והישארות בליגה לעונה נוספת.

אני יודע מה עשית בקיץ האחרון
ברמת גן ככל הנראה לא התרשמו מעומק הבור ממנו יצאה הקבוצה תחת שרביטו של עמיר עוזי והחליטו שוב לטלטל את הספינה. דני גוט, שמאחוריו ניסיון עשיר בעיקר כסקאוט, מונה לתפקיד המאמן. עבור גוט זו תהיה הפעם הראשונה על הקווים של ליגת העל בתור מאמן ראשי.

כמובן שגם בגזרת השחקנים לא בחלו בשינויים ולא נותר הרבה זכר לסגל של שנה שעברה. כל שחקני החמישייה עזבו, ולמעשה שון דניאל ואור ברנר הם שחקני הסגל היחידים שנשארו, אם לא לוקחים בחשבון את חן זיגדון. שמוליק ברנר עזב לאליצור נתניה אחרי שלוש עונות בקבוצה דווקא אחרי עונה טובה מבחינתו, שבה פתח בחמישייה לאורך כל העונה ואף קיבל את תפקיד הקפטן. את הדרך צפונה לנתניה יעשה גם ליאור חכמון, שיחזור לקבוצה ממנה הגיע לרמת גן.

יריב יצקן, בקדנציה הרביעית שלו בקבוצה, היה גורם מרכזי בשיפור שחל בקבוצה במהלך העונה אבל גם הוא לא ימשיך לעונה נוספת. אף לא אחד מהשחקנים הזרים שעיטרו את סגל הקבוצה בעונה הקודמת ימשיך לעונה הקרובה. מחזה לא נדיר במיוחד בלשון המעטה כשמדובר בעירוני ר"ג. איציק אוחנון, אוטוטו בן 30, יחזור אלינו אחרי שהות של שנתיים בבלגיה בתקווה שר"ג תהיה עבורו פלטפורמה טובה להציג את היכולת שכל כך רצינו לראות ממנו. בינתיים במשחקי האימון נראה שיש לו הרבה חלודה להסיר.

ארבעה שחקנים זרים צורפו לסגל ר"ג, כולם בני 23. עבור שניים מהם, ברנדון יואינג וטאג' מקאלו, זו תהיה הפעם הראשונה בה ישחקו מחוץ לארה"ב. השניים האחרים הם במבאלה אוסבי (אמריקאי עם דרכון קונגולזי) וג'וליאן קאזו (אוסטרלי ממוצא לבנוני) ששיחקו בעונה שעברה בליגות הרומנית וההולנדית בהתאמה. שחקן שכדאי לעקוב אחריו הוא הגארד היהודי ג'ייסון תומאס שעשה עלייה והכניס הרבה אנרגיות למשחקה של ר"ג במשחקי ההכנה.

הנפשות הפועלות
עזבו: שמוליק ברנר (אליצור נתניה), כרמלו לי (קראבנוס), מייק הלמס, אנתוני מיילס, ליאור חכמון (אליצור נתניה), ג'וש גומז, גרי גנדל (מ.כ הבקעה), אדריאן הנינג, יריב יצקן.
הצטרפו: ברנדון יואינג (מכללת וויאומינג), טאג' מקאלו (פורט וייל מליגת ה- (NBDL, ג'וליאן קאזו (כרונינגן), במבאלה אוסבי (נאפוצ'ה קלוז'), ג'ייסון תומאס (שיחק בליגה חצי מקצוענית בארה"ב), איציק אוחנון (לובן), דייגו טורמאנדוצי (הפועל אילת).
נשארו: שון דניאל, אור ברנר, חן זיגדון, בר ראובן, רום שרמן.

דפי השחקן המלאים - עם תיאור, ציוני דרך וסטטיסטיקות לאורך הקריירה

החוליה הכי חזקה בשרשרת
נדמה שבר"ג קובצו מספר שחקנים צעירים, אנרגטיים וקפיציים במיוחד. מסוג הקבוצות שתמיד יעשו בעיות לקבוצות ישראליות, כאשר אפילו הישראלים שמתוכננים לשחק בחמישייה (תומאס ואוחנון) ניחנים באתלטיות לא רעה. עם מסיים מתפרצות מצויין כמו טאג' מקאלו וקומבו גארד זריז כמו ברנדון יואינג לר"ג תהיה קבוצה שתשאף לרוץ כמה שיותר במגרש הפתוח.

החוליה הכי חלשה בשרשרת
כמיטב המסורת בקבוצות ישראליות נטולות תקציב גבוה, לר"ג יש בעיה רצינית בספסל, במיוחד בכל מה שקשור לקו האחורי. ברנדון יואינג עושה רושם של קומבו גארד לא רע בכלל אבל הוא בוודאי לא יוכל לסחוב עמוק לתוך העונה ללא מחליף ראוי, כשבעמדת הגארד השני מרחף סימן שאלה די רציני. במצב העניינים הנוכחי ר"ג תהיה תלויה מאוד בשון דניאל שככל הנראה יעלה מהספסל אבל יקבל דקות משמעותיות יותר מאשר בעונה שעברה. חן זיגדון, שחקן מצטיין בליגה לנוער שעלה לבוגרים בעונה שעברה ולא הרבה לשחק, ינסה לזכות מההפקר. בטורניר בקפריסין הוא עשה זאת לא רע וניתן רק לייחל שימשיך באותו כיוון.

איש המפתח
אין יותר מדי ברירות. עושה רושם שהקבוצה תקום ותיפול על היכולת של ברנדון יואינג. כבר במשחקי ההכנה נראה היה שהקבוצה מתבססת עלי באופן מוגזם, אולי גם מכיוון שהוא עצמו די אוהב להחזיק בכדור ולזרוק לסל. מה שכן, הסיטואציה לא תהיה זרה לו משום שבעונה האחרונה שלו במכללה כמעט ולא ירד לספסל, שיחק 38.3 דק' לערב וקלע 18.5 נק' בממוצע.

התקווה הלבנה
מפתה יהיה לציין את שמו של שון דניאל. שחקן צעיר, מוכשר, הבן של. לכאורה יש לו את כל הנתונים כדי שיהיה אחת מהתקוות של הכדורסל הישראלי לשנים הקרובות. אלא שלרמת גן הצטרף עוד שחקן ישראלי מוכשר הקיץ. איציק אוחנון, כוכב נבחרת העתודה שזכתה במדליית הכסף בשנת 2000, מעולם לא מימש למעשה ב- 100% את הציפיות שהיו ממנו לאחר אותה אליפות וסדרה של החלטות לא טובות פגעו בהתקדמות שלו. בשנתיים האחרונות שיחק בבלגיה בקבוצת לובן ורשם עונה ראשונה טובה תחת הדרכתו של יעקב ג'ינו אבל בעונה השנייה, ובמיוחד לקראת סיומה, ראה מעט מאוד פרקט. גם בנבחרת הבוגרת, ששוועה בקיץ לגבוהים טובים, הוא מעולם לא תקע יתד. נותר רק לקוות שלא מאוחר מדי עבורו ועבורנו.

השאלות הבוערות
1. כמה שחקנים זרים יוחלפו השנה בר"ג, או במילים אחרות, כמה מהר יגיעו בזיסמן למכסה המקסימלית של שמונה?
2. באיזה מחזור תעשה פנייה ליריב יצקן כדי שיבוא להושיע?
3. האם זוהי תחילתה של קריירת אימון מופלאה עבור דני גוט, או שמא יגלה מהר מאוד שתפקיד הסקאוט הולם אותו יותר?

נתונים היסטוריים
מתחילים עונה 42 בליגה
עונה ראשונה 67/68
שחקנים בעונה הראשונה: עמיקם ריקלין, צבי קלמנוביץ, אלברט חמו, שמי אשרוב, אהרון צ'חנובסקי, גדי גוטמן, חוקי ניר.
946 משחקים
437 ניצחונות
509 הפסדים
אחוזי הצלחה: 46.2%
מקום שיא (ליגה סדירה): 2, ארבע פעמים בעונות 72/73, 73/74, 82/83, 01/02
עונות בפלייאוף העליון: 10. מאזן: 17 ניצחונות - 27 הפסדים
תארים: אין

טבלת מלך הסלים של הקבוצה







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();