גרשון. לא רצה לרדת



גרשון סירב להתפנות, מכבי שיתפה פעולה
ספסל ,18/10/2009

כמה דקות טובות של נייט רובינסון סידרו לניו יורק ניקס יתרון דו-ספרתי נוח מאמצע הרבע השני ועד לסיום בדרך לניצחון 91:106 על מכבי ת"א, אבל מי שגנב את ההצגה היה פיני גרשון שהורחק במחצית השנייה, לא הסכים לרדת מהפארקט וכמעט הביא להפסד טכני. מלבדו בלט גם פישר עם 19 נק', 16 ריב' ו-4 חס'.

בעוד שנה מהיום, או אפילו שבוע, לא סביר שתזכרו את התוצאה של משחק הראווה שנערך במדיסון סקוור גארדן והסתיים בניצחון קליל של הניקס על מכבי. מה שכן תזכרו זה את ההרחקה של פיני גרשון, שהפכה לאירוע המשמעותי ביותר במשחק.

באמצע הרבע השלישי מחה גרשון על אחת השריקות וספג עבירה טכנית שנייה. השופטים התעקשו על הרחקתו מהמגרש, אך המאמן הישראלי סירב לרדת ומצלמות הטלוויזיה אף קלטו אותו הוא אומר שוב ושוב: "לא יוצא!".

שמעון מזרחי, גור שלף, שרון דרוקר ובעצם כמעט כל מי שישב על הספסל של מכבי ניסה להתערב ולבחור באחד המחנות: שכנוע השופט לוותר למאמן ולאפשר לו להמשיך לנהל את המשחק, או שכנוע גרשון להפסיק להתעקש ולרדת בשקט.

המשחק נעצר לכ-10 דקות, במהלכן החל מצעד של מארגני האירוע לפארקט במטרה למנוע מבוכה גדולה עוד יותר. שדרני הטלוויזיה המקומיים דיווחו שהשופטים קראו לאנשי האבטחה כדי שילוו את גרשון לחדר ההלבשה, אבל כלום לא עזר והקהל החל לאבד את סבלנותו.

אחרי שהאירוע המינורי כמעט והפך לתקרית במה שהיה בסך הכל משחק צדקה חביב, איימו השופטים בהפסד טכני לצהובים אם גרשון לא ירד. בשלב זה התערב שמעון מזרחי, שלקח את המאמן בידו והתעקש שהוא יעזוב את הקווים.

חוץ מאותו אירוע, התנהל ב"מכה של הכדורסל" משחק רגוע שגם לא סיפק יותר מדי היילייטס. אלן אנדרסון הגיע למנת הנקודות הקבועה אבל לא הבריק, מאצ'יי לאמפה וצ'אק איידסון פתחו טוב אבל נעלמו בהמשך ורק דיאור פישר בלט שוב מעל כולם עם מספרים מפלצתיים שעוד ישמשו אותו בהמשך.

בצד של מייק ד'אנטוני ניסו להעביר את המשחק באווירה רגועה עד ישנונית. דייויד לי דאג ליתרון מוקדם אחרי פתיחה חזקה של מכבי ונייט רובינסון בכמה דקות של לחץ העיר את חבריו וסיפק את הבריחה שהספיקה עד לסיום.

לאמפה ואיידסון דפקו צ'אקות מחצי מרחק בדרך ל-0:4, שאילץ את הניקס להתעורר מהר משחשבו ולהגיב בעשר נקודות רצופות, עם שלשות של ג'פריז וחדירות של לי. איידסון פתח היטב ומלא ביטחון, אבל דווקא אנדרסון לא פגע והורד לספסל להירגע. הניקס זרקו שלשה כמעט בכל התקפה, אבל בזכות היתרון האתלטי שלטו בריבאונד ופתחו יתרון דו-ספרתי. אנדרסון חזר מהספסל עם דאנק מרהיב ועם 6 נקודות צימק עד תום הרבע ל-28:22.

ההפרש נשאר זהה כמעט עד אמצע הרבע, כששתי הקבוצות מתנמנמות להן להנאתן ומתמזגות בשעת הצהריים המוקדמת. כשמכבי איימה להתקרב יותר מדי, הגיעה התעוררות של נייט רובינסון המצוין, שהחליט להעביר הילוך בהגנה ותוך חצי דקה הקפיץ את ההפרש לדו-ספרתי אחרי טכנית לאיידסון. אחרי שגרין זכה לדקות ברבע הראשון, הגיע תורם גם של פניני ולימונד, אם כי לא ביחד. ניו יורק הפסיקה להשליך שלשות, רצה למתפרצות קלילות ועד המחצית ברחה ל-35:56, כשלי עם הסל האחרון מגיע לדאבל-דאבל 10-10 בהפסקה.

גם אחרי ההפסקה המשיך המשחק להתנהל בעצלתיים. רובינסון בשתי שלשות תוך שניות ספורות הגדיל את ההפרש ל-27, פניני כבש את השלשה הראשונה של האורחים מישראל רק בדקה ה-31, אבל כל זה היה כלום לעומת ה-אירוע של המשחק. פיני גרשון הורחק בטכנית שנייה, אבל סירב לרדת. המשחק נעצר לכמעט עשר דקות, בהן ירדו כל הפלדרמאוסים מהיציע וניסו לשכנע את רוע הגזירה, עד ששמעון מזרחי ממש ליווה את המאמן בזרועו החוצה כדי למנוע הפסד טכני. מכבי התעוררה לדקה או שתיים וירדה בתום הרבע בפיגור 82:65.

שרון דרוקר שעבר לעמדת המאמן הגדיל לעשות ושיתף שלושה ישראלים - בבת אחת! - ולאחר מכן היו אלו לאזמה ואנדרסון שהתעקשו שהמשחק לא גמור והורידו ל-14. הכוכבים של הניקס צפו מהספסל בחשש כבד שיצטרכו עוד לחזור לפארקט, אבל המחליפים עשו פעם אחר פעם נקודות מהזדמנות שנייה ושלישית ומנעו מההפרש לרדת לטווח המסוכן. בדקות הסיום גם גל מקל ודריק שארפ קיבלו דקות למזכרת ובסיום 91:106 לניקס.

מכבי: אלן אנדרסון 20 (0-6 לשלוש), דיאור פישר 19 (16 ריב', 4 חס', 4 אס', 5-7 מהשדה, 9-10 מהקו), מאצ'יי לאמפה 14 (7 ריב'), צ'אק איידסון (7 ריב', 7 איב') ודורון פרקינס 11 כ"א, סטפון לאזמה וגיא פניני 5 כ"א, יניב גרין, רביב לימונד וגל מקל 2 כ"א, דריק שארפ ואנדרו וויז'נייבסקי לא קלעו.

ניקס: נייט רובינסון 19, דייויד לי 14 (12 ריב', 4 אס'), ווילסון צ'אנדלר ואל הרינגטון 11 כ"א, טוני דאגלס וג'ורדן היל 8 כ"א, ג'ארד ג'פריז, דנילו גלינארי וג'ו קרופורד 7 כ"א, כריס דוהון 5 (6 אס'), כריס האנטר 4, מרכוס לנדרי 3, לארי יוז 2, דארקו מיליצ'יץ' לא קלע, אדי קארי וקאטינו מובלי לא שותפו.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();