בורשטיין. שת"פ עם באטיסטה



פותח דף חדש בספרד
ספסל ,08/10/2009

קפטן נבחרת ישראל, טל בורשטיין, שהיה אחד המלפפונים המבוקשים בפגרה האחרונה אחרי כמעט עשור במכבי ת"א, חתם בפואנלבראדה מהליגה הספרדית בה ישחק עם אסטבאן באטיסטה. יפגוש את ליאור אליהו לדרבי כחול-לבן ראשון ב-ACB.

בגיל 29, ואחרי ששיחק תשע עונות ברציפות במכבי ת"א, יוצא טל בורשטיין לדרך חדשה, במדינה חדשה. קפטן נבחרת ישראל חתם היום לעונה אחת בפואנלבראדה הספרדית, שתפתח את דרכה בליגה הטובה באירופה כבר ביום א' הקרוב במשחק חוץ נגד אוניקאחה מלאגה.

בורשטיין ניהל מו"מ לאורך כל הקיץ עם מכבי ת"א, שלא הבשיל עקב פערים גדולים בצד הפיננסי. הגארד יצא לאליפות אירופה כשהוא לא חתום בשום קבוצה ואף דחה בהמשך הצעה להתאמן עם ברצלונה לתקופה של חודש. הוא ניהל מגעים עם אלבא ברלין, קאחהסול סביליה וקבוצות אחרות באירופה וכן הוזכר גם כמועמד להצטרף להפועל ירושלים ובני השרון.

ב"פואנלה", שסיימה בעונה שעברה במקום התשיעי והפסידה את המקום בפלייאוף בגלל יחס סלים נחות מול בילבאו, ישתף בורשטיין פעולה עם חבר מוכר ממכבי, הסנטר האורוגוואי, אסטבאן באטיסטה, שהיה הקלעי הבולט של הקבוצה במשחקי ההכנה עם 14.1 נקודות.

שחקנים בולטים אחרים בסגל הם הגארד הוותיק ג'ראלד פיץ', אלן ווסקוויל בוגר טרי של טקסס טק שהשתתף בתחרות השלשות בסופרקופה בסוף השבוע שעבר, הרכז כריס תומאס שהגיע ממורסיה, פראן לאבינה המקומי וקספארס ברזינס הענק הלטבי (2.13 מ'). פואנלבראדה סיימה אתמול את משחקי ההכנה שלה במאזן 5:4, אחרי הפסד ביתי מול חימקי מוסקבה.

הקבוצה משחקת ברציפות ב-ACB מאז עונת 05/06 ומשתייכת דרך קבע למרכז הטבלה. בתחילת העשור נכנסה פעמיים לפלייאוף והשתתפה שנתיים בגביע קוראץ' ופעם נוספת בגביע יול"ב בעונת הקמתו. בעונה הקרובה היא לא תשתתף באירופה והישג השיא הבינלאומי שלה הוא רבע גמר גביע קוראץ' לפני שבע שנים.

הקבוצה, שהוקמה ב-1981 בפרבר של מדריד, משחקת בפאביליון ע"ש פרננדו מרטין, כוכב העבר שהיה הספרדי הראשון ב-NBA ובנו יאן ישחק השנה באליצור יבנה. שחקנים מפורסמים ששיחק במדיה בעבר היו וולטר הרמן, ולימיר פראסוביץ', פאבלו פריגיוני, חוזה מנואל קלדרון, ג'ראלד בראון, רוברטו דואנייאס, וירג'יניוס פראשקביצ'יוס וכמובן נייט האפמן שהגיע ממנה אלמוני לחלוטין למכבי ת"א לפני כעשור. בעונה שעברה כיכב בפואנלה ברד אולסון, שנבחר לתגלית העונה וישתף העונה פעולה עם ליאור אליהו בקאחה לבוראל.

הדרבי הישראלי הראשון בתולדות הליגה הספרדית צפוי להתקיים ב-22 בנובמבר, כאשר קאחה של אליהו תארח את פואנלה של בורשטיין. הגומלין, במחזור ה-30, ייערך ב-17 באפריל.

בורשטיין, שגדל בנוער של בני הרצליה ואף שיחק בה שלוש עונות בבוגרים, סבל מפציעות רבות בשלוש השנים האחרונות ואשתקד רשם 5.6 נק' ו-2.2 ריב' למשחק במדי מכבי ת"א בליגה ו-4.0 נק' ו-1.9 ריב' ביורוליג. באליפות אירופה הוא קלע 14.3 נק' למשחק עם 64% מעבר לקשת, אבל לא הצליח להוביל את ישראל לשלב השני.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();