מתמודד נוסף לפרסומת של אסם
ספסל ,20/09/2009

אחרי במבה פול של הפועל עפולה, נכנסת גם עירוני ר"ג למאבק עם החתמתו של במבאלה אוסבי, פורוורד אמריקאי-קונגולזי בוגר אוניברסיטת מרילנד ששיחק אשתקד בקלוז'.

זר רביעי לעירוני ר"ג: במבאלה אוסבי (23, 2.03 מ'), שיצטרף אל ג'וליאן קאזו, ברנדון יואינג וטאג' מקאלו בסגל של דניאל גוט. החתמתו מגיעה אחרי מספר ימים בהם נבחן בקבוצה מרקיז גריי, שמשחק בתפקיד דומה, אך לא הרשים בתבוסה במשחק האימון לגליל/גלבוע ערב החג.

אוסבי, ששמו המלא הוא במבאלה בולאטאלה עמנואל אוסבי, נולד בריצ'מונד וירג'יניה, אך מחזיק גם באזרחות של קונגו (לשעבר זאיר), מולדתו של דיקמבה מוטומבו. הוא שיחק בתיכון בארה"ב והחל את קריירת המכללות שלו באוניברסיטת ניו-מקסיקו, אך עזב אותה אחרי שנה אחת בלבד (1.6 נק', 1.9 ריב').

אחרי שנה בודדת בג'וניור קולג' בפאריז, טקסס, בה רשם 6.0 נק' ו-5.0 ריב', הצטרף לאוניברסיטת מרילנד, בה שיחק שנתיים. בעונתו הראשונה רשם 5.8 נק' ו-3.9 ריב' ב-13.3 דק' בלבד, אך כסיניור הכפיל את כמות דקותיו והיה מהשחקנים החשובים בקבוצה עם 11.5 נק', 6.5 ריב', 2.1 חס' וכמעט אסיסט לערב. במשחקו האחרון במדי האוניברסיטה, רשם שיא קריירה של 21 נקודות, שלא מנע הפסד לסיראקיוז של ג'וני פלין בשמינית גמר ה-NIT.

אוסבי הוא הזר העשירי שמגיע ארצה ממרילנד המפוארת, ששלחה אלינו כמה מהשחקנים המלהיבים יותר שכידררו כאן, כאשר הבולטים ביניהם הם אלברט קינג, שרונאס יסיקביצ'יוס וטרנס מוריס. כמו כן הגיעו ארצה בשנים האחרונות גם ג'ון גילכרייסט ואקינה איבקווה שהראו יותר פוטנציאל מיכולת ברוב המקרים.

את עונתו הראשונה כמקצוען בילה הפורוורד בנאפוצ'ה קלוז' הרומנית, בה שיתף פעולה עם פלאביוש לאפושטה, ששיחק בסוף העשור שעבר באליצור אשקלון בלאומית ב', טרנס רוברטס שפתח את העונה בקרית אתא ודאמיר מילאצ'יץ', רכז העבר של חדרה. ב-31 משחקים הוא רשם 10.7 נק', 7.6 ריב', חסימה ואסיסט בממוצע. הוא דייק ב-65% מהקו ו-54% לשתיים, אבל קלע רק 3 שלשות מ-18 ניסיונות.

את העונה הנוכחית הוא היה אמור לפתוח בפיניקס האגן הגרמנית, אך לפני כשבוע בלבד שוחרר. בידיעות שפורסמו בדבר עזיבתו נכתב כי היא נובעת ממות סבתו, ומנכ"ל הקבוצה אף הודיע כי שחרורו היה הדדי לחלוטין ובאישור מוחלט של ההנהלה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();