מקל. חוזר לקבוצת האם



מקל במכבי. סופית
ספסל ,14/09/2009

רכז נבחרת ישראל, שאביו הכריז שהסיכוי שילבש צהוב בעונה הקרובה זהה לסיכוי שדורון פרקינס לא ילבש צהוב, הודיע הלילה שיחזור לשחק במדי האלופה, בה גדל בקבוצת הנוער ואיתה התאמן לפני שנתיים עם שובו מהקולג'.

בשעה טובה, השלימה הערב מכבי ת"א באופן סופי את הסגל לעונת 2009/10. גל מקל, שמעמדו לא היה ברור לאורך הקיץ, הודיע הלילה לאחר פגישה של סוכנו מאוריציו בלדוצ'י עם ראשי הצהובים שהוא ישחק בשורות האלופה. משמעות ההחלטה היא שחלון החזרה של טל בורשטיין לקבוצה נסגר והוא יעזוב אחרי תשע שנים.

מכבי הודיעה כבר לפני כשבועיים על צירופו של מקל, שהושאל בעונה שעברה לגליל/גלבוע לקבוצה, אך עשתה זאת יחד עם החתמתו של דורון פרקינס, הזר השביעי של הקבוצה. אביו של גל היה מאוד לא מרוצה ואף הצהיר כי בנו לא ישחק עקב כך במכבי. מקל אף נעדר מהצילום הקבוצתי, צעד שמן הסתם לא שימח במיוחד את הנהלת הקבוצה.

מקל, ששיחק בקבוצת הנוער של מכבי ת"א, חתם במדיה על חוזה ארוך-טווח במרץ 2008, עם סיום עונתו השנייה באוניברסיטת וויצ'יטה סטייט. הוא הגיע כגיבוי לסגל של צביקה שרף, אך למעשה היה שחקן אימונים בלבד שלא נטל חלק במשחקים, בהם הפסידה בין היתר מכבי בגמר היורוליג והפיינל פור הישראלי.

הרכז שפתח את העונה כמחליפו של גוני יזרעאלי, הפך ללהיט של הכדורסל הישראלי בחצי השנה האחרונה, כשהוא משתלט על עמדת הרכז הראשון בגליל/גלבוע ומוביל אותה בסדרה גדולה מול הפועל חולון לפיינל פור, שם הפסידה על חודו של סל למכבי. הוא נבחר לתגלית העונה והיה מהישראלים הבולטים בליגה בישורת האחרונה אשתקד.

את הקיץ הנוכחי הוא פתח עם הנבחרת האולימפית במשחקי האוניברסיאדה, שם רשם בשבעה משחקים 11.3 נק', 4.4 ריב' ו-2.9 אס'. בשבוע שעבר, הוא כבר פתח בחמישיית הבוגרת באליפות אירופה, בה הבריק בפתיחה מול קרואטיה אך נחלש בהמשך וסיים עם 7.0 נק', 3.7 ריב' ו-2.0 אס'. זה היה הקיץ הרביעי ברציפות שלו במדים הלאומיים, אחרי שכיכב בעבר גם בנבחרת הנוער (17.2 נק' באליפות ב-2006) והעתודה (16.8 נק' ו-4.5 אס' בקיץ הקודם).

הצהובים, שיהיו כרגיל הראשונים לפתוח את העונה בעוד חודש ויום בדיוק במשחק מוקדם מהמחזור הראשון ביורוליג, יצאו בשבוע הבא למחנה אימונים בצרפת בו יפגשו את נאנסי ולה-מאן. פרט למאצ'יי לאמפה שעדיין עושה בימים אלו בפולין עם נבחרתו הלאומית ביורובאסקט, כל הסגל כבר בארץ כולל המאמן פיני גרשון, והשבוע תערוך מכבי משחק אימון מול העולה החדשה אליצור מכבי נתניה.

עם פיזור הערפל סביב מקל, נותר השוק עם שני ישראלים בכירים מאוד שעדיין לא מצאו קבוצה. טל בורשטיין מגשש באירופה ומוזכר גם כמועמד להפועל ירושלים ובני השרון, בעוד מאיר טפירו מתאמן במכבי ראשל"צ, שמחפשת מימון כדי להחזיר אותו לשתף פעולה עם אפי בירנבוים.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();