בורשטיין. שיא קריירה חדש



לא שומרים סנטימנטים
ספסל ,15/08/2009

שבוע אחרי שהביסה את הולנד של גדי קידר, לא התקשתה ישראל לגבור גם על פולין של מולי קצורין, 72:86, במשחק מצוין. טל בורשטיין הצטיין עם שיא קריירה חדש של 28 נקודות שהכניסו אותו בחזרה ל-20 הגדולים בכל הזמנים, גרין ונעימי נפצעו בקרסול ונטשו. מחר (א', 19:30, ספורט 1), תסיים ישראל את הטורניר מול בריטניה המארחת.

לחצו כאן לבוקס-סקור הרשמי של המשחק

(Photos: Ville Vuorinen, Digital Sport Images)

אחרי ההפסד המדאיג-משהו אתמול מול נבחרת טורקיה בפתיחת טורניר לונדון, התאוששה הערב ישראל עם ניצחון משכנע על פולין של מולי קצורין וננו גינזבורג, 72:86. משחק הגנה טוב של הכחולים-לבנים וערב התקפי לוהט של הקפטן טל בורשטיין, ששיפר את שיא הקריירה שלו במדים הלאומיים ל-28 נקודות, סידרו לישראל יתרון מבטיח מהפתיחה ועד לסיום.

פולין, שתארח את אליפות אירופה ותפגוש במשחק הפתיחה את בולגריה של פיני גרשון, גברה אתמול על בריטניה אך חסרה את מארצ'ין גורטאט מאורלנדו מג'יק שסבל מפציעה. בלעדיו, בלט בשורות הנבחרת מאצ'יי לאמפה, הרכש החדש של מכבי ת"א, שקלע 22 למפסידים והראה מגוון תנועות בצבע. דייויד לוגן, אקס-רמה"ש והמתאזרח הטרי של הפולנים, היה חלש בסה"כ ורק בגארבג' טיים שיפר נתונים.

למרות היכולת המעודדת, יוצא הצוות המקצועי מודאג ממצב בריאותו של יניב גרין, שנפגע ברבע השני בקרסולו ולא חזר יותר. חשש נוסף, בפן המקצועי, ניתן לזהות בעמדה מס' 1, בה הציגו גל מקל ויובל נעימי - שנפצע גם הוא ברבע האחרון בקרסולו - משחק מבולבל. למזלם, היה להם את הלפרין בפתיחה ובורשטיין בכל שלבי המשחק שחיפו עליהם.

מחר (א', 19:30, שידור חי בספורט 1), תסיים ישראל את הטורניר מול בריטניה המארחת. הנבחרת שסיימה ראשונה בבית המוקדם של ישראל במוקדמות בקיץ שעבר סובלת מהיעדרותם של כוכבי ה-NBA לואל דנג, בן גורדון ופופס מנסה-בונסו ואתמול כאמור הפסידה לפולנים 70:56.



ישראל עלתה כרגיל עם מקל, הלפרין, בורשטיין, קוז'יקרו וגרין, ושלטה בפארקט מהשניות הראשונות. הלפרין הפגין המון ביטחון וקלע את 7 הראשונות של הנבחרת. מאצ'יי לאמפה וגרין הלכו ראש בראש והפולני קלע את 6 הראשונות של נבחרתו, אבל בורשטיין בדקות טובות לא התרגש והגדיל לפער דו-ספרתי. ריפיון מסוים בסוף הרבע מנע מהכחולים-לבנים יתרון משמעותי יותר, 13:21.

בניגוד לאתמול, יחידת המחליפים של שרף נכנסה טוב לרבע השני. פניני ותמיר הביאו איתם השפעה מיידית בשני צידי המגרש ושלשה של האחרון העלתה את הפער ל-11. התעוררות של לוגן, שהיה חלש מאוד ברבע הקודם, הביאה את פולין לריצת 0:9 שהסתיימה בפאול וסל של לאמפה שצימק ל-2 בלבד. שרף החליט לוותר על רכז טבעי נוכח יכולתם החלשה של מקל ונעימי, ומי שלקח אחריו היה בורשטיין הנהדר (12 נק' במחצית) שעצר את המפולת והחזיר את היתרון ל-32:41 בהפסקה.

קפטן הנבחרת חזר לוהט מחדרי ההלבשה ועם שלוש שלשות רצופות סגר ריצת 4:22 משני צידי ההפסקה שהעלתה את ההפרש לראשונה ל-20. גם בלי גרין, שהצוות המקצועי החליט לא לסכנו בגלל פציעה בקרסול ברבע הקודם, שלטה ישראל בקלות במשחק עם התקפה זורמת והגנה מצויינת על הגארדים. הפער עלה כבר ל-24, שרף החל בחילופי רוטציה וסל של לאמפה קבע 45:65 בתום הרבע השלישי.

בורשטיין פתח את הרבע בשלשה פלוס פאול והשווה את שיא הקריירה, שמיד גם נשבר. קצה הספסל של ישראל התרוקן למגרש כשגם רוט, רות'בארט וכדיר זוכים לדקות ראשונות, בזמן שנעימי מצטרף למסדר הפצועים עם קרסול כואב. שני גגות רצופים על רות'בארט ושתי שלשות של לוגן צימקו ל-9 בלבד, דקה וחצי לסיום, אבל פאול וסל של פניני מנע כל סיכוי לקאמבק מאוחר ואחד נוסף מצידו של הלפרין קבע את תוצאת המשחק, 72:86.

לישראל: טל בורשטיין 28 (6-6 לשלוש), גיא פניני 12 (4 אס'), יותם הלפרין 11, עמית תמיר 8, ליאור אליהו 7 (7 ריב'), גל מקל 6 (3 איב'), עידו קוז'יקרו 5 (3 איב'), רביב לימונד 3, יניב גרין (3 איב'), משה מזרחי ורוברט רות'בארט 2 כ"א. כן שיחקו אלישי כדיר, יובל נעימי ומורן רוט.

לפולין: מאצ'יי לאמפה 22 (9-13 מהשדה), דייויד לוגאן 15 (4 איב'), קז'ישטוף רוז'יק 8, קז'ישטוף שוברגה 6, שיימון שווצ'יק ומיכל איגנרסקי 5 כל אחד, פיליפ דילביץ' 4 (7 ריב'), אדם וויצ'יק 3, רוברט וויטקה ומיכל צ'ילינסקי 2 כל אחד.

צביקה שרף: "היום נלחמנו טוב יותר, שיחקנו יותר אגרסיבי, אבל לקראת הסוף הצליחו הפולנים לצמצם את התוצאה. אסור לנו שזה יקרה וצריך להמשיך הלאה עם נחישות, כשהמטרה הסופית שלנו היא אליפות אירופה. צריך להתכונן אליה הכי טוב שאפשר".

טל בורשטיין: "פתחנו את המשחק יותר טוב, בצורה אגרסיבית. שלטנו טוב יותר בהגנה וזה נתן לנו הרבה הזדמנויות לרוץ ולפתוח את המשחק".

לחצו כאן






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();