אם לא אותך, אז אולי את חברך
ספסל ,28/07/2009

אחרי שהמגעים עם טוריי תומאס לא הגיעו לכדי חתימה, עברה עירוני ר"ג לג'וליאן קאזו ששיתף איתו פעולה והיה מועמד להצטרף לנבחרת לבנון הקיץ. גוט: "אחד השחקנים המרכזיים שלנו".

ג'וליאן קאזו (23, 2.10 מ'), סנטר אוסטרלי ממוצא לבנוני, חתם היום בעירוני ר"ג לעונה הקרובה. זוהי למעשה החתמתו הראשונה של דניאל גוט כמאמן, לאחר שטוריי תומאס שסיכם בחודש שעבר ויתר על הגעתו. מי יודע, אולי העובדה שקאזו שיחק איתו אשתקד בכרונינגן תעזור לשכנע אותו בכל זאת להגיע לזיסמן.

עד העונה שעברה, שיחק קאזו את כל הקריירה שלו בסידני. כבר בגיל 18 עלה לשחק בווסט סידני רייזורבקס, בה שיחק עד עונת 07/08, כשהוא משתפר מאוד מעונה לעונה. עד גיל 20 הוא שיחק במקביל גם בליגת ה"וואראת'" (מחוז ב-ABA), אותה הוביל באחוזי קליעה מהשדה ב-2005 ובחסימות עונה לאחר מכן, בעונה בה הוביל את קבוצתו לגמר הפלייאוף ונבחר לחמישיית המצטיינים.

בעונת 06/07 הוא רשם 9.2 נק' ו-5.4 ריב' בליגה האוסטרלית הבכירה ונבחר במקום השני במשאל רוקי העונה. שנה לאחר מכן כבר דורג שני בחסימות (1.3 למשחק), תרם 11.1 נק' ו-6.2 ריב' ועזב לסידני ספיריט.

ב-14 משחקים הוא רשם 15.1 נק', 10.4 ריב' ו-2.1 חס' בממוצע, אבל קבוצתו פשטה רגל והוא עבר לכרונינגן ההולנדית, בה כאמור סיים את העונה לצד טוריי תומאס. ב-28 משחקים הוא רשם 11.5 נק', 7.9 ריב' ו-1.5 חס', שדירגו אותו שני בליגה, כמו גם באחוזים מהשדה.

אביו של קאזו, שנפטר בילדותו, היה לבנוני, מה שהביא הקיץ לניסיונות כמעט-נואשים של ההתאחדות המזרח-תיכונית לצרפו לנבחרת כמתאזרח במקום ג'ו פוגל הקשיש. הסנטר, שאינו יודע דבר על שכנתנו מהצפון ומעולם לא ביקר בה, סירב בתוקף והתעקש לייצג רק את מולדתו האוסטרלית. בסופו של דבר אגב איזרחו הלבנונים את ג'קסון ורומן, אקס-טאו ויטוריה.

קאזו אכן נכלל הקיץ בסגל של נבחרת אוסטרליה, שהוצער מאוד ולא כולל את אנדרו בוגוט, דייויד אנדרסן ומאט נילסן שיחזרו בוודאי לאליפות העולם בטורקיה בקיץ הבא. עם זאת, הסנטר לא שיחק בסופו של דבר בגלל פציעה קלה בשרירי הירך. גם סי.ג'יי ברוטון ששיחק אשתקד באשקלון ויחזור בעונה הבאה לניו זילנד ברייקרס, לא נכלל בסגל, שהשחקן הוותיק ביותר בו הוא ג'יימס הארווי בן ה-30, שחקנה של מכבי ראשל"צ לשעבר ששיתף עם קאזו פעולה גם בסידני בעבר.

המאמן דניאל גוט: "מדובר בסנטר אוסטרלי צעיר מאוד. הוא מאוד נייד עבור גובהו ורב-גוני. הוא מסוגל לייצר נקודות ומצטיין בריבאונדים ובחסימות. אני מאמין שהוא יהיה אחד השחקנים המרכזים שלנו בעונה הבאה, כיוון שהוא יוכל לתרום במידה שווה בשני צידי המגרש".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();