אליהו, חוזר ללאומית



מתחילים לדבר בלאומית
אלירן כהן ,22/07/2009

הפועל "מרנין" טבעון מחתימה שחקן מליגת העל; הפועל כפר סבא מבטיחה להביא אחד כזה ובינתיים סוגרת עם רכש מעניין במיוחד; יקנעם/מגידו נמצאת בשלבי בניית הסגל האחרונים, וגם בחיפה, יבנה, באר יעקב ולב השרון ממשיכים בהכנות לעונת המשחקים הקרובה.

הפועל כפר סבא, הנציגה המיני-חדשה בליגה הלאומית בעונה הקרובה (מיוצגת בצוותא עם אליצור כוכב יאיר), אותה יאמן הוד בן הרצל, ממשיכה בהכנותיה לעונת המשחקים הקרובה ואחרי שהשאירה בשורותיה את הצעירים יניב סמו, אלדר בראל ושלומי הרוש (אשתקד בכוכב יאיר) התפנתה להחתמה מעניינת במיוחד בדמותו של הרכז אסף יגל (25, 1.73), מהרכזים הבולטים בליגה הלאומית בשנים האחרונות, במהלכן שיחק בין השאר גם במדי הפועל חולון ואליצור מכבי נתניה, כשבעונה האחרונה החליט להדרים עד אילת הרחוקה בליגה הארצית. אל יגל מצטרף (שוב על סטטוס נשאר) הפורוורד הצעיר אבירם זליקוביץ' (20, 1.91) ששיחק אף הוא אשתקד בכוכב יאיר ונתן מספר משחקים יוצאים מן הכלל (8 נקודות ו- 3.5 ריבאונדים בממוצע למשחק) וכן הפורוורד תום רוזן, בוגר מחלקת הנוער של הפועל כפר סבא ששיחק אשתקד בקבוצה. לצד כל אלה, מבטיחים בקבוצה לצרף במהלך התקופה הקרובה שחקן מליגת העל.

בהפועל יקנעם/מגידו ממשיכים בהכנות הקדחתניות לקראת עונת המשחקים הקרובה, כשהשלמת סגל השחקנים נמצאת בשלבים מתקדמים מאוד. כתבינו במשמר העמק אופיר גוברין וחגי פלק מדווחים, כי אל מצבת הגארדים הענפה של הקבוצה מצטרף גם שחקן נבחרת הנוער של ישראל, גל חלמיש, אשר שיחק אשתקד בבית"ר בנימינה שנשרה לליגה הארצית, במקביל להיותו שחקן קבוצת הנוער של המועדון. חלמיש, כך נראה, צפוי להיות שחקן מרכזי גם בקבוצה של אוהד יתום בעונה הקרובה. לצד זאת, נמשך המו"מ מול דניס קאר והפועל עפולה, ובמידה ולא יצא לפועל - כבר צפויה, לדברי אנשי הקבוצה, אלטרנטיבה לא פחות ראויה.

נשארים בצפון ועוברים לעולה החדשה מהמחוז הצפוני של הליגה הארצית, הפועל חיפה, שהשאירה בשורותיה לעונה נוספת, שלישית במספר, את הפורוורד אלעד אבוטבול (23, 1.96), ששיחק בעבר, בין השאר, במדי מ.כ. חיפה בליגת העל. בעונה האחרונה, בליגה הארצית, העמיד אלעד ממוצעים נאים של 18 נקודות ו- 9 ריבאונדים למשחק והיה מעמודי היסוד של הקבוצה, כל הדרך לליגה הלאומית.

הפועל "מרנין" טבעון, שכזכור, תשמש כקבוצת בת של מכבי חיפה בעונת המשחקים הקרובה, ביצעה החתמה מעניינת ראשונה, אחרי השארתו של שלומי יאסו, בדמותו של הפורוורד אלעד אליהו, ששיחק בשנים האחרונות במדי אליצור קריית אתא, איתה עלה לליגת העל וחזר ללאומית בעונה לאחר מכן. את העונה האחרונה בילה אליהו בעיקר על הספסל בקריית אתא, אך סביר להניח שבליגה הלאומית הוא יחזור להציג את המספרים הנאים מהעבר.

אליצור יבנה, שבחרה ללכת בעונת המשחקים הקרובה על קונספט מעניין בדמות "פרויקט הצעירים" צרפה לשורותיה את הרכז אור רון, שהוביל בעונה האחרונה את הפועל לב השרון לעונה בלתי נשכחת יחד עם אדיראן אוטר ועמית שמחון. אשתקד העמיד רון ממוצעים של 10 נקודות, 4.5 אסיסטים ו- 4 כדורים חוזרים למשחק. בהודעה שהוציאה הקבוצה לעיתונות אמר רון: "אני שמח מאד לחזור ליבנה ומודה על ההזדמנות לקחת חלק בפרוייקט הצעירים של הקבוצה. אני מקווה שאצליח להנהיג ולעמוד בציפיות שיש לי מעצמי ושל המועדון ממני. מבחינה אישית אני מקווה שהמעבר ליבנה ישמש עבורי כמקפצה לליגת העל, כמובן עם יבנה".

ואם בהפועל לב השרון נגענו, הרי שכמובן שלא נשכח לציין כי הקבוצה של רובן נייברגר החזירה "בן אובד" נוסף הביתה - ניר גולן, ששיחק בעונה האחרונה במכבי הוד השרון (בזמן שלא היה ברור מקומה של קבוצת האם). גולן העמיד בעונה שעברה ממוצעים של 8 נקודות, 3.7 אסיסטים ו- 3 ריבאונדים למשחק, בדרך להחזיר את הוד השרון למשחקי הפלייאוף העליון אחרי שנה של הפסקה.

מכבי באר יעקב של עופר חירותי, שוב בהקשר לב-השרוני משהו, ביצעה אף היא רכש מעניין כשצרפה לשורותיה את הפורוורד איתי קרביוב, בוגר מחלקת הנוער של נתניה שהיה דמות נוספת וחיונית מאוד בהצלחה של לב השרון בעונה שעברה. עבור קרביוב, שעד כה שיחק בעיקר בצפון הארץ, מדובר במעבר מפתיע במיוחד לאזור המרכז. 8 נקודות ו- 4 ריבאונדים למשחק היו מנת חלקו בעונה שעברה.

מכבי אשדוד, של רמי הדר, שתכוון גם השנה לליגת העל, כנראה, צרפה לשורותיה שני שחקנים צעירים - יואב אלבז, בוגר מחלקת הנוער של בני הרצליה, וברק חדד, ששיחק בעונה שעברה בקבוצת הנוער של הפועל אשדוד.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();