אדלשטיין. הסתפק בכסף



ברוס אולמייטי
ספסל ,22/07/2009

נבחרת ארה"ב של ברוס פרל איבדה יתרון 13 ברבע השלישי, אבל סגרה את 40 הדקות בריצת 2:10 שכפתה הארכה, בה התגברה על האולימפית העייפה וזכתה בזהב בפעם השלישית בלבד בשבע המכביות האחרונות, עם 86:95. דן גרונפלד וסת' האובן הצטיינו עם 25 ו-20 בהתאמה.

לחצו כאן לבוקס-סקור הרשמי של המשחק

טורניר הכדורסל במכביה היה ע"פ רוב האנשים שנכחו בו אחד היותר טובים ואיכותיים בשנים האחרונות. בפעם השנייה בלבד בארבע המכביות האחרונות, הוא גם הסתיים בגמר הקלאסי בין ישראל וארה"ב וגם סיפק את הסחורה עם משחק צמוד ורב-תהפוכות שהסתיים רק אחרי 45 דקות בניצחון אמריקאי, 86:95.

הנבחרת האולימפית מסיימת קיץ מצוין בהרגשה קצת חמוצה. אחרי שסיימה במקום הרביעי המכובד באוניברסיאדה היא נפרדה מחמישה משחקניה הבולטים שעברו לנבחרת הבוגרת, ועדיין הציגה יכולת גבוהה לאורך כל המכביה.

בפיגור 62:49 בשלהי הרבע השלישי, היא הציגה את ההגנה החזקה שאיפיינה אותה לאורך כל החודש האחרון, עצרה את ארה"ב על 2 מ-18 מהשדה ועלתה ליתרון מבטיח של 69:77. דווקא כשהניצחון היה בידיים, נגמר לה הכח והיא ראתה את אבי פוגל ודן גרונפלד מבצעים מהפך אחרון וזוכים בזהב אחרי הארכה.

בנבחרת האמריקאית בלטו שלושה שחקנים שעשויים למצוא את עצמם בקרוב בארץ. פרט לדן גרונפלד, שהשיג דבר אחד שאביו ארני כבר לא ישיג (זהב במכביה), ניתן היה להתרשם מסת' האובן, בוגר אוניברסיטת רוצ'סטר ששיחק העונה בליגה הדנית והשתתף גם במכביה הקודמת, וזאק רוזן, רכז אוניברסיטת פנסילבניה (8.1 נק' ו-5.0 אס' אשתקד כפרשמן)

ישראל פתחה בחמישייה עם בן שימול, גרינבוים, חנוכי, גור-אריה וניר, בעוד ארה"ב עלתה עם גולדן, פוגל, גרונפלד, האובן והורוביץ'. הפתיחה של הכחולים-לבנים הייתה מבולבלת מאוד בשני צידי המגרש, כשאבי בן-שימול אחראי לשני הסלים היחידים של ישראל. בצד השני סחט גרונפלד עבירות ופוגל צלף מרחוק, ואחרי פאול וסל שלו שקבע 5:15, לקח אדלשטיין פסק-זמן נדיר בטורניר. גולדן עוד קבע הפרש שיא של 12, אבל גור-אריה וניר התעוררו בצבע ויחד עם בן-שימול שקלע 9 ברבע צומק הפער ל-25:18 אחרי סל של אסנטי עם הבאזר.

תגלית האליפות, אלכס צ'וברביץ', עלה לשחק בשורות ישראל, ותוך שניות ספורות כבר על הלוח. 8 נקודות שלו עמדו במוקד של ריצת 2:14 של ישראל שהעניקה לה יתרון ראשון. בריאן קונאן עלה מהספסל בצד השני ועם 6 נקודות הפך בחזרה, כשהאולימפית מתקשה מאוד בזריקות מהקו ומדייקת רק ב-8 מ-16. חנוכי בשלשה ראשונה לנבחרת ובן-שימול המצוין (12 נק' ו-4 אס' בהפסקה) עוד שמרו על תוצאה צמודה, אבל גרונפלד עם הבאזר קבע 41:44 לאמריקאים.

המומנטום היחסי של ישראל ברבע השני נעלם כלא היה בחזרה מחדרי ההלבשה. הורוביץ בדקות טובות שלט ברחבה, פוגל הפציץ שלשה שלישית ואדלשטיין נאלץ להזעיק פסק-זמן נוסף אחרי שגרונפלד החזיר את היתרון לדו-ספרתי לראשונה מאז הרבע הראשון. האובן העלה את היתרון לשיא של 13 נקודות, אבל ישראל שהמשיכה להתקשות מאוד בהתקפה שיפרה את ההגנה, עצרה את האמריקאים מספר דקות ללא סל והשלימה 8 נקודות ללא מענה עם חדירות יפות של חנוכי, שצימק ל-62:57 אחרי 30 דקות.

ההגנה של האולימפית המשיכה לעבוד חזק והעסק התחיל לזרום יותר חלק גם בצד השני של המגרש. בן-שימול המשיך את היכולת המצוינת בשלושה סלים רצופים, חנוכי השווה ומיד סחט בלתי-ספורטיבית מגולדן המתוסכל שנחנק על-ידו בהגנה והמהפך הושלם עם ריצת 3:20. דורי אסף, שהיה חלש מאוד עד אז, נכנס לעניינים והעלה את הכחולים-לבנים ל-69:77, אבל דווקא כן נכנעה ישראל לשאננות וראתה את האובן מצמק לנקודה עם שבע נקודות ללא מענה.

אדלשטיין עצר את המפולת בפסק-זמן ובן-שימול החזיר את היתרון ל-3 עם ג'אמפ שוט יפה מחצי מרחק. האמריקאים חיפשו שלשה, חנוכי אפילו ניסה לעשות עבירה על גולדן ומכל הבלאגן יצא בסוף מהלך של פאול וסל של גרונפלד, שקבע שיוויון עם 20.7 שניות לסיום. לברוס פרל היו שתי עבירות לתת, אבל כמיטב המסורת האמריקאית הוא האמין ב"הגנה כנה" עד הסוף והימר נכון: בן-שימול החטיא פעמיים והמשחק הלך להארכה, 79:79.

חנוכי עוד קלע את הסל הראשון של ההארכה, אבל פוגל בפאול וסל הפך בפעם האחרונה וגרונפלד סגר ריצת 0:8. אסף זרק שתי שלשות מגמגמות, שהראשונה נכנסה והשניה יצאה בגלל הפרעה לא-חוקית של האובן שנעלמה מעיני השופטים, וגרונפלד מהקו הבטיח את הניצחון, 86:95, הזהב חוזר לארה"ב.

קלעו לישראל: אבי בן-שימול 22, ניצן חנוכי 16, דורי אסף ויוני ניר 13 כ"א, דניאל גור-אריה 8, אלכס צ'וברביץ' 7, איתי גרינבוים 5 וערן אסנטי 2.

קלעו לארה"ב: דן גרונפלד 25 (12 ריב'), סת' האובן 20 (12 ריב'), אבי פוגל 19, טוד גולדן 8, בריאן קונאן 6, זאק רוזן 5, סטיב פרל 4, דן דיליגרו 3 ודסטין ויליפג 2.

במדליית הארד זכתה נבחרת קנדה, אחרי שגברה בקלילות מפתיעה על ארגנטינה במשחק שקדם לגמר, 72:93.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();