אדלשטיין. חצי מול ארגנטינה



שלבי הבתים הסתיימו, הכל מוכן להכרעות
ספסל ,21/07/2009

ישראל (ניצחון 60:80 על קנדה) וארה"ב (ניצחון 89:97 על ארגנטינה) סיימו כראשי בתים בטורניר הגברים, ויפגשו בחצי הגמר בהתאמה את ארגנטינה וקנדה. לא פחות מארבעה גמרים יערכו בין ישראל וארה"ב: בטורניר הנשים ובטורנירי הנוער, הנערות והנערים.

הנבחרת האולימפית של ישראל פגשה היום את קנדה בקרב על המקום הראשון בבית א'. שתי הנבחרות הגיעו להתמודדות במאזן מושלם של שלושה ניצחונות משלושה משחקים ועם מקום בטוח בחצי הגמר. ישראל ניצחה 60:80 במשחקה הצמוד ביותר עד כה וזכתה בראשות הבית במאזן מושלם. יוני ניר וניצן חנוכי הצטיינו בשורות האולימפית, שאחרי פיגור 21:18 בסיום הרבע הראשון, העבירה הילוך ולא הסתכלה יותר לאחור. במשחק חסר חשיבות בבית גברה ברזיל על גרמניה 69:76.

בבית ב' הדרמה הייתה גדולה הרבה יותר. ארה"ב פגשה את ארגנטינה בידיעה שהפסד ישאיר אותה לראשונה בתולדותיה מחוץ לחצי הגמר בעוד ניצחון מתחת ל-3 נקודות יפגיש אותה כבר מחר מול ישראל. ארגנטינה הגיעה במאזן מושלם בידיעה שהפסד עד 3 ישאיר אותה ראשונה והפסד עד 10 יעלה אותה לחצי הגמר.

ארה"ב ניצחה 89:97, אבל גם לארגנטינאים - שכבר פיגרו ב-17 נקודות הפרש במהלך הרבע השלישי - הייתה סיבה למסיבה עם כרטיס לפיינל פור. רוסיה, שאתמול הנחילה לאמריקאים את ההפסד היחיד שלהם בטורניר, צפתה בעיניים כלות איך סל בודד מוריד אותה למקומות 5-8 בטבלה פנימית משולשת. דן גרונפלד הוביל את האמריקאים עם 25 נקודות, טוד גולדן תרם 22 וסטיבן פרל - בנו של המאמן ברוס - הוסיף 10.

שני חצאי הגמר יערכו מחר במטרווסט. בראשון תפגוש ארה"ב את קנדה בשעה 16:00 ואחריהן תעלה אולימפית לשחק מול ארגנטינה. במשחקי הדירוג 5-8 שיערכו בלב הפארק תפגוש ברזיל את צרפת (15:00) וגרמניה את רוסיה (17:00). משחק הגמר יערך ביום ד' בשעה 19:00 וישודר ישירות בערוץ 1.

בטורניר הנשים הסתיים שלב הבתים במשחק לפרוטוקול בלבד. ישראל וארה"ב, שכבר הבטיחו את מקומן בגמר שייערך מחר במטרווסט (20:30) נפגשו למשחק על היוקרה בלבד, בו רשמו האמריקאיות ניצחון שני תוך פחות משבוע על נבחרת הנערות, שהובסה 79:49, אבל השתדלה לשמור כוחות למשחק מחר, שיסגור חודש קשה מאוד עבורה.

מכביית הנוער: שלושה גמרים בין ארה"ב לישראל
---דיווחה של מיכל צור, אתר המכביה---
גם גמר טורניר הנוער עד גיל 18 יפגיש את ישראל וארה"ב. היום מחצו האמריקאים את אזרבייג'אן 38:87, בעוד ישראל לא התקשתה להביס את קנדה 55:83. משחק הגמר ייערך בשעה 20:30 באולם ההישגי בווינגייט, ונבחרת הטרום-נוער תנסה לנקום בארה"ב על ההפסד בשלב הבתים, 79:63.

בטורניר המקביל לנערות, הובסה נבחרת הקדטיות של ישראל ע"י ארה"ב, 72:54. אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים ביתרון נקודה לאמריקאיות, קלעה ישראל רק 8 נקודות בכ"א משני הרבעים הבאים וסיימה בתבוסה. מחר (16:00, האולם ההישגי) ייפגשו השתיים שוב למשחק הגמר. מוקדם יותר יתמודדו אוסטרליה וקנדה על מדליית הארד.

הדרמה הגדולה של היום הייתה בטורניר הכדורסל עד גיל 16, במשחק דרמטי בו גברה נבחרת הטרום-קדטים על רוסיה 73:75, בזכות התעלות של נאור שהרבני בדקות ההכרעה.

נבחרת הטרום-קדטים של ישראל הזיעה היום במשך 40 דקות מול נבחרת רוסית עיקשת לפני שרשמה ניצחון דרמטי 73:75 והעפילה למשחק הגמר של טורניר הנערים ילידי 93-94 במכביית הנוער, בו תפגוש את ארה"ב החזקה.

ישראל פתחה את המשחק בטירוף ועם רצף שלשות עלתה ליתרון 14 באמצע הרבע, כשאיגור קולשוב מטריף את הקהל ביציע עם הטבעה נדירה. המאמן הרוסי ניסה לעצור את המומנטום עם פסק זמן, אבל בסוף הרבע הראשון הובילו הטרום-קדטים של ישראל 17:30.

הרבע השני נפתח בצורה הפוכה לחלוטין. הרוסים נכנסו לעניינים בהדרגה ואריק ג'מייטיס נאלץ להזעיק את אחד מפסקי הזמן הראשונים שלו בטורניר כשהפער ירד ל-7 בלבד. הרוסים לא נעצרו, המשיכו בקצב התקפי רצחני ועד למחצית צימקו ל-46:43 בלבד.

המומנטום נשאר בידיים הרוסיות גם בחזרה מחדרי ההלבשה, ותוך ארבע דקות הם הצליחו לעלות ליתרון ראשון במשחק, מה שגרר פסק-זמן נוסף של ג'מייטיס. ישראל חזרה לעצמה והמשך הרבע היה צמוד מאוד כשההובלה מחליפה ידיים בקצב מהיר מאוד. המתח באולם ההישגי בווינגייט המשיך לטפס גם בעקבות השופטים, שנראו לרגעים כאילו איבדו רסן. אחרי 30 דקות, הראה הלוח 59:59.

ההגנה של ישראל המשיכה להתקשות מאוד מול ההתלהבות של הרוסים, ששמרו על היתרון ועלו ל-66:70 באמצע הרבע. קולשוב, מנקודות האור בנבחרת, החזיק את ישראל במשחק, אבל שתי דקות לסיום, נשמר היתרון הרוסי, 70:73.

הלחץ החל להשפיע גם על הרוסים והם כשלו פעמיים בניסיון להוריד ריבאונד הגנה מזריקות עונשין, אבל נאור שהרבני ואיגור קולשוב קלעו כל פעם רק את הראשונה ואיתי צמח לא הצליח להשוות כאשר החטיא פעמיים. רוסיה לא הצליחה לייצר זריקה טובה לסל ושהרבני בסל חשוב העביר את היתרון בפעם האחרונה, 73:74, 40 שניות לסיום.

שהרבני הלך לקו אחרי החטאה רוסית נוספת ושוב קלע רק אחת, שבעצם קבעה את תוצאת הסיום. רוסיה קיבלה הזדמנות נוספת לנצח, אבל איבדה כדור נוסף בעבירת תוקף ותסתפק במקרה הטוב במדליית הארד. ישראל תשחק מחר בגמר מול ארה"ב, שלא התקשתה בחצי הגמר המוקדם מול ארגנטינה אותה הביסה 40:105.

קלעים לישראל: נאור שהרבני 28, איגור קולשוב 15, יוסי סיידוף 8, רום גפן 7, מקסים קיקוס 6, איתי צמח 4, ישי קיסלב 3, דניאל ששון ועומרי שלף 2 כ"א.

איגור קולשוב, אחרי שהבסתם במשחקים הקודמים, במשחק הזה ניתן היה לראות ירידה חדה ביכולתיכם. מה קרה?
"בתחילת המשחק היינו ביתרון של כ-20 נקודות. שיחקנו בשאננות ולכן רוסיה הצליחו לחזור למשחק".

בגמר מחכה לכם יריבה לא קלה, ארה"ב. עד כה בכל המשחקים היא הביסה את הקבוצות ששיחקה נגדן. איך אתה רואה את הסיכויים שלכם?
"אני בטוח שיהיה הרבה יותר קשה במשחק גמר מחר. אנחנו צריכים לבוא מפוקסים ואסור לנו לשחק בשאננות באף שלב במשחק. אני בטוח שנתמודד כראוי מול ארה"ב ואני מאמין שאנחנו מסוגלים להפתיע את ארה"ב ולנצח אותם".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();