גולדן. הפסד מפתיע לאמריקאים



סיכום משחקי הישראליות במכביה היום
ספסל ,20/07/2009

עוד יום של ניצחונות אסטרונומיים נרשמו היום במשחקי הבוגרים והנוער. האולימפית הביסה את ברזיל, אבל ארה"ב הופתעה ע"י רוסיה וחייבת ניצחון מחר על ארגנטינה, רצוי דו-ספרתי, כדי להישאר בחיים. הנערות גברו על קנדה, הטרום-נוער התעללו בגרמניה, הטרום-קדטים באוסטרליה והטרום-קדטיות בבריטניה.

בטורניר כדורסל הגברים רשמה הנבחרת האולימפית של ישראל ניצחון קל נוסף, 44:92 על ברזיל. במשחק המקביל בבית גברה גרמניה על יוון 68:76. היוונים חזרו מפיגור 20 ברבע השלישי ל-3 בלבד ברבע האחרון, אבל הגרמנים סגרו את המשחק בריצת 4:9 והבטיחו את הניצחון.

ישראל מוליכה את הבית עם שלושה ניצחונות משלושה משחקים, עם יחס סלים עדיף על קנדה, שגם היא עם 6 נקודות וללא הפסד. מחר (ב', 18:00) יפגשו השתיים במטרווסט לקרב על המקום הראשון, כאשר שתיהן למעשה הבטיחו את מקומן בחצי הגמר.

הדרמה הגדולה התרחשה דווקא בבית ב'. ארה"ב, שניצחה את שני משחקיה הראשונים בהפרש כולל של 143 נקודות, פגשה את רוסיה, שהגיעה אחרי הפסד לארגנטינה. הרוסים הובילו לאורך כל המשחק, אבל שבע שניות לסיום קבע דיין דיליגרו שיוויון מתיקון להחטאה של טוד גולדן. הרוסים החטיאו גם כן, אבל דיבורסקי עם טיפ-אין משלו קבע 71:73 סנסציוני עם הבאזר. במשחק המקביל בבית גברה ארגנטינה על צרפת, 74:84.

בבית ב' המצב מעט יותר מסובך. לארה"ב שני ניצחונות משלושה משחקים, לארגנטינה מאזן מושלם של 0:3 בעוד רוסיה כבר סיימה הערב את השתתפותה בשלב הבתים במאזן 1:3. מחר (ב', 16:00) יפגשו ארה"ב וארגנטינה במטרווסט לקרב מסקרן שיכריע את גורל הקבוצה הרביעית בחצי הגמר.

ניצחון ארגנטינאי מפתיע ידיח את האמריקאים לראשונה בתולדותיהם מחצי הגמר אל מקומות 5-8. ניצחון אמריקאי יבטיח להם את המקום השני בבית לפחות והסדר הסופי ייקבע ע"פ ההפרש: אם ארה"ב תנצח בהפרש של 3 נקודות ומטה, היא תסיים שנייה בבית ותפגוש בחצי הגמר למחרת את המנצחת בין ישראל וקנדה.

אם היא תנצח בהפרש של בין 4 ל-9 נקודות, ארגנטינה תרד למקום השני בבית ואילו ארה"ב תפגוש את המפסידה בין קנדה וישראל בחצי הגמר. במקרה של ניצחון אמריקאי ב-10 נקודות הפרש ומעלה, ארה"ב תישאר ראשונה בבית, בעוד ארגנטינה תיפרד מחלום המדלייה ותראה את רוסיה עליה גברה מעפילה למקום השני בבית.

בטורניר כדורסל הנשים נערך הערב משחק אחד בלבד. נבחרת הנערות התאוששה מההפסד לארה"ב ביום ה' וגברה על קנדה 32:63. יש לציין כי לפני פחות משבוע פיגרו חניכותיו של עדני דגן במשך שלושה רבעים וחצי מול הקנדיות עד שהשיגו ניצחון בשיניים.

נבחרת הטרום-נוער לא התקשתה להביס את גרמניה 22:106. אחרי 10:26 בתום הרבע הראשון, לא קלעו הגרמנים אף נקודה במשך רבע שלם וירדו להפסקה בפיגור 48:10. בסוף הרבע השלישי הראה הלוח 17:82 לישראל.

קלעו לישראל: בר ראובן 20, עוז בלייזר 14, תמיר שמחוני ואלון דמבינסקי 13 כ"א, תום סלוצקי 12, בן דאודי 8, אור פלבניק, עדי ורשבסקי ועומר שפירא 6 כ"א, שי קליימינץ ועידו אזולאי 4 כ"א.

במשחק האחרון שלה בשלב הבתים, הביסה היום בצהריים נבחרת הטרום-קדטים של ישראל את אוסטרליה, 38:91. בדיוק כמו במשחקים הקודמים, לא התקשו חניכיו של אריק ג'מייטיס להשיג מקדמה משמעותית תוך דקות ספורות, ואחרי 6:15 בתום הרבע הראשון זינקו ל-15:37 בהפסקה, שהפכה את המשך המשחק לטיול קליל.

קלעו לישראל: איגור קולשוב 15, עמרי שלף 13, נאור שהרבני 12, נועם לוי 9, רום גפן ודניאל סיליאן 8 כ"א, ישי קיסלב 7, יוסי סיידוף ורפי מנקו 5 כ"א, דניאל ששון 4, מקסים קיקוס 3, איתי צמח 2.

במשחק הנערות גברה נבחרת הקדטיות על בריטניה, 6:76.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();