גרינמן. פרש ממשחק, עבר לאימון



דברים שלמדתי מקואץ' אפי
ספסל ,17/07/2009

סקוט גרינמן, ששיחק בבני השרון לפני שנתיים, חוזר למכביה פעם נוספת, אבל הפעם כמאמן נבחרת הנוער של ארה"ב. בראיון לאתר המכביה הוא מסביר מדוע לא נותרה לו ברירה מלבד תליית הנעליים, מה מסגנונו המיוחד של בירנבוים אימץ לעצמו וממליץ לנו אחרי מי לעקוב.

---מאת מיכל כהן ודניאל בוק, אתר המכביה---

אחרי עוד ניצחון מוחץ של נבחרת ארה"ב במכביית הנוער לגילאי 17-18, תפסנו את סקוט גרינמן, מאמן הקבוצה ושחקן נבחרת ארה"ב למכביה הקודמת ובני השרון לפני שנתיים, לשיחה קצרה על הקבוצה והשחקנים שלו במשחקים וכן על דרכי האימון ועתידו שלו עצמו.

השבוע ניצחתם את ישראל די בקלות, 63:79. האם אתה חושב שתפגשו את ישראל בגמר? האם לדעתך זה יגמר בצורה דומה?
"יכול מאוד להיות שנפגוש אותם שוב בגמר של הטורניר. אני חושב שהם טובים ונותן להם את כל הכבוד הראוי, אבל אני חושב שננצח אותם שוב, אם וכאשר ניפגש שוב. יהיה משחק מעניין, הם קבוצה חזקה עם מאמן מעולה. הם עשו הרבה הכנות, הם מצלמים את המשחקים בשביל סקאוטינג, וצפוי משחק מעניין. אני מקווה שננצח אותם".

הנבחרת של ארה"ב שאתה מאמן כרגע, זו קבוצה שמשחקת ביחד כבר הרבה זמן?
"השחקנים שלי נפגשו בפעם הראשונה רק ב-28 ביוני ורק מאז התחילו להתאמן ביחד. אין לי פה שחקנים ששיתפו בעבר פעולה זה עם זה".

במכבייה הקודמת היית שחקן, ואח"כ שיחקת גם בבני השרון. האם פרשת מכדורסל מקצועני, או שתשקול לחזור בעתיד?
"שיחקתי במכבייה ב-2005 כשעוד הייתי שחקן קולג' ואח"כ הגעתי לבני השרון. לצערי, כבר לא אחזור לשחק כי אני פצוע. יש לי פציעות חמורות בברכיים, בגב ובכתפיים שמאוד מגבילות אותי ולא יאפשרו לי לחזור. זה מה שקורה כשמשחקים כדורסל יותר מדי..."

חלק מהשחקנים שלך הולכים לקולג' שנה הבאה. אחרי מי לדעתך שווה לעקוב בעתיד?
"טראוויס וורץ' (שהצטיין בניצחון על ישראל עם 21 נק') עובר לקולג' שנה הבאה והוא שחקן טוב מאוד. גם לגבוה שלנו, ג'רמייה קראייסברג, יש יכולות גבוהות. בכלל יש לנו פה קבוצה לא רעה ולדעתי לחלקם הגדול יש סיכוי להמשיך לשחק כדורסל ברמה גבוהה בעתיד".

בארץ שיחקת תחת אפי בירנבוים. מה כמאמן לקחת מסגנון האימון הייחודי שלו?
"הדבר הכי חשוב שלקחתי ממנו הוא הדרך בה הוא מתנהל מול השחקנים שלו ומנחה אותם. זה היה משהו שונה מאוד ממה שהכרתי בקולג'. הוא הראה לי גישות שונות לשחקנים ושלכל אחד צריך להתייחס בנפרד. שחקנים שונים מצריכים גישות שונות. כך שאני יכול להגיד שמה שלמדתי ממנו בעיקר זה להתייחס לכל אחד בנפרד".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();