בלות'. חוזר בשלישית



פעם שלישית גלידה
ספסל ,02/07/2009

שנה אחת בלבד לאחר שעזב ללה-מאן, חוזר דייויד בלות'נטאל לקדנציה שלישית במכבי ת"א במקומו של עמרי כספי שנבחר ע"י סקרמנטו בדראפט. בעונה שעברה הפסיד הקלעי היהודי פעמיים למכבי עם לה-מאן ביורוליג.


פחות משבוע לאחר עזיבתו הכמעט-ודאית של עמרי כספי לסקרמנטו קינגס שבחרה אותו במקום ה-23 בדראפט ה-NBA, החתימה מכבי ת"א את המחליף הצפוי, דייויד בלות'נטאל, שחתם לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת.

בלות'נטאל, אמריקאי-יהודי עם אזרחות ישראלית, הגיע ארצה לראשונה בעונת 02/03 אחרי קריירת מכללות מוצלחת בדרום קליפורניה. הוא זכה עם הצהובים בשני דאבלים והיה בין המצטיינים בפיינל פור היורוליג בת"א ב-2004, בו קלע במשחק הגמר הזכור מול סקיפר בולוניה 20 נקודות בפחות מ-17 דקות, בדרך לניצחון ב-44 הפרש.

שנה לאחר מכן ניסה להגשים את חלום ה-NBA, ואפילו קיבל חוזה בסקרמנטו, אבל בדקה ה-90 לפני העונה נחתך והחל במסע נדודים לא מוצלח שהתחיל בדינאמו סנט פטרסבורג של דייויד בלאט והסתיים בשלוש תחנות איטלקיות מהירות: בנטון טרוויזו, וירטוס ופורטיטודו בולוניה.

לפני שנתיים חזר ללבוש צהוב, אבל ידע עליות ומורדות רבים ומצא את עצמו בסופו של דבר על הספסל מאחורי כספי. הוא רשם 8.4 נק' ו-2.2 ריב' בליגה ו-8.7 נק' ו-2.4 ריב' ביורוליג והיה שותף לשלושה גמרים שהסתיימו כולם במפח נפש.

בתום שנה אחת בלבד, נגמרה הקדנציה השנייה שלו במכבי והוא עבר ללה-מאן הצרפתית. הקבוצה סיימה במקום השלישי בעונה הרגילה בצרפת, אך הפסידה בחצי הגמר לאורליאן 2:1. ביורוליג היא הייתה נמושת המפעל ורשמה צמד הפסדים צמודים למכבי ת"א, כשבמשחק בנוקיה מצטיין המתאזרח הישראלי עם 23 נקודות, אבל לא מונע הפסד דרמטי בהארכה.

ב-35 משחקי ליגה רשם בלות'נטאל 10.8 נק', 5.1 ריב' ו-1.2 אס', כשהוא מדייק ב-43% מעבר לקשת ו-80% מהקו. ביורוליג הוא רשם 12.7 נק', 3.8 ריב' ו-1.1 אס' עם 91% מהקו ו-36% לשלוש, אך בלט כרגיל בחוסר העקביות ואחרי כל משחק דו-ספרתי רשם מיד משחק חד-ספרתי.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();