אדלשטיין. מוכן למשחקים בבלגרד



"לא מבין מה עושים פה כל העונה"
ספסל ,27/06/2009

ארז אדלשטיין, שידריך השבוע את הנבחרת האולימפית באוניברסיאדה, מדגיש שהמטרה היא לייצר שחקנים לנבחרת הבוגרת ולליגת העל, אבל לא מבין למה מחכים עם שיפור היכולת האישית לקיץ ("מה, מתעסקים בטקטיקה כל השבוע?"). רגע לפני הטורניר בבלגרד, תפסנו אותו ואת אלישי כדיר לראיון מעניין.

האולימפית סיימה את ההכנה עם ניצחון קליל על אוקראיינה

הנבחרת האולימפית של ישראל בכדורסל סיימה בסוף השבוע את טורניר ההכנה שלה לקראת האוניברסיאדה בבלגרד. חניכיו של ארז אדלשטיין וארז ביטמן הפסידו ביום הראשון לברזיל, אותה ייפגשו גם באליפות עצמה, אבל התאוששו עם ניצחון יפה על גרמניה וסיימו ביום ו' עם 30 הפרש עגול על אוקראינה.

האולימפית, שהחלה בהכנותיה רק בתחילת החודש, מכילה הפעם לא מעט שחקנים צעירים (יוגב אוחיון, גל מקל, אלישי כדיר, יובל נעימי, רוברט רות'בארט, ניצן חנוכי, אבי בן שימול ויוני ניר) הנמנים גם על הסגל המורחב של הנבחרת הבוגרת, והמשחקים בסרביה בשבוע הקרוב יהוו מעין מבחן בינלאומי ראשוני עבורם.

ישראל, ששובצה באוניברסיאדה לבית ו', תפתח את משחקיה באולמה של ז'לז'ניק נגד ברזיל ביום ה'. למחרת תשחק נגד גאבון ב"מילניום סנטר" ובמשחק שיחתום את השלב הראשון תחזור לאולם של ז'לז'ניק למשחק מול רוסיה. יריבותיה בשלב השני יבואו מבין קנדה, איטליה וסין.

משחקי האוניברסיאדה מהווים מעין אליפות עולם בלתי-רשמית לילידי 1985 ואילך. בטורניר הכדורסל לגברים ישתתפו 26 נבחרות שחולקו לשמונה בתים. המשחקים יחלו באחד ביולי ויימשכו עד משחק הגמר ב-12 בחודש. אחרי הטורניר אמורים מספר שחקנים מהסגל להצטרף להכנות הנבחרת הבוגרת לאליפות אירופה בפולין.

רגע לפני היציאה לטורניר ההכנה, תפסנו את המאמן ארז אדלשטיין לשיחה קצרה על מהות הנבחרת האולימפית וכרגיל יצאנו עם שיחה מרתקת ושיעור על הכדורסל הישראלי. תנשמו עמוק, יוצאים לדרך.

מה הציפיות שלך מהנבחרת הזאת בהכנה ואח"כ בטורנירים?
אדלשטיין: "קודם כל אנשים נוטים לזלזל באוניברסיאדה וכשאני מחפש ידיעות אודותינו אני לא מוצא אפילו שורה קטנה בתחתית העיתון. זאת סוג של אליפות עולם עד גיל 24, אבל אצלנו המטרה היא לייצר שחקנים. אם היינו מסתכלים על זה כעל אליפות עולם, היינו מביאים את עמרי כספי וליאור אליהו שיכולים לשחק בגיל הזה. זאת לא השאיפה שלנו. הנבחרת הזאת שונה מנבחרות קודמות מסיבה פשוטה וזה ששמונה מהשחקנים שכאן נרשמים בסגל המורחב גם של הנבחרת הבוגרת לאליפות אירופה ומדובר בהכנה עבורם ליורובאסקט".

איזו חשיבות יש לאליפות הזאת מבחינת הסגל שיוצא?
אדלשטיין: "חוץ מיובל נעימי שנטל חלק בהופעה הכושלת של הפועל ירושלים ביורו-צ'אלנג', אף אחד מהשחקנים פה לא שיחק העונה במסגרת אירופית. לאף אחד אין ניסיון בינלאומי, וזה לא דומה בכלום לאליפויות אירופה של עתודה, נוער וקדטים, שאז אנחנו באים עם לחץ על כל המגרש, הנחישות והשחקנים הלא-מבושלים. כאן מדובר בשחקנים בשלים לכל דבר ועניין. באוניברסיאדה הקודמת - בה באופן תיאורטי יכולנו לשחק עם רביב לימונד ויותם הלפרין שעמדו בקריטריון הגיל - לקחו חלק שחקני יורוליג מליטא, סרביה ועוד מדינות. זאת במה מצויינת עבורם".

בשלב זה כבר ברור שאדלשטיין התחמם ואין יותר טעם לשאול שאלות. אז פשוט הקשבנו: "פה יש תמיד ויכוח. אני רואה שיש עכשיו טורניר בהשתתפות קרואטיה ב', איטליה ב' ויוון ב', עם שחקנים שהיו באולימפיאדה וסיימו עונות קשות במסגרות הכי בכירות של אירופה רק לפני שבועיים. פה בארץ אני שומע מסוכנים, מאמנים או אפילו שחקנים שבקיץ זה זמן להשתפר וללטש יכולות אישיות, אז אני באמת לא מבין מה עושים כל העונה.

"הרי הליגה לא משחקת שני משחקים בשבוע. במה מתעסקים, בטקטיקה כל השבוע? יש בהחלט זמן להתעסק ביכולת אישית. זה לא מצב של שחקני NBA, שמשחקים 4 משחקים בשבוע ובקיץ עובדים על שיפור של עוד אלמנט יכולת אישית או הוספה של עוד תנועה".

על מה עבדתם בזמן ההכנה הקצר?
אדלשטיין: "מי שראה פה את האימונים, ולא היו הרבה לצערי, ראה 18 איש (שחלק מהם ישתתף במכביה) שמתאמנים בתחרותיות גדולה. בחלק הראשון של האימון עבדנו על יסודות משחק שקשורים למצבי משחק. אנחנו מנסים לעשות משהו שקשור לכדורסל ישראלי: המון לחץ, המון כדורסל מהיר, ריצה מצד לצד כדי למקסם את היכולות שלנו".

עם רות'בארט וצ'וברוביץ', זאת אולי הנבחרת הכי גבוהה שהייתה לישראל אי-פעם.
אדלשטיין: "כן, זה תענוג גדול כיוון ששניהם מתנהגים למופת ומאוד רוצים. הם רצים את המגרש יפה מאוד ולא תקועים במקום. הם אתלטיים ומוסיפים מימד חסימה. אחת הבעיות היא שלא יודעים להפעיל אותם, כי יתר השחקנים לא רגילים לעבוד עם גבוהים במימדים האלה. זה לוקח זמן, אבל אין לנו ברירה, נלמד".

מצד שני, אין לך פה מס' 3 קלאסי.
אדלשטיין: "נכון, אבל אין לי פה גם 2 קלאסי ולא 4 שיוצא החוצה וזורק שלשות. אני חייב להגיד שאנחנו גם לא מחפשים, אנחנו פשוט מתאימים את עצמנו למה שיש, מה שבקבוצה בדר"כ קורה. אגב, זאת למרות שבכדורסל הישראלי כולם משחקים אותו דבר, בין אם מתאים ובין אם לאו.

"בגלל שההכנה שלנו קצרה, אנחנו מתרגלים בעיקר אלמנטים שמשחקים הרבה בליגה כמו פיק אנ' רול. דבר נוסף שאנחנו מנסים לבנות סגנון משחק מהיר לנבחרת, מה שמתואם עם צביקה שרף שנמצא באימונים שלנו ומתייעץ איתי. זה מתאים לכדורסל הישראלי ובתקווה ישרת אותו נאמנה, כפי שעשו שלושה שחקנים שכבר עלו מהאולימפית לנבחרת הבוגרת".

כדיר מתחיל בבלגרד ועשוי לסיים בצרפת
אחד השחקנים הבולטים בנבחרת הוא אלישי כדיר. הפורוורד של הפועל גליל/גלבוע פתח את העונה טוב, מאוד נחלש בהמשך בעקבות שינוי הרוטציה הישראלית שגררה הפציעה של גוני יזרעאלי אבל סיים את העונה מצוין בהופעה גדולה מול חולון ובפיינל פור.

אלישי, מה הציפיות שלך מהנבחרת?
כדיר: "אני חושב שעוד מפעל, עוד נבחרת, זה רק יכול לעזור ומי שצריך את הדקות האלה לליגה ראשונה, אז יצבור יותר בטחון, ובכלל לקחת כלים מארז ולהשתמש בהם בליגה זה משהו שמאוד עוזר וכמובן שהנבחרת הזאת יכולה לעזור לנו להגיע לנבחרת הבוגרת. סה"כ מתייחסים לנבחרת הזאת מאוד ברצינות ומקווים להצליח"

מפה לנבחרת הבוגרת המרחק כבר קצר.
"כן, בתור ילד קטן זאת השאיפה הכי גדולה שלך להיות חלק מהנבחרת הבוגרת ועכשיו שאתה לא רחוק כל-כך, וכמעט מרגיש את זה, אז למה לא לעשות הכל כדי להגיע לשם?

אתם נוסעים לגרמניה ומשם לסרביה, ואחרי זה אימונים עם הנבחרת הבוגרת. קיץ מאוד עמוס מבחינה אישית.
"עמוס מאוד. אחרי הפיינל פור היו לנו רק שבועיים חופש וחזרנו, אבל אתה יודע, זה משהו שאי אפשר להגיד לא, ככה חינכו אותנו וככה גדלנו, שזה מעל לכל, אז כנראה שהחופש יגיע מתישהו בין לבין.

מפריע לך שאתה נוסע עכשיו בלי להיות סגור בקבוצה?
"זה מאוד מפריע לי, זה משהו שיושב לי בראש, הכל די תקוע, לא הגעתי להבנות עדיין עם אף קבוצה"

ואתה באמת חושב ברצינות על צרפת?
"כן, אני חושב על זה, ממה ששמעתי ומה שסיפרו לי, הליגה הצרפתית יותר חזקה, יותר אתלטית וזה באמת אתגר גדול, אפשר יותר להשתפר שם וגם מבחינה כלכלית זה יכול להיות שדרוג בשבילי".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();