כספי. מספר 23



מלך ללילה אחד
ספסל ,26/06/2009

בבחירה מספר 23 בדראפט 2009, אספה סקרמנטו קינגס את עמרי כספי, שהפך לישראלי הכי גבוה אי-פעם באירוע והראשון בסיבוב הראשון. בלייק גריפין נבחר כצפוי ראשון, האשים ת'אביט מיד אחריו וריקי רוביו נפל למקום החמישי.

ב-4:45 זה קרה. דייויד סטרן עלה לבמה והכריז שהסקרמנטו קינגס, בבחירה מס' 23 בדראפט, לוקחים את עמרי כספי מישראל. סטוארט סקוט מ-ESPN מיהר להסביר לנו ובעיקר לאמריקאים ששלושה ישראלים כבר נבחרו לפניו בדראפט, אבל הוא יהיה הראשון שישחק ב-NBA. מספר ישראלים עם דגלים כחולים-לבנים חגגו את ההישג במדיסון סקוור גארדן וכמובן קיבלו כמה שניות מסך יקרות, וכך התממשה התחזית המוקדמת שחזתה לו את הבחירה במקום זה.

רגעים ספורים קודם לכן, פורטלנד שהתקדמה בטרייד בבוקר מהמקום ה-22 ל-24, ע"פ השמועות בשביל לקחת את כספי, העדיפה דווקא את ויקטור קלאבר הספרדי, שאמור להצטרף למושבה הספרדית באורגון בראשות רודי פרננדז וסרחיו רודריגז, אך יישאר סביר להניח עונה נוספת בפאמסה ולנסיה של נבן ספאחיה.

הבחירה בסיבוב הראשון מבטיחה לכספי חוזה לשנתיים שאמור להפוך אותו לישראלי הראשון ב-NBA, אך כלל לא ברור מתי זה יקרה, כאשר בסקרמנטו עשויים לשלוח אותו להמשך השתפשפות באירופה בעונה הקרובה. אם כך אכן יקרה, הוא צפוי לבלות אותה במכבי ת"א.

הפורוורד הנרגש, שבחר לצפות באירוע בבית משפחתו ביבנה עם הוריו, אחיו וחברים, אמר לערוץ הספורט לאחר בחירתו: "אני הכי שמח שיש, עשינו הסטוריה. את כל הפרטים הקונקרטיים עוד לא סגרנו, אבל זה מרגיש כאילו אני בחלום. ככל שהקריירה שלי התפתחה שלב שלב, צער צעד, דברים הלכו בכיוון הנכון. עברתי הרבה עליות וירידות ואני שמח להיות במקום הזה עכשיו. אני מאושר".

בהמשך סיפר לספורט 5 על תחושת הלחץ הגדולה שליוותה אותו: "פתאום פורטלנד בחרו בשחקן שלא הגיע לאימונים ואתה לא יודע מה יהיה. חיכיתי לרגע הזה כל החיים. צריך לטוס לשם עכשיו ולחתום על החוזה. סקרמנטו אמרו לי שהם יבחרו ביני ובין שני מועמדים שנשארו בדראפט והם בחרו בי. אני שמח. הבנתי שהם ממש רוצים אותי ואוהבים אותי. הם עקבו אחריי המון זמן. אני מאוד מתרגש. זה חלום שהתגשם".

בבחירות הראשונות לא נפלו הפתעות גדולות. בלייק גריפין חסר המזל נחת לצערו בקליפרס, ממפיס אספה מיד אחריו את האשים ת'אביט למרות אי-הגעתו להתרשמות אצלה, אחריו נלקח ג'יימס הארדן לאוקלהומה סיטי, טייריק אוואנס לסקרמנטו ובמקומות 5-6 אספה מינסוטה שני רכזים: ריקי רוביו וג'וני פלין. השלימו את העשירייה הראשונה: סטפן קארי (גולדן סטייט), ג'ורדן היל (ניקס), דמאר דרוזאן (טורונטו) וברנדון ג'נינגס (מילווקי).

הכי גרועה בליגה אשתקד. גם בהגרלת הלוטרי
ה"מלכים" הצטרפו לליגה ב-1948 כרוצ'סטר רויאלס. כעבור תשע שנים עברו לסינסינאטי, ב-1972 הפכו לקנזס סיטי, שם שינו את כינויים לקינגס ורק לפני 24 שנים הגיעו לבירת קליפורניה. הקבוצה זכתה באליפות ה-NBA ב-1951 ועוד קודם לכן באליפות ה-NBL ב-1946.

בתחילת שנות ה-2000 ידעה הקבוצה עדנה מחודשת, כאשר כריס וובר, מייק ביבי, ולאדה דיבאץ', פג'ה סטויאקוביץ' ואחרים הפכו אותה לאחת הקבוצות המהנות והמלהיבות בליגה. בעונת 01/02 היא אף סיימה את הליגה במקום הראשון בעונה הסדירה עם מאזן 21:61, אבל הפסידה בסדרת גמר מערב בלתי-נשכחת בשבעה משחקים ללוס אנג'לס לייקרס. בשתי העונות הבאות הודחה הקבוצה בסיבוב השני, גם כן בסדרות של שבעה משחקים מול דאלאס ומינסוטה והקבוצה הנהדרת התפרקה.

באמצע העשור עוד הגיעה הקבוצה פעמיים לפלייאוף, אך הודחה בסיבוב הראשון ומאז היא לא הצליחה לנצח מעל 38 משחקים באף עונה. העונה האחרונה הייתה הגרועה ביותר של הקינגס אי-פעם, עם מאזן עלוב של 65:17, שהיה כמובן הגרוע בליגה. עם זאת, גם בהגרלת הלוטרי לא שפר מזלה של הקבוצה ולמרות שרבע מהכדורים במכונה היו שייכים לה, היא לא הצליחה להיכנס למקומות 1-3. מוקדם יותר בדראפט אגב, היא אספה במקום הרביעי את הקומבו-גארד טייריק אוואנס.

השחקנים הבולטים בעונה שעברה היו קווין מרטין ופרנסיסקו גארסיה הצעירים, לצד בנו אודריך אקס-מכבי ת"א שהחל לפרוח ואנדרס נוצ'יוני שהגיע בטרייד לקראת סוף העונה משיקאו. עמדת המאמן, שלא ידעה יציבות גדולה מאז עזיבתו של ריק אדלמן הנהדר, נתפסה לאחרונה ע"י פול ווסטפאל שחוזר ל-NBA אחרי חמש שנים כמאמן אוניברסיטת פפרדיין ותקופה מסויימת כעוזר בדאלאס מאבריקס. שחקן העבר של בוסטון והניקס, אימן בעבר את פיניקס וסיאטל, שתי קבוצות בהן גם שיחק. את הסאנס אף הוביל לגמר ה-NBA עם שחקנים כצ'ארלס בארקלי, קווין ג'ונסון וריצ'י דומאס, שהפסידו בשישה משחקים לבולס של ג'ורדן ופיפן.

ככה זה נראה לפני שלושה שבועות באימון ההתרשמות







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();