שמיר. חוזר לעמוד על הקווים
צילום: אוהד רדליך




שמיר מגיע לבני השרון
ספסל ,18/06/2009

אחרי עונה אחת כעוזר מאמן ברוסיה, שב דן שמיר לליגת העל עם חוזה לשלוש שנים בקבוצה המאוחדת. בקדנציה הראשונה שלו כמאמן בוגרים זכה בשני גביעים עם הפועל ירושלים והגיע לגמר הפלייאוף. שמיר: "זה כבוד גדול בשבילי". אקוניס: "אחד המאמנים הטובים בארץ".

בני השרון הודיעה הערב על מינויו של דן שמיר למאמן הקבוצה בשלוש השנים הקרובות. שמיר, שחוזר לעמדת המאמן הראשי בליגת העל אחרי שנה אחת בלבד כעוזרו של דייויד בלאט בדינאמו מוסקבה, מחליף את אריאל בית-הלחמי שמועמד לחזור לאשקלון.

שמיר בן ה-34 החל את דרכו כמאמן בוגרים בקיץ 2006 בהפועל ירושלים, אליה עבר אחרי שלוש שנים כעוזר מאמן במכבי ת"א. הוא הוביל את הקבוצה לזכייה בגביע (אחרי ניצחון בגמר על בני השרון) ומרחק 2.2 שניות מניצחון גם בגמר הפיינל פור.

עונתו השנייה הייתה טובה פחות וסבלה מעליות וירידות רבות. הקבוצה לא הצליחה להשיג אף ניצחון חוץ בגביע יול"ב ממנו הודחה כבר בשלב ההצלבה הראשון, ולא הצליחה למנף את הקאמבק המדהים בגמר הגביע מול מכבי ת"א שהסתיים בניצחון ענק להצלחה בליגה. שמיר לא סיים את העונה והוחלף במהלך הסיבוב השלישי בזיו ארז, שגם הוא לא הצליח להעלות את מחזיקת הגביע לפיינל פור.

בעונה שעברה חזר שמיר לעמדת עוזר המאמן - בה שימש מלבד מכבי ת"א גם בהפועל ירושלים ונבחרת הקדטים - בדינאמו מוסקבה, לצד דייויד בלאט איתו עבד גם ביד-אליהו. הקבוצה סבלה מהמשבר הפיננסי הגדול שגרם לשחרור סיטונאי של שחקנים ולא הצליחה לעמוד בציפיות, כאשר מהיורוקאפ היא מודחת ברבע הגמר, את הגביע היא מפסידה במשחק הגמר ומהפלייאוף היא מודחת באופן סנסציוני ע"י ספרטק סנט פטרסבורג.

בימים הקרובים צפוי שמיר למנות עוזר מאמן ולאחר מכן ייגש למלכת השלמת הסגל, כאשר בקבוצה חתומים נכון להיום שישה שחקנים: קוקי בלצ'ר, שון ג'יימס, אוגונה אוניקווה, אורי יצחקי, בן רייס ואלעד הופמן.

יו"ר הקבוצה אלדד אקוניס: "אני מאד שמח שהצלחנו להביא את דן לקבוצה. מדובר באחד מהמאמנים הטובים בארץ, וכזה שאנחנו רואים את עצמנו הולכים איתו תקופה ארוכה. לדן יש כבר ניסיון שלהרבה מאמנים אין, הוא מאמן שהביא תארים בכל אחת מהשנים שלו כמאמן ראשי בארץ ומאמן שהיה בכל המעמדים החשובים בכדורסל הישראלי דרך קבע. אני חושב שיש לנו שפה משותפת ואנחנו רואים את הדברים בצורה דומה, ואני מאמין שהוא יהיה המאמן הנכון להוביל אותנו להצלחות בשנים הקרובות".

דן שמיר: "זה כבוד גדול בשבילי לאמן את בני השרון, וכן הזדמנות לעבוד עם אנשים טובים שמבינים את התחום. אני מחכה לאתגרים עם הקבוצה ומקווה שנצליח לשחק כדורסל טוב, לקדם ולבנות שחקנים, ולהתמודד בצמרת של הכדורסל הישראלי. תודה רבה למנהלים ולבעלים בבני השרון על האמון, ואני מקווה שיהיו לכולנו רגעים יפים ביחד".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();