טפירו נפרד מנבחרת ישראל
ספסל ,27/05/2009

בגיל 34 ועם מעל 100 הופעות ואלף נקודות במדים הלאומיים, משאיר הגארד הוותיק את הנבחרת מאחור, אחרי חמש אליפויות אירופה רצופות. "הנבחרת תמיד הייתה הבית האמיתי שלי וקיבלתי בחזרה אהבה וחום. לפעמים צריך לדעת לפנות את הבמה לאחרים", אמר במסיבת עיתונאים באיגוד.

מאיר טפירו, מי שהיה בשנים האחרונות המנהיג של נבחרת ישראל, כינס אחר הצהריים מסיבת עיתונאים מיוחדת באיגוד הכדורסל, בה הודיע על פרישתו מהמדים הלאומיים. הגארד, שחגג 34 לפני כחודשיים, קיבל את ההחלטה אחרי התלבטות ארוכה ולפני מספר ימים הודיע על כך למאמן הנבחרת צביקה שרף, שקיבל את ההחלטה והודה לו על תקופתו בנבחרת.

טפירו רשם את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ב-24 בפברואר 1996, בניצחון 71:103 במשחק אימון על גרוזיה, בו קלע 4 נקודות. בקיץ האחרון הוא רשם שתי אבני דרך מרשימות, כאשר הגיע לאלף נקודות ונכנס לעשרת הקלעים הגדולים בתולדות הנבחרת.

כמו כן שיפר טפירו את שיא הקריירה שלו עם 27 נקודות בניצחון 92:102 על בריטניה, משחק אותו שלח להארכה עם שתי קליעות עונשין בסיום הזמן החוקי. שיא הקריירה הקודם שלו הושג בניצחון על רוסיה שהעניק לישראל את המקום השביעי ביורובאסקט 2003, הישג השיא שלו עם הנבחרת.

טפירו, השחקן היחיד ששיחק בנבחרת בכל חמש אליפויות אירופה האחרונות, עוזב את הכחולים-לבנים כשהוא מדורג במקום התשיעי בכל הזמנים בין הקלעים עם 1,098 נקודות ב-121 הופעות.

במסיבת העיתונאים אמר טפירו בין השאר שאם הנבחרת לא הייתה עולה ישירות לאליפות אירופה והייתה נגררת שוב למשחקי ההזדמנות האחרונה, היה מעכב את פרישתו. כמו כן הוסיף: "אני מאמין גדול בשחקן הישראלי ובנבחרת ישראל. יש לנו שחקנים מעולים ואני משוכנע שהנבחרת תצליח באליפות אירופה הזו לפחות כמו באליפויות האחרונות".

טפירו פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "במשך חיי והקריירה שלי, קיבלתי לא מעט החלטות, אבל זו הייתה הקשה מכולן. לא קל לעזוב בית, ונבחרת ישראל תמיד הייתה הבית האמיתי שלי. נתתי לנבחרת את גופי ונשמתי, וקיבלתי בחזרה אהבה וחום שכנראה אפשר לקבל רק כשלובשים את המדים הלאומיים. כמו שאמרתי, זו הייתה החלטה קשה. מצד אחד עמדה האהבה לנבחרת, לדגל, לסמל ומצד שני ההבנה שלכל דבר טוב יש סוף ולפעמים צריך לפנות את הבמה לאחרים".

טפירו הוסיף לגבי סיכויי הנבחרת באליפות אירופה הקרובה: "אני מאמין גדול בשחקן הישראלי ובנבחרת ישראל. יש לנו שחקנים מעולים ואני משוכנע שהנבחרת תצליח באליפות אירופה הזו לפחות כמו באליפויות האחרונות. יש בארץ כמה גארדים צעירים ומוכשרים, שאין לי ספק שיהפכו לשחקנים מובילים בנבחרת ויחד עם ותיקים כמו טל, יניב ועידו, הם יובילו את הנבחרת הזו להישגים."

טפירו אולי פורש מהנבחרת אבל לא מכדורסל, רחוק מזה: "אני פורש מהנבחרת, אבל ממש לא פורש מכדורסל. ההיפך הוא הנכון. יש בי רעב אדיר למשחק ולהצלחות וההחלטה לפרוש באה כדי שאוכל להכין את עצמי בצורה הטובה ביותר לעונה הבאה. יש בי עוד הרבה כדורסל, אבל הגעתי למסקנה שלהמשך הקריירה שלי נכון יותר לפרוש כעת מהנבחרת".

את נאומו סגר טפירו בתודות: "זה הזמן להגיד תודה. לפני הכל לאשתי ענבל והילדים, שמדי קיץ במשך שנים ארוכות, נאלצו לוותר עלי לטובת הנבחרת. למומו לוצקי, שרק מי שמכיר אותו, יודע שאין עוד אחד כמותו בעולם כולו. לאיגוד הכדורסל על התמיכה לאורך השנים ולחברי השחקנים על הפרגון והחברות האמיתי. אחרון חביב לצביקה שרף, האיש שבעיני מייצג את כל מה שטוב בכדורסל הישראלי. בלי צביקה כל זה לא היה קורה ותודה לך צביקה על כל השנים המשותפות, ההבנה וההתחשבות".

צביקה שרף, מאמן הנבחרת, דיבר בשבחו של טפירו: "למרות שאני מודע להחלטה הזו של מאיר, לי זה מאוד קשה. אני אחראי על כמה רגעים גדולים של מאיר טפירו בקריירה. מאיר זה נבחרת ישראל, לפני ארבע שנים מאיר צלצל אלי וביקש לפרוש, שכנעתי אותו אז לא לפרוש. גם אני וגם מאיר שמחים שמאיר החליט להמשיך, את מה שהוא עשה בארבע השנים האחרונות במדי הנבחרת אני מאחל לכל שחקן. אני יודע כמה מאיר הקריב, הוא באמת הפך בארבע השנים האחרונות לבורג המרכזי של הנבחרת וזה גם פגע אחר כך בעונת הכדורסל. אנחנו נחכה להזדמנות המתאימה כדי להיפרד ממאיר מול 10 אלפים צופים. מאיר, תודה רבה".

יו"ר איגוד הכדורסל שי שני הוסיף: "אנחנו מכבדים את ההחלטה של מאיר. מעבר להיותו שחקן, האישיות שלו וההנהגה שלו, היא מעבר לממוצע של קפטנים והוא הוכיח את זה לאורך השנים, בהחלט שחקנים כמו מאיר, שהם גם שחקנים וגם מנהיגים, אני חושב שצריך לשלב אותם בפעילות איגוד הכדורסל ובגידול שחקנים צעירים".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();