רות'בארט חוזר לישראל, מצטרף לנהריה
ספסל ,31/10/2008

עירוני נהריה מצאה מחליף למושון יעקוסי והחתימה את רוברט רותב'ארט (22, 2.17) ששיחק לפני שתי עונות בגליל. זה לא המפגש הראשון של רותב'ארט עם יעקב ג'ינו.

ההיכרות הראשונה של רוברט רות'בארט עם יעקב ג'ינו היתה כשהאחרון אימן את נבחרת העתודה וזימן את הסנטר הענק לאימוני נבחרת העתודה. המאמן מיהר להכריז שמדובר על תופעה שעוד לא הייתה מעולם בנבחרות ישראל, אך רות'בארט חסר נפצע במשחק אימון ופרש מהנבחרת. כעת שוב מתאחדים השניים בעירוני נהריה.

רות'בארט תופס את מקומו של מושון יעקוסי, שנפצע כבר בגביע ווינר והצטווה לנוח כחצי שנה. גם אם יחזור העונה, זה יהיה רק בשלבים המאוד מאוחרים שלה.

הנפיל בגובה 2.17 מ' נולד בסארייבו, אז עדיין תחת השלטון היוגוסלבי ובטרם עצמאות בוסניה והרצגובינה. עקב המלחמה שהשתוללה שם בתחילת שנות התשעים, עזב את מולדתו בגיל שש יחד עם אימו היהודיה לישראל, והיא אף שיחקה תקופה קצרה בבנות הרצליה. אחרי שנתיים וחצי עברה משפחת רות'בארט לקליפורניה, שם שיחק רוברט בתיכונים בהצטיינות רבה ואף היה מועמד לדראפט 2004, כאשר ולאדה דיבאץ', שאז שיחק בסקרמנטו קינגז, מפקח על הטאלנט מקרוב.

רות'בארט התחייב בסיום התלבטות קלה ללכת לאוניברסיטת אינדיאנה, אך שינה דעתו וניסה להגיע ישירות ל-NBA, כשהוא אף מגיע להתרשמויות במספר קבוצות. ועם זאת, בשנתיים הבאות שיחק הסנטר הענק בעל ריבוי האזרחויות בראסינג פאריז הצרפתית, בין היתר יחד עם אחיו של טוני פארקר, טי.ג'יי, אך פציעה קשה בכתפו השביתה אותו כמעט מכל עונת 04/05.

עונה לאחר מכן שיחק רות'בארט 33 משחקים בליגה הצרפתית ל-9 דקות בלבד בממוצע, בהם רשם כ-3 נק' ו-2 ריב'. שיא העונה שלו הושג במחזור השלישי נגד שאלון בו רשם 14 נק' ו7 ריב' ב21 דקות בלבד, כולל 2 שלשות ללא החטאה.

לפני שנתיים חתם במכבי ת"א על חוזה ארוך טווח אבל הושאל לגליל עליון שם רשם 2.9 נק' ו 1.1 ריב' ב-5 דקות לערב. לאחר העונה הזאת זומן לנבחרת האולימפית אבל עוד פציעה גרמה לשחרורו מהסגל ובסופו של דבר הוא לא נסע איתה לאוניברסיאדה.

בעונה שעברה 07/08 שיחק בבוסניה, במדי בוראץ' נקטר והפגין יכולת מצויינת (16.4 נק') שבעקבותיה אף ניסו בבוסניה לצרף אותו לנבחרת המקומית. רות'בארט היה מהשחקנים הבולטים בליגה, וכעת הוא ינסה לקנות את מעמדו גם בארץ, מי יודע, אולי בדרך להופעה בנבחרת.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();