השפיץ של הבאסקט
ספסל ,20/09/2008

בתום ערב סוער עם המחשבונים, אפשר להכריז שהיינו עולים גם בלי עזרתם של הטורקים. נקודת העונשין האחרונה של רביב לימונד הבטיחה את מקומנו בפולין, ואת הפרחים ללימוז' צריך דווקא פיני לשלוח.

בפעם האחרונה שישראל עלתה לאליפות אירופה מבלי סיוט הקיץ הנוהג להתכנות "טורניר ההזדמנות האחרונה", זה קרה בחסדי פיב"א. ישראל הורשתה לשחק יום אחרי הונגריה, וכך ידעה בדיוק באיזה הפרש היא צריכה לנצח את רומניה כדי להעפיל ליורובאסקט.

הערב, נאלצנו לשבת עם המחשבונים ביד לאורך כל המשחק ולהתפלל, אקט לא שכיח במיוחד במערכת האתר. אחרי שהצג הראה שטוני פארקר, רוני טוריאף ויתר הצפרדעים כשלו ברגע האמת, פרצנו בשמחות, אבל למעשה, ההעפלה הובטחה עוד קודם לכן.

בולגריה של פיני גרשון נאבקה קשות בסרביה כדי להפוך את התבוסה שלה להפסד, ובסיום הסתפקה ב-10 הפרש בלבד, מה שנתן לה יחס סלים של 1.0485 (639:670). כמה שניות לאחר מכן, הלך רביב לימונד לקו, וקבע 61:98 לכחולים-לבנים.

על חודה של זריקת העונשין האחרונה בקמפיין, העלה לימונד את יחס הסלים של ישראל מ-1.04684 ל-1.04887, ובמחי סוויש אחד הבטיח את מקומה באליפות עוד לפני היוודע ההפסד הצרפתי בלימוז'.

השיטה של פיב"א מסובכת ולא נעימה לאף אחד. למעשה, מאז שיעורי המתמטיקה בתיכון בהם נדרשנו לחשב פאי, לא הלכנו כ"כ ימינה מאחורי הנקודה העשרונית. אין שום סיבה שיחס הסלים יהיה זה שיקבע ולא הפרש הסלים. במידה ויש שיוויון, תמיד יש עוד טיי-ברייקרים, וחלקנו עוד זוכרים את המקרה הידוע ב-1993 בו הלכו לשובר השיוויון החמישי כדי להכריע ב-NBA את המקום השמיני בפלייאוף המזרח בין אורלנדו ואינדיאנה.

מאזן שתי הקבוצות היה זהה, שתיהן ניצחו אחת את השניה פעמיים במהלך העונה וגם מאזנן נגד יתר קבוצות הקונפרנס ויתר הקבוצות שהעפילו לפלייאוף, היה זהה. בסוף, על חודן של 5 נקודות בהפרש סלים במשחקי העונה, עלו הפייסרס מהמקום השמיני בעוד המג'יק של שאקיל אוניל החלו את הקיץ מוקדם.

בסופו של יום, אפשר לחגוג ולהתקשר להגיד תודה למורות החשבון שלנו ביסודי, אבל חבל שהעסק כ"כ מסובך. הרי אם צרפת הייתה מנצחת, סביר להניח שרובנו היינו הולכים לישון בידיעה שהחמצנו את האליפות.

צביקה שרף אגב, יכול לחייך. את הפרחים לחברים הנדיבים בטורקיה, לא הוא צריך לשלוח, אלא דווקא פיני גרשון. בלעדיהם, הוא היה הולך להזדמנות האחרונה. בזכותם, הוא איתנו בדרג ד' להגרלת הבתים ביורובאסקט.

רשימת העולות לאליפות אירופה: סרביה, מקדוניה, טורקיה, בריטניה, לטביה, ישראל ובולגריה.

טבלת הסגניות
1. לטביה, מאזן 2:4, יחס סלים 1.1173
2. ישראל, מאזן 3:3, יחס סלים 1.0488
3. בולגריה, מאזן 4:4, יחס סלים 1.0485
4. צרפת, מאזן 3:3, יחס סלים 1.0313






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();