עדכון ישראלים בדרג ב'
ספסל ,18/09/2008

יונתן שולדבראנד מרשים במדי שבדיה, שהפתיעה את גיאורגיה החזקה ועומדת על מאזן מושלם. שלושה ניצחונות גם להולנד של גדי קידר, בעוד חנן קולמן ודנמרק מחפשים עדיין ניצחון ראשון.

בבית א' תסיים נבחרת הולנד, אותה מדריך גדי קידר, את הסיבוב הראשון במקום השני. נבחרת האוראנג' פתחה עם הפסד ביתי למונטנגרו החזקה 70:63, אבל בהמשך חזרה מאוסטריה עם ניצחון חשוב 54:58, הביסה את איסלנד בבית 68:84 ואתמול גברה גם על דנמרק בחוץ, 64:79.

פרנסיסקו אלסון הוא כמובן פסל החירות של הנבחרת, והוא מוביל אותה בנקודות (14.3), ריבאונדים (10.5), חטיפות (1.5) וחסימות (2.0). הכתומים למעשה יושבים חזק מאוד במקום השני, וגם אם יפסידו כצפוי בפודגוריצה בסיבוב השני, עדיין יש להם סיכוי מצוין להעפיל למשחקי העלייה לדרג א' כסגנית הטובה ביותר.

מעצמה נולדה - מונטנגרו מפחידה כבר בהופעת הבכורה שלה

לישראלי האחר בבית, חנן קולמן, הולך הרבה פחות טוב מבחינה קבוצתית. דנמרק מדורגת אחרונה עם שלושה הפסדים, והמתאזרח של הפועל חולון כבר ידע ימים יפים יותר. אתמול נגד ההולנדים הוא הסתפק ב-6 נקודות בלבד, אבל בשני המשחקים הקודמים נגד אוסטריה ואיסלנד, קלע 15 כ"א, והוא מדורג שני ברשימת קלעי הנבחרת אחרי ניקולאי אייברסן.

הישראלי המרשים ביותר עד כה הוא יונתן שולדבראנד, שישחק בעונה הקרובה בקבוצת הבת של אוניקאחה מלאגה. אחרי שנתיים מצוינות בליגה השבדית, נכנס הפורוורד, בנו של לורנס שמתגורר בארץ, לסגל של הנבחרת, ועד כה הוא עושה חיל.

אתמול ערכו השבדים את ההפתעה הגדולה של הדרג עד כה, עם ניצחון בית על גיאורגיה החזקה, 59:61. בעקבות הניצחון, שמרה שבדיה על מאזן מושלם, ואם תנצח כצפוי את לוכסמבורג בחוץ בשבת, תסיים את הסיבוב במקום הראשון.

הגיאורגים, עם ויקטור סאניקאדזה, זאזה פאצ'וליה, ניקולוז ציצישווילי, ולאדימיר בויסה, גאורגי צינצאדזה והמתאזרח טיירון אליס, נחשבים לפייבוריטים לטפס לדרג א', ונדמה שהמשחק שיכריע את הקרב על המקום הראשון יהיה בסיבוב השני בטביליסי. גם אם שבדיה תפסיד בשלוש נקודות ומעלה, עדיין יש לה סיכוי מצוין לעלות כסגנית הטובה ביותר, וכאן מאבקה הגדול יהיה מול הולנד.

שולדבראנד פתח את הטורניר חלש עם 0 נקודות בניצחון על אירלנד (אותה מאמן שחקן העבר ג'יי לראנאגה), אבל המשיך עם 19 נקודות ב-22 נקודות נגד סלובקיה. נגד הגיאורגים, הוא העמיד 9 נק', 7 ריב' ו-2 חס'. במשחקי ההכנה, שולדבראנד הרשים מאוד, עם 14 נקודות נגד גרמניה הצעירה, 23 נקודות נגד לטביה החזקה שכבר הבטיחה את מקומה ביורובאסקט ו-19 נגד הונגריה, אף היא מדרג א'.

יש לציין כי מנצחות שלוש הבתים (בלארוס מובילה בינתיים את בית ב' במאזן מושלם), ביחד עם הסגנית הטובה ביותר, יעפילו לטורניר העלייה לדרג א', שיערך בשיטת סדרות של בית וחוץ. הקבוצה בעלת המאזן הטוב ביותר, תפגוש את הקבוצה בעלת המאזן הגרוע ביותר, ושתי הנותרות ייפגשו לסדרה השניה. המנצחות לאחר סדרת הטוב משניים, יעפילו לדרג א' לקראת משחקי חצי גמר אליפות אירופה 2011.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();