ניוז פלאש: גם 30 לא יספיקו
ספסל ,18/09/2008

ניתוח סיכויי העלייה הקלושים של ישראל כסגנית קובע כי גם הפרש מצטבר של 30 נקודות בין ניצחון שלנו על צ'כיה והפסד של צרפת לטורקים לא ישלח אותנו בוודאות לפולין. מאידך, גם סיום במקום האחרון לא ישליך אותנו ב-100% להישרדות.

בשעה 19:45, חזרה האופטימיות לחובבי הכדורסל בארץ. הנבחרת החזירה את החיוך לשפתיים, אבל לזמן קצר בלבד. כעבור כשעה, הבטיחה בריטניה את המקום הראשון בבית ד' עם ניצחון בפארדוביצה, וזמן קצר לאחר מכן, קטע פיני גרשון את הסיכוי הטוב ביותר שלנו לסיים כסגנית שלישית בטיבה.

בולגריה הפסידה אמנם בארץ המגף 82:81 במשחק דרמטי, אבל אחרי קיזוז ה-80:81 בו ניצחה בבית באיטליה, היא צפויה להקדים אותה גם אם תפסיד בשבת לסרביה, בזכות יחס סלים מצוין. הבולגרים קלעו 41 יותר מאשר שספגו, ובשל כך, הם עם רגל וחצי בפולין, כאשר ניצחון על הסרבים ישלח אותם בכל מקרה ליורובאסקט שני תוך ארבע שנים.

נבחרת נוספת שתעפיל כסגנית כמעט בודאות היא מקדוניה. לנבחרת של הסטפאנובים מאזן 2:3 עם יחס סלים של פלוס 40. במחזור האחרון, גם אם בטעות יפסידו לאסטוניה החלשה, הם עדיין יקדימו בודאות את מי שתסיים במקום השני בבית ד', כיוון שלכל השלוש - צ'כיה, ישראל ובוסניה - יחס סלים שלילי.

לשם ההעפלה לאליפות, תצטרך ישראל להקדים לפחות סגנית אחת, ולאחר שבית א' ו-ב' יצאו מהתמונה, נשארנו עם בית ג'. צרפת, שהתגברה בקושי על אוקראיינה, מדורגת שניה במאזן 2:3 ועם יחס סלים של פלוס 16. במחזור האחרון היא מארחת את טורקיה, הנבחרת היחידה שעדיין לא הפסידה בטורניר חצי הגמר, אבל גם אין לה סיבה מיוחדת להתאמץ. ניצחון צרפתי, והנבחרת של טוני פארקר ורוני טוריאף עולה לאליפות.

הפסד צרפתי, וישראל יכולה להוציא מחשבונים. לנבחרת של צביקה שרף מאזן 3:2 ויחס סלים של מינוס 13. כלומר, באופן תיאורטי, היא צריכה שהפרש הניצחון שלה, ביחד עם הפרש ההפסד של צרפת, יעלה על 30. אבל עקב השיטה של פיב"א, ייתכן שגם זה לא יספיק.

גאוני הקוקטיילים לא מסתפקים, כך מסתבר, בחישוב הפרש סלים רגיל. במקום לקחת את עמודת הקליעה ולהחסיר ממנה את עמודת הספיגה, פיב"א עושה פעולה של חילוק. כלומר, כרגע לצרפת יחס סלים של 1.043 (382 חלקי 366) בעוד לישראל יחס של 0.969 (417:430).

שיטה זאת עושה חסד דווקא עם הנבחרות ההגנתיות, כך שגם הפרש מצטבר של 30 נקודות בין ישראל וצרפת, לא יספיק לה באופן ודאי. הנבחרת שלנו, שתצטרך להביס את צ'כיה ולהתפלל לנס בלימוז', תהיה חייבת עוד כמה נקודות "אקסטרא", לפחות אחת או שתיים, כדי שהיחס שלה יהיה טוב יותר משל הצרפתים.

לדוגמא, אם צרפת תפסיד לטורקיה, 70:60 וישראל תנצח 80:100, לישראל יהיה הפרש סלים טוב בנקודה (פלוס 7 לעומת פלוס 6), אבל יחס הסלים של צרפת (1.01376), עדיין יהיה טוב יותר משלנו (1.01372). ככל שהתוצאה של ישראל תהיה נמוכה יותר ושל צרפת גבוהה יותר, ייתכן בהחלט כי גם 30 יספיקו, אבל 29, שיתנו הפרש סלים זהה, בהחלט לא.

אפשרות נוספת ולא נעימה, שעדיף לא לחשוב עליה כרגע, היא שישראל לא תצליח להיכנס למשחקי ההזדמנות האחרונה. מבין עשר הנבחרות שלא העפילו ליורובאסקט, רק שש בעלות המאזן הטוב ביותר יקבלו צ'אנס נוסף בקיץ הבא, ללא קשר למיקומן הסופי בבתים. במידה וישראל תפסיד, היא תצטרך להימנע מלסיים עם מאזן נחות משל ארבע נבחרות.

במידה ובוסניה תנצח בטוזלה את בריטניה שכבר עשתה את שלה, ישראל תסיים אחרונה בבית, עם מאזן של שני ניצחונות. הונגריה או פינלנד שיפגשו אחת את השניה בבית א' יקדימו אותה בוודאות, ואז שוב יתחיל המשחק של חישוב יחס הסלים. בכל מקרה, הסיכויים שנסיים בין ארבע הגרועות וניפול לטורניר ההישארות בדרג א', נמוכים בערך כמו הצ'אנס שלנו להעפיל לאליפות בלי ההזדמנות האחרונה.

שימו לב, בניגוד למה שנכתב במקומות מסויימים, גם כאן כדאי לשים לב לשיטה של פיב"א: מקום אחרון בבית אינו שולח אותנו אוטומטית למשחקי ההישרדות. למעשה, למיקום כפי שצוין להלן, אין שום משמעות, אלא רק למאזן.

הנבחרות שכבר הבטיחו את עלייתן מהמוקדמות: סרביה, לטביה, טורקיה ובריטניה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();