זר ראשון בקריות
ספסל ,27/08/2008

מאיר קמינסקי מחתים חיזוק אמריקאי ראשון לעולה החדשה: ברנדון מקנייט, גארד הגנתי שנבחר בעונה שעברה לשחקן ההגנה בליגה השבדית, בה זכה באליפות יחד עם סולנה.

ברנדון מקנייט (25, 1.89 מ') חתם היום לעונה הקרובה באליצור קרית אתא. הגארד האמריקאי הוא הזר הראשון שחותם במדי העולה החדשה, והוא מצטרף לולאדי יירמישין, ארז קוחנסקי, אלעד אליהו וטל דן שחתמו קודם לכן אצל מאיר קמינסקי.

מקנייט, יליד סאות' בנד, אינדיאנה, הוא בוגר אוניברסיטת פרדו מ-2005. בשורות ה"בוילר-מייקרס" התקדם הגארד מעונה לעונה, ואחרי שרשם פחות משתי נקודות למשחק כפרשמן, העמיד כסיניור ממוצעים של 11.7 נק', 3.3 ריב', 3.7 אס' ו-1.2 חט' למשחק, כשהוא ממעט לרדת מהמגרש (37.4 דק'!).

את עונתו הראשונה כמקצוען העביר בקולג' אנקרה מהליגה הטורקית, בה רשם 8.8 נק', 2.4 ריב' ו-1.9 אס'. גם בעונת 06/07 נשאר מקנייט בטורקיה, הפעם בשורות טקלספור, במדיה קלע 13.2 נק', הוריד 4.6 ריב' ומסר 3.3 אס', אך בניגוד לעונה הקודמת, לא הצליח לעזור לקבוצתו להישאר, ועם 3 ניצחונות בלבד, ירדה טקלספור לליגת המשנה.

בעונה שעברה שיחק בסולנה מהליגה השבדית, איתה סיים במקום השלישי בעונה הרגילה, אבל למרות חסרון ביתיות, הצליח להוביל אותה לזכייה באליפות, אחרי סוויפ מרשים בגמר על סנדסבוול. הוא רשם 22.4 נק', 5.1 ריב', 5.1 אס', 2.3 חט' אבל גם מעל שלושה איבודים בממוצע.

למרות תפקידו, ניחן מקנייט באחוזים נמוכים מאוד מכל הטווחים, סביב 70% מהקו וכ-30% בלבד מעבר לקשת, אך ניכר כי הוא משתפר באופן קונסיסטנטי משנה לשנה. עיקר חוזקו בהגנה, ובעונה שעברה הוא נבחר לשומר הטוב ביותר בליגה השבדית, וכן לחמישיית המצטיינים.

מאז עונתו האחרונה בפרדו, שהייתה מהעלובות בתולדות הקולג' עם שישה ניצחונות בלבד, ודרך שתי עונותיו בטורקיה בהם ידע ניצחון בערך כל ארבעה משחקים, התרגל מקנייט לקבוצות מפסידות, ובקרית אתא מקווים שהאליפות בשבדיה הביאה איתה שינוי מרענן לקריירה של הזר החדש שלהם.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();