הכבוד לספרד, הזהב לארה"ב
אלכס לייבינזון ,24/08/2008

משחק הגמר של בייג'ין 2008 ענה על כל הציפיות, כאשר פרננדז וגאסול נתנו פייט עצום, אבל בסופו של דבר לא הצליחו להתגבר על ווייד ובראיינט, שנתנו לאמריקאים אליפות ראשונה מאז סידני.

בכך שארה"ב תזכה בזהב האולימפי איש לא פקפק, אבל הספרדים הצליחו להוות יריבה ראויה לאמריקאים לאורך כל המשחק וסחפו את הקהל הסיני באחד הגמרים האולימפיים המרתקים. רודי פרננדז (22 נק'), פאו גאסול (21 נק') וההפתעה הנעימה חואן קרלוס נבארו עם 18 נק' הובילו את הנבחרת הספרדית, אולם דויין ווייד (27 נק') ובעיקר קובי בראיינט (20 נק'), עם המהלכים הנכונים ברגעי הקלאץ', הביאו את הזהב לארה"ב.

זה היה צפוי, אבל הדרך מעוררת השתאות. ארה"ב הוכתרה כאלופה האולימפית, אך לא לפני שהתגברה על מכשול עצום. הנבחרת שהרגילה אותנו עם ניצחונות מעל 20 נק' בממוצע, נאלצה לירוק הרבה דם מול הספרדים, שהתעקשו להישאר במשחק בכל מצב. 2.5 דקות לסיום המשחק עמד היתרון האמריקאי על 4 נק' בלבד, אבל קובי התעלה בזמן ועם כמה מהלכי קלאץ' הבטיח את הניצחון לנבחרתו 107-118, שמחזיר לארה"ב תואר גדול ראשון מאז אולימפיאדת סידני 2000. למרות ההפסד, הספרדים יכולים צריכים להיות גאים בתצוגתם הערב. למרות שארה"ב מורכבת מהשחקנים הטובים בעולם שכל אחד מהם מוביל קבוצת NBA, חבורתו של פאו גאסול לא נפלה מהם בשום פרמטר ועם קצת מזל יכולה הייתה גם להדהים את נבחרת החלומות.

הספרדים שרק לפני יומיים ניצחו משחק מאוד קשה מול הליטאים הגיעו מלאי מרץ לגמר האולימפי ולא הראו שום סימני עייפות. האמריקאים אומנם שיחקו את משחק הראן-אנד-גאן האופייני, אבל הספרדים הכו בהם בנשק שלהם. לא עוד ניסיונות לעצור את האמריקאים בהגנה, אלה משחק מהיר שנועד להחזיר בסל מהיר בצד השני אחרי סל. הדבר בא לידי ביטוי בסקור גבוהה שהיטיב עם הקהל, שנהנה מאחד המשחקי הגמר האולימפיים הגדולים, שללא ספק יכנס לפנתיאון הכדורסל העולמי.

משחק הרואי של רודי פרננדז שסיים את המשחק עם 22 נקודות הראה לאמריקאים מדוע מקומו ב-NBA, אולם הסתבכות בעבירות גרמה לספסול ממושך במרבית שלבי המחצית השנייה. מי שתפס את המושכות היה חואן קרלוס נבארו שפתח בחמישייה והיה ההפתעה הנעימה של הגמר. פאו גאסול בעוד יום בעבודה תרם 21 נק', אבל מה אלה לעומת 27 נק' של דוויין ווייד. יותר מכל יזכרו במשחק הזה את קובי שהיה גדול על כולם בזמן האמת וסיים את המשחק עם 20 נק', כאשר 11 מתוכן הוא משיג ברבע האחרון. לא לחינם בראיינט כנראה נחשב היום לשחקן הטוב בעולם.

מהלך המשחק
אחרי שהפתיע את כולם שלשום ופתח את חצי הגמר נגד הליטאים עם ראול לופז, גם הערב שלף אאיטו שפן מהכובע, כאשר כלל בחמישייה את חואן קרלוס נבארו. המשחק שכבר מהדקות הראשונות נפתח בקצב המטורף רק המשיך לקבל תאוצה, ככל שהזמן חלף. נבארו שהשיג את מרבית הנקודות שלו במחצית הראשונה מהקו קבע 17-22 לספרדים. ארה"ב בהובלת דוויין ווייד הגיבה בריצה נגדית ובארבע הדקות האחרונות של הרבע השיגה לא פחות מ-21 נקודות, בדרך ליתרון 31-38 בסוף הרבע הראשון.

קובי בראיינט פתח את הרבע השני עם שלשה וסל מחצי מרחק וכולם כבר ציפו שארה"ב תהפוך את המשחק לעוד תבוסה בדרך לתואר הנכסף. כולם מלבד אאיטו ו-12 חניכיו. לאט-לאט החלו הספרדים לחזור למשחק, פאו גאסול וחימנז הורידו את היתרון לחד-ספרתי, רודי פרננדז שחימם את הידית לקראת סוף הרבע הגיב על כל זיג בזג, ובמחצית ארה"ב מובילה בתוצאה חלומית 61-69.

אאיטו הבין שבקצב הזה לנבחרת שלו יגמרו הכוחות ועבר להגנה אזורית שהורידה את האחוזים של האמריקאים (8-14 לשלוש בהפסקה). פרננדז שספג את עבירתו הרביעית בפתיחת הרבע השלישית הוחלף ע"י נבארו, אולם "לה-בומבה" המשיך במומנטום הספרדי ו-11 נק' שלו ברבע שמרו על הספרדים בפער מספר פוזשנים מארה"ב לאורך כל הרבע השלישי שהסתיים בתוצאה 82-91.

בארץ אומרים שהדרך היחידה לנצח את מכבי תל-אביב היא לפגר בכמה נקודות לאורך כל המשחק ורק ברגעים החשובים לקחת את ההובלה ולהפתיע. אותה הדרך כנראה גם תקפה במשחקים נגד הדרים-טים וספרד ניסתה להיצמד לכלל הזה. גאסול הגדול שלט מתחת לסלים ודאג לשמור על הספרדים בפער מינימלי מנבחרת ארה"ב, כאשר פרננדז שעלה מספסל וחזר להפציץ קבע יתרון 2 בלבד לארה"ב, 8 דקות לסיום הגמר. מייק ששבסקי לא נהנה כאשר ראה את הספרדים נלחמים כמו שוורים, ולקח פסק זמן שהרגיע את חניכיו והגדיל את ההפרש.

3.5 דקות לסיום המשחק, שוב התקרבה ספרד לחלומות וגאסול קבע 99-104 בלבד ללבנים-אדומים. רק שלארה"ב היה את קובי בראיינט, שהתחיל את השואו שלו ומהלך של שלשה ועבירה (חמישית של רודי) קבע יתרון 8. קרלוס חימנז עוד הוריד ל-4, אבל קובי היה פשוט גדול ובמו-ידיו הגיש את הניצחון על מגש של כסף לששבסקי.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();