מוקדמות יורובאסקט 2009 - עדכון יריבות
ספסל ,15/08/2008

בריטניה, שהפסידה אתמול לאסטוניה תגיע ארצה בלי גורדון וכנראה גם ללא דנג. צ'כיה שתסבול מחסרונם של וויטפילד ובארטון כבר ניצחה שני משחקי אימון, ובוסניה, שגברה פעמיים על הונגריה, הפסידה למונטנגרו במשחק היסטורי.

הפסד ראשון לבריטים
נבחרת בריטניה הייתה אמורה להגיע ארצה בשלושה בספטמבר עם שני כוכבי שיקאגו בולס, בן גורדון ולואל דנג. הראשון מביניהם עדיין לא חתם על חוזה, ועקב כך יוותר הקיץ על הלאום החדש, בעוד השני כבר התייצב לאימונים, אבל אתמול התבשר כי ככל הנראה לא יוכל לשחק קמפיין שני ברציפות עם הבריטים עקב בעיות ביטוח.

הסווינגמן בן ה-23, שעם מעל 24 נקודות בממוצע למשחק בקיץ שעבר עזר לנבחרת להעפיל מדרג ב', חתם לאחרונה מחדש על חוזה ארוך-טווח עם שיקאגו. הבולס לא מעוניינים לסכן את שחקנם, שבעונה שעברה סבל מפציעה קלה בגב, ממנה הם חוששים מאוד. עקב כך, הוצב בפני בריטניה, שכבר שילמה 35,000 ליש"ט על ביטוחו מבעוד מועד, סעיף ביטוח אסטרונומי בו לא תוכל לעמוד. כמו שזה נראה כרגע, דנג - בדיוק כמו גורדון ורוברט "טייני" ארצ'יבלד הפצוע - לא יהיה בסגל למוקדמות אליפות אירופה.

אחרי ניצחון קליל על בלגיה ביום הראשון של טורניר קליארי, הפסידה אתמול בריטניה לאסטוניה, 77:70. כריס פינץ', שמחכה גם להתאוששותו של הסנטר אנדרו בטס הפצוע, פתח בחמישייה עם ג'רט הארט (אקס-ג"ש), אנדרו סאליבן, ריצ'ארד מידג'לי, פופס מנסה-בונסו וג'ואל פרילנד.

בריטניה המשיכה את המומנטום מהמשחק נגד הבלגים, ועם התקפה נאה ושוטפת כבר הובילה 33:47 בהפסקה. אלא שג'נאר טאלאס לא התכוון להרים ידיים כ"כ מהר, ועם שתי שלשות שינה את המומנטום. הבריטים קלעו רק 9 נקודות ברבע השלישי, ובעשר הדקות האחרונות התפרקו לחלוטין, 29:14!

פרילנד ומנסה-בונסו הובילו עם 13 כ"א, אבל גם חלקו ביניהם 8 איבודי כדור. ניק ג'ורג' הוסיף 12, ואף שחקן אחר לא קלע מעל 6, כאשר הארט מפליא במיוחד עם יותר איבודים (5) מנקודות (4). הערב תסיים בריטניה את הטורניר במשחק מול איטליה המארחת, שגם היא לא התקשתה במיוחד מול הבלגים.

גם וויטפילד מחוץ לסגל הצ'כי
אחרי שלובוש בארטון החליט לוותר על השתתפותו בקיץ במוקדמות אליפות אירופה, ספגה נבחרת צ'כיה עוד אבידה גדולה, כאשר שחקנה המתאזרח, מוריס וויטפילד, הודיע שלא יתייצב אף הוא לסגל של מיכאל ידזיק מסיבות אישיות.

הרכז האמריקאי בן ה-35.5 מג'ירונה, ששיחק שנים ארוכות בנימבורק ואף מונה לקפטן שלה, קיבל אזרחות ושיחק במדי הנבחרת באליפות אירופה אשתקד. הוא יוחלף בסגל ע"י תומאס סטורנאסקי הצעיר מנבחרת העתודה. צ'כיה תשתתף בטורנירי הכנה בצרפת ולטביה, ותקיים מחנה אימונים מסכם בפרדוביצה לפני פתיחת המוקדמות.

בשבוע שעבר גברו הצ'כים על נבחרת גרמניה ב', 70:80. וולש, בנדה וסטארוסטה קלעו 12 כ"א, נצ'אס וסוקולבסקי הוסיפו 8 כ"א. במשחק השני נגד הגרמנים ניצחו הצ'כים 78:84, אחרי יתרון 15 בהפסקה, כאשר בתומה שיתפו המאמנים בעיקר שחקני ספסל. בנדה קלע 17, סוקולובסקי הוסיף 14 ו-וולש 13.

בסוף השבוע הנוכחי תשתתף צ'כיה בטורניר הכנה בשטראסבורג, בו תפגוש את הנבחרת המארחת, פינלנד ולטביה.

ברמר במקום דומרקאנט
נבחרת בוסניה שומרת על המסורת של השנים האחרונות, וממשיכה להחליף מתאזרח בכל קיץ, כאשר הפעם תורו של ג'יי.אר ברמר מטריומף ליברצי ללבוש את המדים הלאומיים. הנרי דומרקאנט, שהיה המועמד המוביל לתפקיד לפני טרל קאסל, החליט לוותר על התענוג גם הקיץ.

השבוע הפסידו הבוסנים במשחק אימון למונטנגרו החזקה, 79:74. המונטנגרים, במשחקם הבינלאומי הראשון אי-פעם לעיני 4,000 צופים בפודגוריצה, נהנים מסגל חזק מאוד שכולל את ניקולה פקוביץ' שעבר לפנאתינאיקוס, ולאדו שצ'פאנוביץ' הותיק, סלאבקו וראנש הענק (2.29 מ'), המתאזרח עומאר קוק, גוראן ירטין מיודענו ורבים אחרים. נמניה גורדיץ', שחקנה של בודוצ'נוסט, הרגיש בבית, ניצל את היעדרו של ברמר והיה המצטיין בשורות המפסידים עם 22, מירזה טלטוביץ' הוסיף 17 וקינאן באייארמוביץ' 8.

במשחק שנערך אצלה בבית בסוף השבוע שעבר, גברה בוסניה על הונגריה 76:89, עם 17 של גורדיץ', 13 של טלטוביץ', 11 של נסוביץ' ו-10 של יאזבין. יום לאחר מכן נפגשו הקבוצות שוב, וגם הפעם ידם של המקומיים הייתה על העליונה, 71:82. קיקאנוביץ' הרבה עם 16, אופאצ'אק הוסיף 15.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();