יום פתוח בנהריה
אלכס לייבינזון ,14/08/2008

איגוד הכדורסל ערך יום פתוח לעיתונאים שכלל מסיבת עיתונאים עם שחקני הנבחרת מאיר טפירו ועידו קוז'יקרו, מאמן הנבחרת צביקה שרף ועוזרו יורם חרוש ויו"ר איגוד הכדורסל שי שני. בסיום הערב ערכה הנבחרת אימון בעין שרה שהסתיים במשחק פנימי מקוצר. אלכס לייבינזון חזר אחרי יום עמוס בנהריה עם ציטוטים רבים.

היום הוא יום רביעי, 13 לאוגוסט, השעה היא 14:00, המקום הוא מלון פלאזה בנהריה. איגוד הכדורסל ערך מסיבת עיתונאים לכבוד מחנה האימון בנהריה ובה נכחו השחקנים מאיר טפירו, עידו קוז'יקרו ויותם הלפרין, מאמן הנבחרת צביקה שרף ועוזרו יורם חרוש ויו"ר איגוד הכדורסל שי שני.

מסיבת העיתונאים נפתחה עם נאום של יו"ר הכדורסל שי שני שאמר: "לפני פתיחת האימונים הצהרנו שהיעד של הנבחרת הוא לא פשוט, גם הנבחרות האחרות רוצות להגיע לגמר אליפות אירופה בשנה הבאה, אבל עם הסגל הקיים, הצעיר והלוחמני, בהחלט אנחנו מאמינים שאפשר לעשות את זה". שני גם ביקר את תקשורת הספורט שמתעסקת בטפל ולא בעיקר. "את התקשורת יותר מעניינים החוזים של השחקנים ובדוד של שחקן כדורגל שאולי יהיה שחקן, מאשר בנבחרת ישראל בכדורסל". ואף הפתיע כשאמר שישראל מתכננת להגיש מועמדות לארח את אחת מאליפויות אירופה לנבחרות צעירות: "בשנים האחרונות המגמה הייתה שלא להגיש מועמדות לאירוח אליפויות הארץ, אולם אני הודעתי שאחת המטרות שלנו זה כן לארח אליפות שכזאת. שוחחתי בנושא עם ראשי פיב"א. אחרי שמסתיימות כל אליפויות אירופה, לגילאים השונים, צריך להגיש את המועמדות ואנחנו בהחלט מתכננים לעשות את זה. אני בטוח שאנחנו צריכים לארח אליפות שכזאת, רק צריך לקחת בחשבון שאירוח שכזה עולה כמה אלפי יורו ואני לא בונה על זה שהמדינה תעזור לנו. המדינה לא עושה דבר בשביל לעזור לספורט. אבל אנחנו בהחלט נגיש מועמדות, אנחנו ניאבק על מנת לקבל אותה, ואחר-כך נמצא מאיפה להביא את הכסף".

השחקנים המשיכו במסיבת העיתונאים, כאשר קפטן הנבחרת מאיר טפירו היה הראשון שדיבר ואמר: "באנו לנהריה בשביל לעבוד ולהיכנס לכושר כמה שיותר, אנחנו עובדים יחד מתחילת הקמפיין בבורמיו שבאיטליה ומנסים להיכנס לכושר כמה שיותר מהר. יש לנו משימה חשובה וקשה לעלות לאליפות אירופה, ואני מקווה שנצליח להשיג את היעדים שלנו.

עידו קוז'יקרו אף הוסיף: "החיבור מאוד טוב בנבחרת. יש לנו נבחרת בלי אגו, גם השחקנים היותר ותיקים כמו יניב גרין, מאיר טפירו ואני מרגישים חיבור טוב מאוד עם הצעירים, וזה מבורך וכמובן שעם כל האימונים והמחנות שאנחנו עושים, ה"ביחד" שיש לנו תורם לנו רבות. אני מאוד אופטימי בנושא הזה, הנבחרת מכוונת למקום הראשון בבית וזה ריאלי מאוד מבחינתנו. כמובן שזה לא הולך להיות מסע קל, כי אנחנו יודעים איזה נבחרות עומדות מולנו ואנחנו יודעים לקראת מה אנחנו הולכים והשאיפה שלנו היא תמיד לכוון הכי גבוה. יש לנו נבחרת מצוינת, יש לנו צוות מקצועי מצוין ואני מאוד מקווה שנצליח במשימתנו".

יותם הלפרין: "כמו שעידו אמר, אני חושב שהשנה יותר מתמיד אפשר לראות את השילוב בין החבר'ה הצעירים, שאין לי כל ספק שיהיו דומיננטיים בנבחרת, לבין אלה היותר ותיקים. הפוש שנותנים לנו ניצן חנוכי, יוגב אוחיון וניר כהן הוא בדיוק מה שהנבחרת צריכה. אנחנו עובדים מאוד קשה וכל יום משתדלים להשתפר כמה שאפשר. אנחנו עדיין לא איפה שאנחנו רוצים להיות, יש לנו 16 ימים למשחק שהוא החשוב מבחינתנו, אבל גם המחנה בבורמיו וגם המחנה פה שעוד לא הסתיים נתנו לנו המון. יש לנו עוד מחנה באסטוניה ושלשה משחקים בארץ נגד בלגיה, כך שיש לנו לאן להתקדם ועל מה לעבוד, אבל 16 הימים האלה עוברים די מהר".

אחרי השחקנים הגיע תורו של מאמן הנבחרת צביקה שרף לנאום. "המחנה הזה בנהריה, שהוא חלק מתכנית האימונים שלנו, הוא מחנה מאוד חשוב ומועיל. מעבר לזה שאחד התפקידים שלנו באיגוד הכדורסל זה לדאוג לכדורסל בכל הארץ. בנהריה יש קבוצה טובה בליגת העל ואולם מצוין. גם המשחקים שלנו נגד הבלגים יתקיימו לא רק בתל-אביב, אלה גם ברמלה ואשקלון. פנינו לעוד מקומות שבהם היינו רוצים לארח את הנבחרת, אבל הדברים לא הסתדרו".
צביקה התייחס גם ליריבות שלו במוקדמות אליפות אירופה: "גם הנבחרות היריבות שלנו מתכוננות במלוא הקצב, כאשר מחר הבריטים מתחילים מחנה אימון בקליארי שבאיטליה, הצ'כים ישחקו בצרפת, והבוסנים כבר שיחקו שני משחקים מול הונגריה וממשיכים במסכת ההכנות שלהם. כולם נוטים לזלזל בבריטניה, אבל האנגלים קיבלו דחיפה גדולה מפיב"א שנתנה להם לארגן את נבחרת בריטניה שכוללת מלבד אנגליה גם את יתר המדינות של האי הבריטי, כך שלנבחרת יש הרבה מאוד אזרחים שמחזיקים גם בדרכונים אמריקאיים. שני כוכבי NBA בן גורדון ולואל דנג, עדיין לא קיבלו חוזים לעונה הבאה, לכן שוררת אי ודאות סביב ההגעה שלהם לנבחרת. אני סבור שהם כן יבואו בסופו של דבר, כי האנגלים מארגנים את נבחרת הכדורסל שתהיה הנבחרת שלהם באולימפיאדה בלונדון 2012. כל מי שרואה את סגל השחקנים שלהם ומכיר את המאמן שלהם בילי פינץ' יודע שהם יהיו קבוצה רצינית ומסודרת ואם כל זה אנחנו רוצים לנצח אותם. בוסניה היא נבחרת שפגשנו בשני הקמפיינים האחרונים. זאת נבחרת שמתוך שלוש אליפויות אירופה היו בשתיים מהן. יש להם סגל שחקנים מצוין, יש להם מתאזרח ברמר שהוא רכז מצוין. את המשחק האחרון שלנו בסרייבו בו הובסנו, אני לא אשכח לעולם, לא מבחינת האווירה ולא מבחינת המשחק, כך שמצפה לנו מפגש מאוד קשה איתם. גם הצ'כים קידמו את הכדורסל שלהם, ויש להם נבחרת טובה. כך שכל שלושת הנבחרות הן נבחרות מכובדות. אנחנו עושים סקאוטינג על כל אחת מהן, נאסוף את כל מה שאנחנו יכולים עליהם, נבחרת בריטניה תתחיל מחר את טורניר קליארי באיטליה וארז ביטמן יעקוב אחריהם. בזמן שנשחק באסטוניה, נבחרות אנגליה ובוסניה ישתתפו בטורניר בקוניה וגם לשם נשלח את מתן חרוש. הכדורסל זה ענף הספורט מס' 1 בישראל. אם כל הביקורת שיש, אנחנו ענף ספורט מכובד שעובד קשה. אני הראשון שתמיד רוצה עוד ושואף ליותר. המטרה של כל צוות המאמנים ואנשי איגוד הכדורסל היא לייצג את הענף בכבוד ואחד הדברים שאנחנו מקווים להם הוא שההיכל יהיה מלא, כי יש חשיבות לביתיות. לפני שנתיים פיב"א הגלתה אותנו לבולגריה ובגלל אובדן הביתיות נאלצנו להתמודד במשחקי ההזדמנות האחרונה. באותם המשחקים קיבלנו את הביתיות בחזרה ולא הפסדנו אף משחק בנוקיה, ואני מקווה שזה גם מה שיהיה פה".

על ההכנות עד כה אמר צביקה: "ערכנו מחנה אימונים יוצא מן הכלל בבורמיו, אחרי זה התאמנו שבוע בהדר יוסף. עכשיו הגענו לנהריה. להוציא בעיות אישיות שקורות לבני אדם, הייתה פה עבודה יוצאת מן הכלל בנבחרת. זהו השבוע האחרון שבו אנחנו עובדים במתכונת הזאת, בשבוע הבא יהיו לנו שלושה משחקי אימון נגד הבלגים וצריך להודות לאיגוד הכדורסל על ארגון המשחקים. אנחנו משחקים בשלושה מגרשים: הדר יוסף, רמלה ואשקלון, כאשר הכניסה למשחקים תהיה בחינם. בשלישי לספטמבר אנחנו מתחילים קמפיין מאוד קשה, ההכנה שלנו ב-45 ימים לפני המשחק הייתה מתוכננת ומתוכננת גם הלאה. עד לרגע זה אנחנו עומדים באחוז מאוד גבוה של הצלחה בתוכנית שלנו".

צביקה התייחס גם לגבי דור העתיד: "יש לנו חמישה שחקנים צעירים בנבחרת שהכניסו הרבה אנרגיה חיובית ורוח טובה. זה עדיין לא שלב הסיכומים אבל אנחנו כל הזמן שואפים ומכוונים להרכבים של נבחרת וחילופי המשמרות בנבחרת. כל ילד שמגיע לנבחרת הקדטים האזורית ועד שהוא מגיע לנבחרת ישראל אנחנו בוחנים אותו ומכירים אותו בכל שלבי ההתפתחות שלו. בשנתיים האחרונות השתתפנו פעמיים בטורניר אמסטרדם וזה נתן לנו תמונה גדולה מאוד על שחקנים שמועמדים להצטרף לנבחרת ישראל וחלק אף קנו את מקומם באותו טורניר. השחקנים החשובים של הנבחרת הנוכחית הגיעו אליה דרך טורניר אמסטרדם".

על סירובם של חלק משחקני הנבחרת: "לפני שהנבחרת התכנסה היו הרבה דיבורים על אלה שלא רוצים לבוא, ה"משתמטים" וכל מיני כינוים אחרים. טל בורשטיין היה פצוע, דרור חג'ג' לא רצה לשחק בנבחרת, לליאור אליהו היו בעיות בעניין אישי בעניין שלי ולא שהוא לא רצה להיות בנבחרת. אז זה לקח את כל תשומת הלב, אבל כל 15 השחקנים שהגיעו לנבחרת נראו מקופחים משום שלא הראו את הרצון, ההקרבה שלהם והנתינה שלהם. מאז שהתחילו להתאמן הם מקבלים תשומת לב טובה ועושים עבודה נהדרת, היו לנו שלושה שבועות של אימונים קשים, ושחקן שאין לו רצון, הקרבה ונתינה כל כך גדולה לא יכול לעמוד בדברים האלה. בשביל לשחק בנבחרת אתה צריך לאהוב את נבחרת ישראל, אתה צריך לאהוב את הכדורסל, אבל אתה צריך להקדיש את הזמן שלך על חשבון משפחה ודברים אחרים. כל מי שנמצא כאן עושה את זה".

על הקפטן מאיר טפירו אמר: "מאיר הוא כשחקן הכי חשוב בנבחרת. אני מכיר אותו יותר טוב מכולם. ברור שהוא לא יכול להיות בכושר או בצורת האימונים של יוגב אוחיון הצעיר ממנו ב-10-12 שנים, אבל מאיר עובד נהדר. הוא מכוון להיות בורג מאוד מרכזי בנבחרת, בטח בדקות קשות, בטח במהלכים מכריעים, בטח תחת לחץ, ואני מאוד מרוצה מהכושר שבו הוא נמצא".

על סיכויי הנבחרת להעפיל לאולימפיאדת 2012: "אנחנו עובדים במסגרת הפרוייקט האולימפי על הגדלת מעגל השחקנים. העבודה של הנבחרות הצעירות תורמת להגדלת כמות השחקנים הישראלים הטובים. עדיין לא הוחלט כמה קבוצות ישתתפו באולימפיאדה הבאה, וכמה מקומות תקבל אירופה. אליפות אירופה שתערך ב2011, ועדיין לא החליטו היכן היא תתקיים, תהיה זאת שתקבע מי וכמה יעלו לאולימפיאדה. הדברים עדיין רחוקים, אבל אנחנו נעשה הכול בשביל לנסות ולעמוד במטרה הזאת שהיא לא פשוטה".

יורם חרוש חרוש עוזר מאמן הנבחרת וגם המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות אמר: "יש בנבחרת הזאת שילוב של כמה דורות וזאת החוזקה שלנו. הנבחרות הצעירות שלנו נמצאות כבר שנים רבות בדרג א'. רק השבוע חזרו שתי נבחרות מאליפות אירופה, ולא תמיד מעריכים ניצחונות על נבחרות כדורסל כמו סרביה וליטא שהן מעצמות כדורסל. זאת המסגרת שמוציאה את היוגב אוחיון או עמרי כספי הבא".

מנהל הנבחרת, מומו לוצקי, הודה גם לאנשי נהריה על עזרתם בהכנת המחנה: "אני רוצה להודות לראש עיריית נהריה ג'קי סבג ובנו אבי על העזרה שלהם, הם סיפקו לנו את מתקן הספורט. כמו כן אני רוצה להודות ליורם פדידה מנהל האולם".







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();