פניני, פושט את המדים האדומים



פניני חוזר לצהובים
ספסל ,14/07/2008

הפורוורד סיכם במדי קבוצת נעוריו לארבע שנים, כאשר בראשונה שבהן, כיוון שיכל להשתחרר מירושלים רק לאירופה, צפויה מכבי להשאילו לז'לגיריס קובנה.

אתמול החתימה מכבי את רודני ווייט

יום אחרי שאיבדה את ג'יימי ארנולד שחתם בבולוניה, נפרדת הפועל ירושלים גם מגיא פניני. הפורוורד, ששיחק בשנתיים האחרונות באדומים, חתם במכבי ת"א לארבע שנים. כיוון שחוזהו הנוכחי בבירה מאפשר לו לעזוב רק לאירופה, ישאילו אותו הצהובים ככל הנראה לז'לגיריס קובנה, כאשר גם אמסטרדם, אלופת הולנד אותה מאמן אריק שיבק, מעוניינת לקלוט אותו.

פניני גדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א, איתה זכה באליפות וגביע המדינה לנוער בעונת 00/01. את הקריירה החל כנער פוסטר במכבי רעננה, שהתפרסם כאשר קלע את הסל הראשון בקריירה שלו מחצי מגרש, והעניק לקבוצתו ניצחון דרמטי על מ.כ. חיפה ברוממה.

בעונתו השניה התאחדה הקבוצה עם הרצליה והפכה לבני השרון, ופניני הפך לשחקן משמעותי יותר ויותר מעונה לעונה, כאשר ב-2005 הוא נבחר לחמישיית הישראלים המצטיינים ומוביל כקפטן את הקבוצה המאוחדת לגמר גביע המדינה. עונה לאחר מכן כבר רשם 12.3 נקודות בממוצע, נבחר לשחקן המשתפר בליגה, ועבר להפועל ירושלים.

במדי האדומים הוא נאלץ לפלס את דרכו מלמטה, אבל אחרי שחרורו של תמאר סליי ופציעתו של מתן נאור, שוב חזר למוקד העניינים, ובגמר הפיינל פור כבר פתח בחמישייה. העונה רשם שיאי קריירה של 13.9 נקודות ו-3.2 אסיסטים בממוצע למשחק, וזכה עם ירושלים בגביע שני ברציפות.

פניני, שהיה ההפתעה הנעימה של נבחרת ישראל באליפות אירופה בקיץ שעבר, מיצב את עצמו כשחקן מוביל גם בליגה, ולמרות הניסיונות החוזרים ונשנים של ירושלים להשאירו ולשדרג את שכרו, היה נחוש בדעתו לעזוב. ע"פ חוזהו, התאפשר לו לעזוב רק לאירופה ורק עד ה-20 בחודש, וכך אכן קרה.

יהיה מעניין לראות כיצד יתקבל השחקן, שהיה מבוקש מאוד בליגה הספרדית, ביד-אליהו, אחרי שתי תקריות עם מכבי בעונה שעברה. בראשונה ביצע פאול גס ומכוער בגמר גביע ווינר על ליאור אליהו, שגרם לצהובים לאבד עשתונות. בשניה סימל לקהל בהיכל לשתוק מספר פעמים במשחק בסיבוב השלישי בין ירושלים למכבי, בו ניצחו המארחים בסופו של דבר.


פניני, מימיו בנוער של מכבי ת"א






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();