בדאלונה זכתה ביול"ב קאפ
אלכס לייבינזון ,13/04/2008

בשקט בשקט, כמעט בהחבא, זכתה הערב חובנטוד בדאלונה הספרדית בגביע היול"ב לאחר נצחון 59-74 בגמר כל ספרדי מול ג'ירונה. רודי וריקי חוגגים תואר ואלכס לייבינזון מסכם את סוף השבוע של פיינל 8 גביע היול"ב

הרחק מאור הזרקורים של התקשורת הישראלית, נערכה בסוף שבוע זה תחרות הפיינל 8 של גביע היול"ב. בזמן שכל התקשורת חגגה את עלייתה של מכבי "עלית" תל-אביב לפיינל פור של היורוליג, נאספו באיטליה 8 הקבוצות הטובות של המפעל המשני על מנת להכריע את זהות מחזיקת הגביע החדשה, כאשר בנוסף ליוקרה שבדבר תזכה אלופת המפעל גם בכרטיס כניסה למפעל הבכיר של אירופה – היורוליג.

שלוש קבוצות ספרדיות (ולנסיה, חובנטוד וג'ירונה), שתי רוסיות (דינאמו מוסקבה וקאזאן), שתי טורקיות (גלאטסראיי ובשיקטאש) וגם קבוצה פולנית זגורזלאץ טורוב נאספו בטורינו לארבעה ימים עמוסים של כדורסל. הביקורת על הארגון נשמעה מכל הכיוונים. ראשית הקבוצות נאלצו לשחק שלושה משחקים בארבעה ימים, ובעוד שלחלק מהקבוצות התמזל המזל והן שיחקו את משחק רבע הגמר ביום חמישי וקיבלו יום מנוחה למחרת, הקבוצות ששיחקו ביום שישי לא זכו ללוקסוס הזה, כך שדינמו מוסקבה וג'ירונה נאלצו לשחק שלושה משחקים בשלושה ימים. רמת המשחק הושפעה באופן ישיר מהלו"ז הצפוף הזה והמאמנים נאלצו לתכנן את הדקות של השחקנים שלהם כך שיישאר להם כוח לעמוד על הרגליים למחרת. בסופו של דבר הקבוצה עם הסגל העמוק ביותר גם זכתה בתואר. בנוסף לזה גם השיווק של התחרות היה נתון לביקורת צולבת. למרות שההיכל הפלאוולה(palavela) המפואר מכיל רק 8250 מקומות ישיבה, כמות הקרחות שביציעים לא הייתה מביישת את הליגה הישראלית.

אבל נניח את הביקורות לצד. למרות כל המגרעות שבארגון, הכדורסל עצמו היה מעניין ומותח. מלבד הניצחון הקליל של דינאמו על זרוזלאץ טורוב המפתיעה, יתר המפגשים סיפקו לכל חובבי הכדורסל האירופי משחקים מותחים ומעניינים. ערוץ יורוספורט 2 העביר את כל משחקי הפיינל 8 בשידור ישיר ל43 מדינות העולם ויותר מ24 מיליון צופים יכולים היו להנות מסוף שבוע של כדורסל משובח. חובבי הכדורסל בארץ נאלצו, כרגיל, להסתפק בשידור נטטקסט בהאינטרנט.

הערב (ראשון) הגיע אירוע השיא של גביע היול"ב, כאשר הגמר כל ספרדי הפגיש בין אקאסביו ג'ירונה לחובנטוד בדאלונה. חובנטוד נותנת עונה אדירה ותופסת את המשבצת השניה בטבלה הספרדית, כאשר רק ריאל מדריד החזקה לפניה, בעוד שג'ירונה מאיישת את המקום השביעי בליגה הספרדית החזקה. ג'ירונה הנתמכת ע"י חברת נדל"ן אקאסביו בנתה קבוצה איתנה ומגוונת. בסגל שלה ניתן למצוא את אריאל מקדונלד המנוסה שרוצה לשים גביע נוסף בארון, פרננדו סן אמטריו שפרץ העונה ועוד נשמע רבות על הבחור הצעיר הזה, וכמובן האיש של ג'ירונה – מארק גאסול שהעונה מוכיח שהוא כבר לא רק האח של פאו.

אבל עם כל הכבוד לג'ירונה, עיניי כל המומחים בתחרות היו מופנים לחובנטוד בדאלונה, או יותר נכון לאחד מהשחקנים שלה – ילד הפלא הספרדי ריקי רוביו. הילד רק בן 17 ומה כבר לא נאמר עליו. כבר בשנת 2005 הוא הלהיב את הצופים בליגה הספרדית הבכירה והציג בגרות של שחקן בגיל 30. לשמחתנו החוקה בNBA מגבילה את גיל הנבחרים בדראפט ל-19, כך שיש לנו עוד שנתיים לפחות להנות ממנו. בנוסף עליו גם לובוש בארטון הוותיק, רודי פרננדז הצעיר והמבטיח וג'רום מויסו הכשרוני ניסו להביא לחובנטוד את הגביע היחיד שעדיין אין לה בארון.

בליגה הספרדית הקבוצות קיימו שני מפגשים, כאשר כל אחת שמרה על הביתיות, מה שהבטיח לנו משחק מותח ומעניין. פתיחת המשחק הייתה שייכת לג'ירונה. פתיחה גדולה של איבן רודנוביץ' העלתה את האדומים ליתרון 2-12 בפתיחה. התעוררות של רודי פרננדז ודמונד מאלט משכו את חובנטוד חזרה למשחק ובפתיחת הרבע השני עבר היתרון לסגנית מוליכת הליגה הספרדית. ג'ירונה שזהו משחקה השלישי בשלושה ימים התקשתה לעמוד בקצב של יריבתה והגנת בדאלונה עצרה את יריבתה על 6 נקודות בלבד ברבע השני, בדרך ליתרון 27-34 במחצית.

אריאל מקדונלד שסבל מיום איום מחוץ לקשת סוף סוף איפס את הידית וצ'אקה שלו מחוץ לקשת בתילת הרבע השלישי צימצמה את היתרון ל-6 בלבד. רק שזאת הייתה הבלחה היחידה של ג'ירונה ברבע זה. רודי פרננדז השתלט על המשחק לגמרי ופראן לביניה קבע יתרון חלומי של 21 נק' לבדאלונה בסוף הרבע השלישי. מארק גאסול פשוט התקשה לעמוד על הרגליים ובלעדיו לג'ירונה לא היה שום סיכוי לחזור למשחק. חובנטוד המשיכה לדרוס את יריבתה והשאלה היחידה שנותרה פתוחה הייתה לא מי תנצח את המשחק, אלה באיזה הפרש הוא יסתיים. דמונט מאלט החליט לא לרחם, צלף מכל מקום, בדרך לתוצאה חלומית 54-79 בסיום המשחק.

חובנטוד בדאלונה זוכה בצדק רב בגביע יול"ב ומבטיחה השתתפות ביורוליג בעונה הבאה. רודי פרננדז זכה בMVP של הפיינל 8 והניף את גביע. מוקדם יותר העונה זכו חניכיו של רנסס בגביע המלך הספרדי, ולאחר הזכיה הערב, נותרה לחובנטוד משימה אחת להשלים בעונה חלומית שכזאת.

גיבור הערב דמונט מאלט: "הגנה מנצחת משחקים שכאלה וזה מה שעשינו הערב. ג'ירונה קבוצה מצויינת, הם ניצחו אותנו בליגה במפגש האחרון ותמיד יש בינינו יריבות אדירה. הערב נקמנו בהם ובגדול, אבל אל תתנו ליתרון זה לבלבל אותכם ההפרשים בינינו הם לא כאלה גדולים".

הMVP של הפיינל 8 וקפטן בדאלונה, רודי פרננדז: "ההגנה והספסל שלנו עשו את ההבדל הערב. אני מודה לחברים שלי על המשחק הנהדר. עשינו משהו בלתי יאמן. שנה הבאה מצפה לנו יורוליג וניתן שם את המקסימום".







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();