שוב בוסניה, הפעם עם צ'כיה ובריטניה
ספסל ,16/02/2008

הדרך לאליפות אירופה 2009 תעבור שוב במפגש עם בוסניה, שהפכה ליריבה קבועה. מלבדה תצטרך ישראל לעבור גם את צ'כיה ובריטניה, שמתכוננת לאולימפיאדת לונדון ועשויה לטרוף את הקלפים. הוגרלו גם יריבות הנבחרות הצעירות לאליפויות הקיץ. ישראל תפתח נגד בריטניה בבית, תצא לשלושה משחקי חוץ רצופים ותסיים בבית מול בוסניה וצ'כיה.

הגרלת הבתים וסדר המשחקים לאליפויות אירופה 2009, מהבוגרים ועד הקדטים, נערכה היום בונציה, איטליה. את ישראל ייצג בהגרלה מזכ"ל האיגוד, יהודה שיקמה.

17 הנבחרות מדרג א' שובצו לארבע בתים, שלושה מהם עם ארבע נבחרות והרביעי עם חמישה. מנצחות כל בית יעפילו לאליפות אירופה יחד עם שלוש הסגניות הטובות ביותר, בעוד כל היתר ילכו למשחקי ההזדמנות האחרונה, אשר המנצחת בו תקבל את הכרטיס ה-16 והאחרון.

שמונה נבחרות כבר הבטיחו העפלתן ליורובאסקט 2009 שיערך בפולין: המארחת, אלופת אירופה רוסיה, סגניתה ספרד וליטא - שלושת האחרונות ישחקו הקיץ בבייג'ין. יוון, גרמניה, קרואטיה וסלובניה, שהעפילו לרבע הגמר בקיץ שעבר ויאבקו בטורניר הקדם-אולימפי ביוון הקיץ, קיבלו אף הן כרטיס חופשי לאליפות.

ישראל הוגרלה לבית ד' יחד עם צ'כיה, בוסניה ובריטניה. את שתי היריבות הראשונות מכירה הנבחרת מצוין, לאחר שעברה אותן בטורנירי ההזדמנות האחרונה הקודמים, אבל דווקא אחרי היריבה מדרג ד', בריטניה, היא תצטרך לעקוב מקרוב.

הבריטים, שעד כה הופיעו כאנגליה והפעם מייצגים את כל הממלכה כהכנה לטורניר הכדורסל באולימפיאדת לונדון ב-2012, כבר החלו בגיוס שחקנים. בשנה שעברה הם העפילו לדרג א' אחרי שהביסו את שוויץ במשחקי הפלייאוף.

כריס פינץ', שעשה עבודה גדולה בברי הבלגית בעבר, זימן לסגל את לואל דנג, כוכב שיקאגו בולס, והאחרון דאג להביס את חברו לשוורים, ת'אבו ספולושה, ב-34 הפרש כבר במשחק הראשון.

פינץ' מתכוון לזמן בקרוב גם את ג'ואל פרילנד ופופס מנסה-בונסו, ובריטניה חייבת להוכיח שהיא שווה את הכרטיס האוטומטי לטורניר האולימפי, כיוון שפיב"א כבר טרחה להבהיר לה שהוא לא יגיע בכל מקרה.

בסגל הבריטי ניתן למצוא גם את צמד הענקים אנדרו בטס (2.23 מ') ורוברט ארצ'יבאלד המנוסים, ואת רוג'ר האגינס הותיק שלא ברור האם ימשיך לשחק. מלבד דנג, מסתובבים ב-NBA ובאירופה שחקנים רבים עם אזרחות בריטית, ויהיה מעניין לראות אם איזה סגל היא תגיע ארצה.

מדרג ב', נראה שישראל הגרילה דווקא את אחת היריבות היותר נוחות, ולכל הפחות יכולה להתנחם בכך שלא תצטרך להיאבק מול סרביה וטורקיה. הצ'כים הצליחו לחזור ליורובאסקט בקיץ שעבר לראשונה מזה שמונה שנים, אך סיימו במקום האחרון בבית של ליטא, גרמניה וטורקיה במאזן 3:0.

ירז'י וולש ולובוש בארטון, שהובילו את הנבחרת גם ב-1999, הם עדיין שמות המפתח, ומלבדם אפשר לציין גם את מוריס וויטפילד המתאזרח שעזב בשנה שעברה את נימבורק אחרי מספר שנים והצטרף לאחרונה לג'ירונה כמחליפו של אריאל מקדונלד. פטר בנדה, הסנטר של מולי קצורין בנימבורק, הוא הכוכב העולה בשנים האחרונות והעונה בגביע יול"ב הוא רושם 8.8 נק' ו-5.6 ריב'.

בוסניה, שהפסדיה לישראל ומקדוניה בהזדמנות האחרונה קטעו לה רצף של חמש אליפויות אירופה רצופות, כבר מכירה את ישראל מצוין. היא תיפגש עם ישראל קיץ רביעי ברציפות, וכזכור, לא תמיד ידינו הייתה על העליונה.

מירזה טלטוביץ' צפוי להוביל את הנבחרת, בה ישחקו גם קינן באייראמוביץ' מריטאס ויסמין הוקיץ' מלובליאנה. לבוסנים מספר רב של מתאזרחים, והבחירה בעמדה זאת תהיה חשובה מאוד, כאשר בקיץ האחרון החליף טרל קאסל המאכזב את הנרי דומרקאנט.

בקיץ שעבר סבלה בוסניה מריבים רבים בין ננאד מרקוביץ' ליתר השחקנים, ודאמיר מרשיץ' הותיק אף הודיע כי לא יחזור לשחק במדים הלאומיים תחתיו. הקיץ ינסו לאסוף שם את השברים, ובכל מקרה, מסארייבו יתקשו כל נבחרות הבית לחזור עם ניצחון.

סדר המשחקים
מחזור 1, 3.9: ישראל - בריטניה, צ'כיה - בוסניה
מחזור 2, 6.9: בוסניה - ישראל, בריטניה - צ'כיה
מחזור 3, 10.9: צ'כיה - ישראל, בריטניה - בוסניה
מחזור 4, 13.9: בריטניה - ישראל - בוסניה - צ'כיה
מחזור 5, 17.9: ישראל - בוסניה, צ'כיה - בריטניה
מחזור 6, 20.9: ישראל - צ'כיה, בוסניה - בריטניה

יתר הבתים
א': איטליה, סרביה, בולגריה, הונגריה ופינלנד
ב': פורטוגל, לטביה, מקדוניה ואסטוניה
ג': צרפת, טורקיה, אוקראיינה ובלגיה

מלבד הגרלת המוקדמות לאליפות אירופה לבוגרים, נערכה היום בונציה הגרלת הבתים לאליפויות אירופה הצעירות. נבחרת העתודה, היחידה מבין הצעירות ששובצה כראש בית עקב ההצלחה באליפות שעברה, הוגרלה לבית ב' של אליפות אירופה שתיערך בריגה, לטביה, יחד עם גאורגיה, טורקיה ואיטליה.

נבחרת הנוער הוגרלה לבית א' באליפות אירופה שתיערך באמאליאדה ופירגוס ביוון, יחד עם המארחת, בלגיה וספרד. נבחרת הקדטים הוגרלה לבית ד' של אליפות אירופה שתיערך בקייטי ופסקארה באיטליה, יחד עם רוסיה, גאורגיה וצרפת.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();