יול"ב: ירושלים נגד בשיקטאש
ספסל ,28/01/2008

הגרלת גביע יול"ב קבעה להפועל ירושלים מפגש בהצלבה עם הבלתי-מנוצחת היחידה במפעל מטורקיה. אם תעבור אותה, היא עשויה לפגוש בשמינית הגמר את מריו אוסטין ובנטון. מרקוביץ' שבר את אפו.

הגרלת "הדרך לטורינו" נערכה היום בברצלונה, וקבעה את משחקי ההצלבה בגביע יול"ב עד תום העונה. הפועל ירושלים, ששובצה לדרג הרביעי והאחרון, תפגוש בשלב 32 הגדולות את בשיקטאש הטורקית, הקבוצה היחידה בתולדות המפעל שסיימה את השלב המוקדם במאזן של 100%.

אם תצליח להפתיע את בשיקטאש, תפגוש בשמינית הגמר, שוב ללא יתרון ביתיות, את המנצחת בין בנטון טרוויזו האיטלקית של מריו אוסטין והכוכב האדום בלגרד.

בשיקטאש סיימה את בית ב' במאזן מושלם 0:10, עם הפרש ניצחון ממוצע של 11.9 נקודות. יש לסייג ולומר שהיה מדובר באחד הבתים היחסית נוחים במפעל, עם ונטספילס, קלן, שאלון, אוברנסה וז'לז'ניק שנחלשה העונה מאוד ביחס לסגל שהצעיד אותה אשתקד לחצי גמר המפעל.

ארגין עתמאן הוא המאמן של הקבוצה, בה משחק אקס-גליל עליון, הגארד הפורטו-ריקני כריסטיאן דלמאו שרושם העונה 12.0 נקודות למשחק. הקלעים המובילים של הקבוצה הם פרסטון שאמפרט (17.1 נק') ששיחק בשנים האחרונות באיטליה, בין היתר אצל דייויד בלאט בטרוויזו, וקאיה פקר (16.3) הטורקי שחוזר משנה מאכזבת בטאו ויטוריה.

מתחת לסל משלים את פקר סאנדרו ניצ'ביץ' הקרואטי (2.10 מ'), שרושם 12.2 נקודות למשחק, בעוד ריק אפודאקה משלים עם דלמאו קו אחורי פורטו-ריקני לא יציב במיוחד, אבל אקספלוסיבי ומסוכן למדי. עם זאת, בשלבי ההצלבה צפויה הקבוצה להתחזק מאוד, עם פרדראג דרובניאק שלא הורשה לשחק בעונה הרגילה כיוון שכבר שיחק בה עם ג'ירונה. הסרבי הותיק לא הסתדר בספרד, אבל הניסיון והאיכות שלו בצבע צפויות ליצור לירושלים בעיות גדולות, כפי שלמדה מכבי ת"א שהפסידה לפרטיזן בלגרד שלו אשתקד.

השחקן הבולט ביותר מהספסל הוא סינאן גולר המקומי, ואת הרוטציה משלימים צבאר אוזר האגרסיבי, מהמט יגמור וארקן וייסלוגלו ששיחק בעבר באפס פילזן. בליגה הטורקית מדורגת הקבוצה של עתמאן במקום השלישי במאזן 5:13, בדיוק כמו גלאטאסריי ואפס פילזן שמתחתיה ופנרבחצ'ה שמעליה. היא מרוחקת משחק אחד מטלקום אנקרה המובילה.

את העונה פתחה הקבוצה, אז עדיין ללא פרדראג דרובניאק שהצטרף רק לפני כחודש, עם שני הפסדים, אבל בהמשך התאוששה עם חמישה ניצחונות רצופים, כולל 77:93 בחוץ על פילזן. לאחרונה התדרדרה שוב עם תבוסה לטלקום ב-21 הפרש והפסד שני העונה לקרשיאקה, אבל במחזור האחרון גברה על מוטלו מהתחתית, 95:100 עם 33 נקודות של שאמפרט ו-25 של פקר.

עוזרו של עתמאן אגב הוא אופוק סאריג'ה, ששיחק שנים ארוכות באפס פילזן ואפילו עבר קדנציה קצרה בבני הרצליה לפני מספר שנים. ההיסטוריה של בשיקטאש נגד ישראליות לא מרשימה במיוחד, ובביקורה האחרון בארץ לפני שלוש שנים היא הובסה 83:61 בקרב על המקום הראשון, אך במשחק ממנו נעדר כוכבה אז, ראטקו וארדה.

בעונת 01/02 היא גברה על רעננה בבית אך הובסה בארץ ב-18 הפרש, שנתיים קודם לכן הפסידה פעמיים בהפרשים קטנים לגליל עליון בגביע קוראץ' ובעונת 96/97 רשמה ניצחון והפסד מול הפועל חולון. בסה"כ מאזנה נגד ישראליות עומד על 5:3, והיא מעולם לא ניצחה בארץ.

מאמן הקבוצה, דו שמיר, התייחס לתוצאת ההגרלה ואמר לאתר הרשמי של הפועל ירושלים: "כל הקבוצות שסיימו את שלב הבתים במקום הראשון הן קבוצות חזקות ולכן אי אפשר להגיד שקיבלנו הגרלה נוחה. בשיקטאש סיימה את השלב הראשון עם מאזן חלק ובלי הפסדים והמשימה לא תהיה קלה. בכל מקרה אנחנו חדורי אמונה ומקווים לעבור לשלב הבא".

המשחק הראשון יערך במלחה ב-19 בפברואר, והגומלין שבוע לאחר מכן בחוץ. משחקי שמינית הגמר יערכו בתאריכים 11 ו-18 במרץ, כאשר שמונה המנצחות יעפילו לפיינל 8 שיערך השנה בטורינו בין העשרה וה-13 באפריל.

קפטן הקבוצה, ארז מרקוביץ', שמצטיין בתקופה האחרונה ורשם אתמול 13 נקודות ו-12 ריבאונדים (6 בהתקפה) בניצחון על בני השרון, שבר את אפו לאחר עבירה של קוקי בלצ'ר. בבדיקה שעבר הבוקר התברר שהוא יאלץ לעבור ניתוח.

מרקוביץ', ששבר את האף גם בקיץ באליפות אירופה אותה נאלץ לעזוב במהלכה, החליט לדחות את הניתוח לאחרי שבוע משחקי הגביע. בינתיים הוא ימשיך להתאמן כרגיל, וכרגע הוא לא יזדקק לחזור ללבוש מסכה על פניו.

יתר המשחקים
1. דינאמו מוסקבה - ורוצלאב
2. ונטספילס - אקדמיק סופיה
3. בי.סי. קייב - אוסטנד
4. זגורזלץ' - נימבורק
5. ג'ירונה - שאלון
6. בודוצ'נוסט - ורשאץ'
7. טלקום אנקרה - קאזאן
8. טריומף ליברצי - ארטלנד
9. חובנטוד בדאלונה - גמונדן
10. חימקי מוסקבה - קלן
11. זאדאר - מאריופול
12. ואלנסיה - פאניוניוס
13. בשיקטאש - הפועל ירושלים
14. בנטון טרוויזו - הכוכב האדום בלגרד
15. גלאטאסריי - וילרבאן
16. גראן קנאריה - בוסנה סארייבו

שמינית הגמר
17. מנצחת משחק מס' 1 - מנצחת משחק מס' 2
18. מנצחת משחק מס' 3 - מנצחת משחק מס' 4
19. מנצחת משחק מס' 5 - מנצחת משחק מס' 6
20. מנצחת משחק מס' 7 - מנצחת משחק מס' 8
21. מנצחת משחק מס' 9 - מנצחת משחק מס' 10
22. מנצחת משחק מס' 11 - מנצחת משחק מס' 12
23. מנצחת משחק מס' 13 - מנצחת משחק מס' 14
24. מנצחת משחק מס' 15 - מנצחת משחק מס' 16






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();