ישראל צריכה אותך!
צילום: מוטי קלינגר



המטרה: פולין 2011
אורלי קלינגר ,08/08/2010

הערב, יום חמישי, תפתח נבחרת הנשים של ישראל את קמפיין 2010 במוקדמות אליפות אירופה (17:45, זיסמן, ישיר בערוץ 1). שנה אחרי ההופעה בלטביה ושנתיים אחרי קמפיין המוקדמות המדהים של 2008, ישראל הוגרלה לבית קשה אבל הציפיות ברורות – יורובאסקט שלישי ברציפות.
כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת הקמפיין – בפנים.

דע את היריבה - סרביה

דבר המאמן

ישראל שייכת - מבט לקמפיין האחרון


שיטת המשחקים
18 נבחרות חולקו ל4 בתים של 4 ו-5 קבוצות.
שתי הראשונות בכל בית יעלו אוטומטית לאליפות אירופה שתיערך בפולין ב2011.

הקבוצות שלא יעלו אוטומטית ישחקו בקיץ הבא בטורניר ההזדמנות האחרונה. הקבוצות שיסיימו אחרונות בכל בית יתחרו נגד הירידה.

לוח המשחקים – בית ב'
12.8, סרביה, בית
17.8, לטביה, חוץ
20.8, רומניה, חוץ
23.8, סרביה, חוץ
26.8, לטביה, בית
29.8, רומניה, בית

בעיקר בזכות לטביה ולא במעט בזכות סרביה, וכן גם בזכות העובדה שישראל נחשבת כיום כאופציה לגיטימית להיכנס ל16 הגדולות של היבשת, בית ב' נחשב לקשה ביותר מבין הארבעה. לטביה כידוע היא אחת מהנבחרות הטובות ביבשת בשנים האחרונות, נבחרת ששיחקה באולימפיאדת בייג'ינג' וסיימה רביעית באירופה ב2007. הן לא עמדו בלחץ אצלן בבית בקיץ הקודם ונדחקו למקום השביעי ולמוקדמות. סרביה היא כוח עולה באירופה עם דור צעיר מצוין, העפילה לשתי אליפויות אירופה האחרונות ומאד הרשימה במשחקי האימון. רומניה נראית קצת פחות טוב על הנייר, אבל בהחלט לא משחק שניתן להקל בו ראש.

בקיצור, בלגאן. אבל להזכירכם גם ב2008 עם ליטא ואוקראינה לא חשבנו שנקצור שושנים.

"קשה לדעת", אמר אלי רבי לגבי יחסי הכוחות בבית. "בעבר היו לנו הערכות והופתענו. סרביה במשחקי ההכנה נראות נהדר. לטביה מצוינת, אותה אנחנו מכירים. רומניה הן סוג של סימן שאלה ובתקופה האחרונה הן בירידה, אבל אסור לנו לזלזל. אנחנו כנבחרת בבעיה כשאנחנו מרגישים פייבוריטים", המשיך רבי. "אנחנו לא פייבוריטים נגד אף נבחרת אבל יחד עם זאת המטרות ברורות לכולם, אנחנו רוצים לסיים בין שני המקומות הראשונים ואני מקווה שנעשה את זה".

המצב האחרון בו ישראל הרגישה פייבוריטית היה לפני שנתיים במשחק האחרון של הקמפיין, בו ניצחון ביתי על בריטניה היה כל מה שצריך כדי לסיים ראשונות בבית. אחרי שישראל ניצחה בבריטניה ב20 הפרש, תחושת הפייבוריטיות הייתה בלתי נמנעת. ישראל ירקה דם רב כדי להשיג את הניצחון ההוא מול הבריטיות. עוד מצב בו אולי נרשמה פזילה לכיוון הפייבוריטיות היה באליפות אירופה לפני שנה, אז ישראל חשה שהיא צריכה לנצח את איטליה במשחק של לחיות או למות, למרות שאין ספק בעליונותן של האיטלקיות. התחושה הזו נעלמה מהר בבליץ איטלקי של 32 – 10 ברבע הראשון. אז כן, בהחלט עדיף שנרגיש אנדרדוג למרות ההתקדמות האדירה שהנבחרת עשתה בשלוש השנים האחרונות.

"אם לא נעלה זה כישלון. לא מוכנות לקבל פחות מזה", אמרה ליעד סואץ קרני, וזה ממש לא בגלל שישראל אמורה להיות יותר טובה מהיריבות בבית. "בשנה שעברה לא שיחקנו כל כך טוב ועדיין זה היה הכי קרוב שיש. כל הקבוצות בבית שלנו הגיעו לטופ 6. אין ספק שאליפות אירופה זה המקום שלנו, אבל אנחנו צריכות להוכיח את זה כל פעם מחדש. אף אחד לא ייתן לנו שום דבר, יש לנו בית מאד קשה", הוסיפה סואץ קרני. "בלטביה משהו לא זרם לנו. השנה ננסה לשים יותר דגש קבוצתי, שיותר נזרום אחת עם השנייה, יותר נפרגן אחת לשנייה".

"הבנו מה זה לשחק בליגה של הנבחרות הגדולות, צברנו יותר ניסיון ואנחנו יודעות שה100% לא מספיק", התייחסה לירון כהן לקיץ הקודם. "צריך להביא אקסטרות כל פעם מחדש נגד כל נבחרת. לעולם נהיה נחותות בפרמטרים כאלה ואחרים. פיזיות, נתונים גנטיים וכדומה.. שאמשיך?", התבדחה כהן. "אבל יש לנו את הדברים שאנחנו יודעות להביא כל פעם למגרש ואני מקווה שהשנה נעשה את זה בצורה הטובה ביותר. אם עלינו ליורובאסקט כבר פעמיים רצוף, אנחנו כן יכולות להתמודד ברמות האלה".

לפני שנתיים שמענו הצהרות מהנבחרת שהמטרה היא המקום הראשון בבית. אז זה נשמע מופרך למדי, מפי נבחרת שטרם הצליחה להעפיל לאליפות אירופה בלי לשים איזה פתק בכותל עם תרחיש מאד הזוי שאיכשהו לבסוף נענה. "גם השנה מן הסתם זו השאיפה", אמרה כהן. "השאיפה כמובן היא לעלות דרך המקום הראשון כי זה יכול לעזור לנו בהגרלה, למרות שכל הקבוצות טובות". לא שזה מאד משנה כפי שנוכחנו לדעת בבית המוות בלטביה, ועכשיו כבר אפשר לראות את ההומור שבחוסר המזל הזה. "אבל אנחנו צריכות להסתכל על עצמנו ולנצח כמה שיותר משחקים ולעלות. השאיפה היא לעלות, אני אקנה גם מהמקום השני".

ישראל בהחלט צריכה להתרכז בעצמה, גם כפי שאפשר היה להתרשם ממשחקי האימון נגד בריטניה. נראה שכמו בשנים הקודמות, הבעיה העיקרית נשארה בהגנה. לא שבהתקפה דברים נראו טוב כי ישראל לא באמת יודעת מה לעשות בימים ששי דורון ולירון כהן לא באות לידי ביטוי בהתקפה. אבל אם הבעיות בהתקפה לא היו משליכות על ההגנה, אז מילא.

"אם אנחנו טובים בהתקפה, אנחנו משחקים בהגנה. אבל הבעיה שכנבחרת יהיו משחקים שאנחנו לא טובים בהתקפה, ואז אנחנו לא יכולים להגיד שלא נכנס הכדור ובגלל זה לא שמרנו. חייבים להגיע למצב שגם כשלא הולך בהתקפה משחקים טוב בהגנה", אמר אלי רבי. "זו המגרעת העיקרית של הנבחרת, שאנחנו לא מייצרים הגנה ברמה מספיק גבוהה. אם נהיה מספיק אגרסיביים בקמפיין הזה נוכל להתמודד", סיכם רבי.

ישראל תצטרך לגייס כל טיפת אגרסיביות שיש בה כדי להתמודד עם סרביה הפיזית ביום חמישי, במשחק הראשון ואולי הכי חשוב של הקמפיין. על הנייר סרביה וישראל יתחרו על המקום השני מאחורי לטביה, וישראל חייבת לשמור מולן על הבית. "סרביה נבחרת מצוינת. כל התותחיות שלהן מגיעות", אמרה ליעד סואץ קרני. "זו קבוצה מאד חזקה אבל הראנו לעצמנו שגם נגד קבוצות סופר חזקות כמו בלארוס או איטליה או צרפת או ליטא, אנחנו יכולות להתמודד. אנחנו לא מפחדות מאף אחד יותר. זהו. גם הן צריכות לבוא לנצח אותנו".








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();