ישראל שייכת
אורלי קלינגר ,08/08/2010

זה המסר העיקרי שישראל צריכה לקחת מהקמפיין הכואב שלה בלטביה בקיץ הקודם. ישראל הרגישה שייכת ל16 הנבחרות הטובות ביבשת, הייתה במרחק נגיעה מהטופ 12. לא עוד הנס התורן שמשתחל לאליפות מההזדמנות האחרונה. עכשיו הזמן להתמודד עם הציפיות ולהפוך את זה למסורת.

עם כל המזוכיזם שבדבר, החלטנו שאי אפשר להתחיל את הקמפיין הזה בלי להיזכר בקמפיין האחרון. נכון, רציונאלית הבנו מזמן שאין לנו את המותרות להיות מאוכזבים אחרי הפסדים צמודים לנבחרות מהטופ 6 של אירופה, כולל לאלופת אירופה עצמה. אבל רגשית הצלקות מלטביה 2009 עוד שם, ואפשר רק לקוות שהמסר האמיתי שניקח משם יהיה חיובי: ישראל שייכת.

ישראל כידוע לא הצליחה לנצח משחק ולהעפיל לטופ 12, אבל הייתה מאד קרובה לעשות את זה ולהשיג ניצחון ראשון ביורובאסקט מזה 18 שנה. למעשה בדיעבד היה מספיק לנצח את בלארוס ביום הראשון, משחק בו ישראל הובילה 44 – 34 בדקות הראשונות של הרבע השלישי. זה היה לפני שבלארוס רצה 9 – 0 בשתי דקות בהן ישראל החזיקה בכדור רק פעמיים והסתפקה בהחטאת לייאפ מרגיזה ובאיבוד שהפך לשריקה איומה של עבירה במתכוון. משם התפתחה לה נדנדה ובלארוס שרדה את הסיום הדרמטי. במשחק השני נגד איטליה, ישראל ידעה שגורל האליפות תלוי בניצחון ונראתה בהלם ברבע הראשון שהסתיים בבליץ איטלקי של 32 – 10. ישראל לא ויתרה, ניצחה את שלושת הרבעים הבאים אבל לא הצליחה לייצר מומנטום אמיתי ולהתקרב יותר מ8 הפרש. "זו פעם ראשונה שהגענו למשחק באליפות אירופה והיינו כביכול צריכות לנצח", אמרה אז ליעד סואץ קרני. "איטליה עברו את הפעם ראשונה הזו בעבר, ראיתי אותן לפני המשחק, הן ידעו איך לבוא למשחק. אנחנו לא ידענו".

במשחק השלישי נגד צרפת האלופה שכבר לא שינה דבר, ישראל שוב הראתה אופי ושוב הפסידה משחק צמוד אחרי עוד שריקה לעבירה בלתי ספורטיבית שהחזירה את השליטה לצרפתיות, 73 – 70.

אז לא, אנחנו לא מתכוונים לסכם פה את הקמפיין שוב. יש הרואים בו כישלון כי זה היה קרוב, יש הרואים בו הצלחה בדיוק מאותה הסיבה. אבל אין ספק שיש הרבה מה ללמוד משלושת המשחקים האלה, בעיקר ברמת ההכנה המנטאלית. האליפות בלטביה שמה את ישראל במצבים שהיא לא הייתה בהם בעבר – יתרון דו ספרתי על נבחרת אולימפית, משחק צמוד עם אלופת אירופה העתידית, משחק של לחיות או למות בו ישראל קרסה טוטאלית תחת לחץ הציפיות לנצח, למרות היותה אנדרדוג.

רק נסיים עם עוד ציטוט חשוב מהקיץ הקודם. "אם נצליח לקחת מהאליפות הזו שאנחנו כן יכולות, וגם את ההבנה שכל סל חשוב וכל ריבאונד חשוב, אז אולי נצא נשכרות. לי וללירון נמאס מהכמעט ואמרנו את זה גם לבנות. הכמעט האלה, אני שבורה, באמת. אבל אנחנו אופטימיות, אנחנו יודעות מה עשינו בשלוש שנים האחרונות", סיכמה סואץ קרני.

עכשיו הגיע הזמן לראות אם שכר הלימוד השתלם.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();